Viggo Mortensen
Fra : keldo

Dato : 20-11-05 15:31

Ikke for at lyde som en gammel sur stoder men; ...er jeg den eneste der ikke
syntes han er "den nye deNiro". Har lige set HOV, og må indrømme at jeg
syntes han spiller decideret dårligt, nærmest delitant agtigt. Hans
uinteressante mimik og "jeg læser op af manus" agtige måde at sige
replikkerne på. Endvidere syntes jeg desværre at filmen ligner en b-film og
er, for mig set fortalt 100 gange før og bedre.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-11-05 17:46

On Sun, 20 Nov 2005 15:30:32 +0100, "keldo" <keldo@hotmail.com> wrote:

> [...]
>replikkerne på. Endvidere syntes jeg desværre at filmen ligner en b-film og
>er, for mig set fortalt 100 gange før og bedre.

Til det kan jeg bare sige "nå?".
Jeg har det 100 procent modsat dig med den film.

--
mvh Niels Søndergaard

"Happiness in intelligent people is the rarest thing I know."
Hemingway

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 20-11-05 19:25

> Til det kan jeg bare sige "nå?".
> Jeg har det 100 procent modsat dig med den film.

Der er bare godt nok et fåtal som udråber den som ligefrem værende ringe,
men der har jeg aldrig været mere uenig.
Jeg har stor respekt for Viggo Mortensen og hans film (lige måske med
undtagelse af Hidalgo og G.I. Jane )

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-11-05 21:36

On Sun, 20 Nov 2005 19:25:04 +0100, "Sren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>men der har jeg aldrig været mere uenig.
>Jeg har stor respekt for Viggo Mortensen og hans film (lige måske med

Jeg brød mig slet ikke om Viggo. før jeg så HOV. Men dér træder han
virkelig i karakter. Også træmanden William Hurt imponerede med nye,
farlige dimensioner. Cronenberg kan bare det dér med at pine talentet
frem i tilsyneladende middelmådige skuespillere..

Fra : PerX ...

Dato : 20-11-05 23:08

In article <s0a1o1taoiaa2b6to5pu2qr8agr92g8hc2@4ax.com>,
Niels.Sondergaard@gmail.com says...

> Til det kan jeg bare sige "nå?".
> Jeg har det 100 procent modsat dig med den film.

Det var bedre! *g*

Fra : PerX ...

Dato : 20-11-05 23:08

In article <43808877$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
keldo@hotmail.com says...
> [...]
> replikkerne på. Endvidere syntes jeg desværre at filmen ligner en b-film og
> er, for mig set fortalt 100 gange før og bedre.

Jeg har ikke set den, men ved at BBC 5's film kritier blev mød den samme
holdning som dig. Men efter hånden som folk har set filmen flere gange
er de begydt at trække i land igen. *shrug*

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 23-11-05 23:00

Hmm hvad har du imod Hidalgo ? Faktisk synes jeg den er fin nok. Men
selve historien er lidt tynd. Jeg blev lidt overrasket over at have
brugt så langt tid uden at føle at den var langtrukken (og til dem
der mener der var meget om et hestevæddeløb - det er faktisk
historiens grundlag og byggesten .

Med henblik på Viggo's udtale, så har han den samme rolige stemme
udenfor studierne og der er måske meget få roller hvor den passer
perfekt, men jeg synes nu den faldt helt i hak i HOV (som jeg synes er
rigtig fed).

Fra : Frost

Dato : 24-11-05 19:18

<klaro@mailcircuit.com> wrote in message

> [...]
>udenfor studierne og der er måske meget få roller hvor den passer
>perfekt, men jeg synes nu den faldt helt i hak i HOV (som jeg synes er

Jeg så lidt af et interview med ham på TV, og syntes at han lød som en
dranker - specielt når han talte dansk. :-/
Nu har jeg ikke set nogen af hans film siden Lord of The Rings, men jeg har
det indtryk at han er en meget habil skuespiller. Til gengæld har jeg set
nogle af Sean Bean's nyere roller, og han er da super.

(og er det kun mig der har tænkt over at folk bliver nødt til at kalde ham
Mr. Bean?)

--
Frost

Fra : PerX ...

Dato : 26-11-05 23:09

In article <438603ce$0$1848$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
frostNO@SPAMnewmail.dk says...
> <klaro@mailcircuit.com> wrote in message

> Jeg så lidt af et interview med ham på TV, og syntes at han lød som en
> dranker - specielt når han talte dansk. :-/

Heh, jeg opfatter ham altid mere som kongelig, en letter arrogant men
næstekærlig fjern tone. Men jeg tror en stor del af problemer er at han
ikke kan huske ordene, han leder desperate efter dem så han kan tale på
dansk. Lidt ligesom hvis jeg skulle sige noget på svensk :)

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 28-11-05 00:18

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message

> [...]
> ikke kan huske ordene, han leder desperate efter dem så han kan tale på
> dansk. Lidt ligesom hvis jeg skulle sige noget på svensk :)

Nu må I styre jer... Der er sgudda fordi manden var sjællander i sin tid.
Det er bare hans dialekt.

Fra : PerX ...

Dato : 29-11-05 02:16

In article <438a3ebb$0$38667$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "C. H.
Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> says...
> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message

> Nu må I styre jer... Der er sgudda fordi manden var sjællander i sin tid.
> Det er bare hans dialekt.

Født i New York, vokset op i syd amerika. Og jeg tror han taler dansk
meget sjældnet, så han glemmer en masse ord - meget normalt.

Fra : Petrold

Dato : 24-11-05 08:18

"keldo" <keldo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> replikkerne på. Endvidere syntes jeg desværre at filmen ligner en b-film
> og er, for mig set fortalt 100 gange før og bedre.

jeg har set traileren EFTER at have læst dit indlæg, og jeg må sige, jeg
glæder mig helt seriøst til at se den. Jeg er en der ser alle film han er
med i (har fx. ikke set ringenes herre), men falder jeg over en film med
ham, ser jeg den. Og jeg er faktisk aldrig blevet skuffet. Jeg synes han har
et eller andet over sig, og alt det jeg efterhånden har set fra HOV, synes
jeg bare lægger op til en rigtig god film.

Fra : Monty

Dato : 27-11-05 11:50

> replikkerne på. Endvidere syntes jeg desværre at filmen ligner en b-film
> og
> er, for mig set fortalt 100 gange før og bedre.

Og sjovt nok nævner du ikke en af de 100 film du kender der ikke blot
fortæller historien men ogsaa bedre !

For mig er det Viggo Mortensens bedste film og maaske ogsaa D. Cronenbergs
bedste - et par oscar nomineringer vil ikke overraske mig.

mvh. René