Alkoholprocent i hjemmebryg
Fra : Kim Rasmussen

Dato : 20-11-05 09:52

Hej,

Jeg har prøvet at måle med en Oechselvægt, men efter hvad jeg lige har
kunnet læse mig til forskellige steder på nettet, så skulle jeg have målt
før gæring og nu efter gæring, for at kunne beregne alkoholprocenten.

Findes der en eller anden måde at måle alkoholprocenten i noget hjemmebryg,
nu hvor jeg ikke har en måling fra før gæring?

Mvh.
Kim

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 20-11-05 11:01

Kim Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Findes der en eller anden måde at måle alkoholprocenten i noget hjemmebryg,
> nu hvor jeg ikke har en måling fra før gæring?

hvis dit hjemmebryg er øl, så ved jeg ikke om der er et instrument til
dette.

Men hvis du fortæller opskriften, kan vi måske hjælpe med at regne ud
hvor meget sukker du havde til at starte med.

MVH
Kasper Malmberg