Hvilken raclette ?
Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 17:33

Hejsa Alle

Jeg vil sq gi svigermekanikken sådan en i julegave..

Men hvilken model og mærke skal man vælge, hvad har i andre, og hvad er der
af plus/minus ved dem ?

Min umiddelbare lyst ligger til en tefal til 8 personer...

Men jeg savner lidt info om hvad i andre synes og ikke synes..

Mvh
Morten

Fra : nana sørensen

Dato : 20-11-05 17:54

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
> [...]
>
> Min umiddelbare lyst ligger til en tefal til 8 personer...
>
> Men jeg savner lidt info om hvad i andre synes og ikke synes..

Hejsa...

Vores er en tefal til otte personer og den er GOD. Rigtig god...Vi havde en
anden før, og den varmede som vinden blæser, dvs slet ikke nok, og ikke lige
meget i skufferne under.
Tefal er rigtig god, og har en fornuftig form. den er firkantet, og
skufferne kan sættes i på begge sider, hvis det giver mening. Det er meget
smart, hvis man er færre end otte og derfor har flere skuffer. Den er nem at
rengøre, pladen øverst kan tages af og der er ikke ret mange krinkelkroge
som er svære at komme til. Slip-letten er også rigtig fin. man skal nærmest
gøre en indsats for at få tingene til at brænde på. Selv små æggekager med
ost smelter ikke fast i skufferne. Ros ros ros. Medmindre nogle andre
anbefaler noget andet, så hop på en tefal.

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 13:12

On Sun, 20 Nov 2005 17:53:40 +0100, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

> [...]
>ost smelter ikke fast i skufferne. Ros ros ros. Medmindre nogle andre
>anbefaler noget andet, så hop på en tefal.

Jeg har også en Tefal stående, men bruger den aallllt for lidt, har du
nogle gode opskrifter til hvad du bruger "skufferne" til?

mvh Falcon

Fra : nana sørensen

Dato : 21-11-05 20:20

"Falcon" <falcon1atemaildotdk> wrote in message

> Jeg har også en Tefal stående, men bruger den aallllt for lidt, har du
> nogle gode opskrifter til hvad du bruger "skufferne" til?
>
> mvh Falcon

Jeg plejer at piske nogle æg og hælde æggemasse i en kande. 8evt smide salt
og peber i) Så er det nemt at hælde lidt op i en skuffe, drysse med læg,
ost, skinketern, champignon osv. Haps lille omelet. Du kan også finde en
opskrift på amerikanske pandekager, du ved dem der hæver en smule. de bliver
også superduper i skufferne. Ellers bruger vi dem bare til det som er fot
småt til at trille rundt ovenpå grillen. champignon og tomat i skiver,
ristede løg osv. Æggekager gør altid lykke. husk at blande slat og peber i,
og stil en ske i, så man kan røre et par gange inden man hælder, det er
VILDT meget nemmere end at alle sidder og fedter med æg i skuffer der flyder
over fordi man ikke kan nå saltet osv. LOL

Fra : Max

Dato : 21-11-05 13:38

Hej

> Men jeg savner lidt info om hvad i andre synes og ikke synes..

Jeg har en gammel, gammel Tefal, så den kan ikke rigtig bruges
som anbefaling da den jo er udgået for mange år siden, men jeg
vil anbefale at i kikker meget på rengøringsvenligheden.

Mvh Max

Fra : nana sørensen

Dato : 21-11-05 20:21

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> som anbefaling da den jo er udgået for mange år siden, men jeg
> vil anbefale at i kikker meget på rengøringsvenligheden.

Jeps. Lur om er er krinkelkroge, svært tilgængelige hjørner osv. den jeg har
er supernemt. man tager skufferne ud, i blød med dem, mens man tager den
øverste plade af og vasker den. Skufferne kan nærmest bare tørres af
bagefter, hvis man ikke har fuckerbrændt tingene. På min er der nærmest
ingen steder man ikke kan komme til med hænderne.