Rullepølse
Fra : Henrik

Dato : 20-11-05 18:23

Hej jeg skal lave rullepølse, og flæsk til julekålen hvad er det lige jeg
skal komme i for at beholde den røde farve svigerfar har i mange år haft
noget salt med nitrit (tror jeg det hed) fra et slagterri men det er sluppet
op nu, er der noget i alm. handel man kan bruge i stedet og hvor meget skal
man evt. bruge..
På forhånd tak
Henrik

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 20-11-05 19:32

"Henrik" <h.lillelund@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget salt med nitrit (tror jeg det hed) fra et slagterri men det er
> sluppet op nu, er der noget i alm. handel man kan bruge i stedet og hvor

Hej Henrik,

Det er ganske rigtigt nitritsalt der skal til, for at får rullepølsen til at
se "u-hjemmelavet" ud!

Det må, mig bekendt, ikke sælges til private; men jeg ved, at det ofte kan
fåes, hvis man er lidt overtalende over for sin lokale slagter.

En helt anden ting er, at det bestemt ikke er sundt! Hvad med at undlade det
og nyde rullepølsen som den er? )

Jeg laver ofte selv rullepølse uden nitrit. Min kære fader rynker på næsen,
og laver sin egen *med* det forbudte salt! *GG*
Hos os i familien er der altså stor uenighed om, det kan undværes eller ej.
Fakta er dog, at det intet har at sige i forhold til smagen, om man undlader
at komme nitritsalt i!

God arbejdslyst!

--
Mvh. Renate