Salg af telefonnummer
Fra : Jan Birk

Dato : 20-11-05 18:51

Er det tilladt at 'sælge' sit telefonnummer?

Jeg forestiller mig at to parter f.eks. bytter sine numre og lader noget
økonomi indgå!!!

/Jan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-11-05 18:56

Jan Birk formulated the question :
> Er det tilladt at 'sælge' sit telefonnummer?
> Jeg forestiller mig at to parter f.eks. bytter sine numre og lader noget
> økonomi indgå!!!

Med mindre din kontrakt med teleselskabet forbyder dig det så skulle
der ikke være noget i vejen for at du overdrager dit nummer til en
anden.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-11-05 10:28

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> Jan Birk formulated the question :
>
> Med mindre din kontrakt med teleselskabet forbyder dig det så skulle der
> ikke være noget i vejen for at du overdrager dit nummer til en anden.

Enig det må man gerne, bemærk blot at man INGEN ejendomsret har over
telefonnumre det er og bliver it & telestyrelsen der ejer numrene og de kan
uden kompensation fratage dig et nummer (med rimelig argumentation)

Det er dog aldrig sket men muligheden foreligger så har man betalt formuer
for et nummer skal man bare kalkulere det med..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-05 12:40

Den 22-11-05 10.28 skrev Flemming Lynggaard følgende:

> Det er dog aldrig sket men muligheden foreligger så har man betalt formuer
> for et nummer skal man bare kalkulere det med..

Jo, det er sket flere gange i forbindelse med indførelse af flere cifre
i numrene. Teleselskaberne har dog vist været meget flinke til at hjælpe
kunderne med at bevare særegne numre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.