Religion i det offentlige rum
Fra : Jan Pedersen

Dato : 20-11-05 16:27

Religion har igennem historien fyldt meget i det offentlige rum. Men efter
industrialiseringen, ungdomsoprøret, naturvidenskabens opblomstring er vi
heldigvis sluppet af med det værste af dette uvæsen. Og så får vi en
indvandring af islamorienterede der åbentlyst praktiserer deres religion og
agiterer for deres specielle moralbegreber. Well det skal de i og for sig
være i deres gode ret til hvis ikke det var fordi de insisterer på at at
prakke os deres forskruede moralbegreber på. Personligt mener jeg ikke
religion skal eksistere overhovedet i det offentlige rum uanset arten af
religion. Religion er en privat sag mellem en selv og ens gud. Personligt
er jeg troende (ikke rigtig kristen da jeg betragter alt i det gamle
testamente som lodret løgn! hvorimod jeg ikke har problemer med at acceptere
noget i nyt testamente) men jeg kunne aldrig finde på at diskutere mit
forhold til min gud med andre endsige forsøge at overbevise andre om min
verdensanskuelse..... Åndelige værdier er ok forsåvidt de giver mennesker
livsindhold men det må aldrig medføre intollerance over for andres livsstil.

Fra : Britt Malka

Dato : 22-11-05 21:58

On Sun, 20 Nov 2005 16:26:45 +0100, "Jan Pedersen"
<jantheman28@hotmail.com> wrote:

>(ikke rigtig kristen da jeg betragter alt i det gamle
>testamente som lodret løgn! hvorimod jeg ikke har problemer med at acceptere
>noget i nyt testamente)

Ha, ha, morsomt

Taget i betragtning, at bare de fire evangelier, der er blevet optaget
i det "nye testamente", er i direkte modsætning til hinanden mange
steder, og taget i betragtning, at der er over 5000 forskellige
udgaver af skrifterne, er det pudsigt, at du ikke har problemer med at
acceptere noget deri.

Det må da siges at være et valg, der vil noget.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : AF

Dato : 23-11-05 00:57

Britt Malka skrev i news:7f17o1tv8pvoh3ad7cd67be6jdmgfdrasq@4ax.com

[ ... ]
> [...]
> steder, og taget i betragtning, at der er over 5000 forskellige
> udgaver af skrifterne, er det pudsigt, at du ikke har problemer med at

Kunne du så ikke redegøre lidt for hvad det er for nogle 5000 forskellige
udgaver af skrifterne?

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

Fra : Cyril Malka

Dato : 22-11-05 22:00

Jan Pedersen wrote:

> er jeg troende (ikke rigtig kristen da jeg betragter alt i det gamle
> testamente som lodret løgn! hvorimod jeg ikke har problemer med at acceptere
> noget i nyt testamente)

Når, ifølge de græske skrifter (det, du kalder for Ny testamente), Jesus
er den "jødiske messias"... Hvis det, der står i de hebraiske skrifter
er løgn, så er de græske skrifter nødvendigvis også løgn.

Men ellers vil jeg give dig ret i at der intet er til fælles med de to
religioner.

Den nyeste af dem er ikke meget andet end en gang marketing

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Ferengi tagline; Pay 3 slips Gold Pressed Ladinum to read it.

Fra : Be Ka

Dato : 22-11-05 22:39

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> wrote in message

Synes du ikke det er på tide at komme videre med dit liv.