Jeg - En spammer?
Fra : Thomas Voller

Dato : 20-11-05 22:40

Hej sikkerhedseksperter.

Jeg har i løbet af dagen modtaget en stor mængde e-mail af typen:
Undeliverable Mail Returned to Sender.

Altså som om jeg skulle have sendt flere hundrede e-mails til forskellige
ugyldige modtagere. Det har jeg ikke. Ikke bevidst i hvert fald. Se et
eksempel på beskeden her: http://www.voller.dk/data/hijack.txt

Er det et "Joe Job" eller sender min computer en hel masse e-mail ud, som
jeg ikke kender til? Jeg har skannet maskinen med Adaware, Spybot S&D og
Avast antivirus. De har ikke fundet nogle underlige ting på min computer.
Jeg kører med Kerio firewall.

Tak for hjælpen.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-11-05 22:51

"Thomas Voller" <voller@nospam-voller.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> som jeg ikke kender til? Jeg har skannet maskinen med Adaware, Spybot
> S&D og Avast antivirus. De har ikke fundet nogle underlige ting på min

Medmindre din computer har IP-adressen 61.96.188.147 (hvilket jeg næppe
tror da den tracer mod Asien), så er det sikkert "bare" spam der sendes ud
med din email som afsender.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-05 16:40

> [...]
> tror da den tracer mod Asien), så er det sikkert "bare" spam der sendes ud

med din email som _falsk_ afsender - spoofed!

Mvh Alf