Jehovas Vidners vranglære - Skakmat
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 21-11-05 11:39

"Jesus-loves-you" skrev

(Nadver)
4956 news:pZggf.766$Cl2.6800@news000.worldonline.dk

> Jesus tager straffen på sine skuldre, akkurat som jødernes påskelam måtte
> lide døden, således at jøderne ikke blev ramt af dødsplagen.
>
> Så når vi drikker Hans blod (symboliseret ved kalken), da smørrer vi - om
> jeg så må sige - Jesu blod på vores dørkarme.
>
> På den måde går-vi-fri for straffen (for vores synd, dvs. vores oprør imod
> Gud). Straffen herfor var ellers døden, apropos Adam og Eva's oprør imod
> Skaberen (se 1.Mos.2,17).

Mht. sekten Jehovas Vidner, hvor det kun er de særlig udvalgte (144.000 stk.
se Åb.7,4), der må indtage nadveren, afsløres denne *vranglære*; idet der i
*original*-teksten står skrevet, at ALLE skal indtage påskelammet (se
2.Mos.12,4).

> Og vi bliver *befriet* fra Farao's slavebånd, dvs. vi bliver løskøbt af
> synden og dødens magt (John.8,34.36).

Apropos Gud ønsker jo at frelse *alle* mennesker (1.Tim.2,4; 4,10.
2.Pet.3,9) ...

Heaven-Break:
(2005-11-21, CET 11:29)
- "Rens ud!"

DADDY-Break:
11:30
- "Jeg vil ha' den rene vare!"

Yes, my Lord:

"Fatwa"-memory:
4142 news:fJ4ce.243$Fe7.4620@news000.worldonline.dk

> "Ve jer, Jehovas Vidner, I hyklere!
> thi I lukker Himmeriget for menneskene;
> selv går I ikke derind, og dem, som vil gå ind,
> tillader I det ikke."

11:32
- "Hvor vover I at gøre Mine lige veje krogede ?"

Hmm ... Far (i Himlen) bryder Sin vist ikke om forfalskninger!

11:38
- "Bestemt ikke! ... vend om!"

11:39
- "For Jeres egen skyld!"

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk