iisdn tlf-omstilling hos lægen
Fra : Torben Jensen

Dato : 19-11-05 22:06

Hej NG,
håber det er den rette gruppe?

Når jeg skal kontakte min læge telefonisk (i tlf. konsultation) kan jeg ikke
kontakte hans tlf. nummer, fordi hans isdn central er overbebyrdet, og
istedet for at sætte mig i kø - udsender én eller anden fejlkode som min
tlf. tjeneste leverandør ikke helt forstår!

Jeg får (talt) meldingen "kan ikke kontakte tjenesten" eller "nummeret kan
ikke ringes op" ved hvert eneste opkald, uden for konsultationstiden kan jeg
godt ringe nummeret op.

Min tlf. tjeneste leverandør SEAS-NVE (fiber til hjemmet) melder hus forbi,
når de sender mit opkald igennem til modtageren modtager de en fejlkode som
de forsøger at tolke til mig, andet kan de ikke gøre.

Lægehuset vil ikke udvide antallet af linier, de kan ikke snakke med flere
"kunder" alligevel, er argumentet.

SEAS-NVE vil ikke gøre noget, for de overholder alle gældende regler.

Summa summarum, rent teknisk kan jeg ikke komme i kontakt med lægehusets
telefonkonsultation på grund af tekniske vanskeligheder uden for min
kontrol.
Jeg ville være bedre stillet hvis Lægehuset ikke havde en kø-tjeneste for så
ville jeg få optaget eller muligvis komme igennem hvis jeg blev ved at ringe
op.

Jeg havde en situation for nogle dage siden hvor det var bydende nødvendigt
at komme i kontakt, istedet endte det med en akut indlæggelse fordi
kommunikationen var afbrudt.

Er der nogen her som kan give et tip til hvordan denne gordiske knude hugges
over?

mvh Torben

Fra : cr

Dato : 19-11-05 23:03

Torben Jensen wrote:
> [...]
> kommunikationen var afbrudt.
>
> Er der nogen her som kan give et tip til hvordan denne gordiske knude hugges

Spørg kredslægen for dit område, det er ikke et teleteknisk problem.

cr

Fra : Kent Glerup

Dato : 20-11-05 21:17

Jeg har lige snippet det hele...

Problemet er (som nævnt andet steds) ikke telefonteknisk.
Din leverandør tolker bare optaget lidt specielt. Du har ikke sværere
ved at komme igennem til den læge end andre.

Jeg har selv oplevet problemstillingen i mit arbejde (monterer
PABC'er), hvor jeg har hørt lægehuse give samme begrundelse som din
læge. Af en eller anden absurd grund kan de ikke se det smarte i "et
stort indgangshul" til patienterne...

Jeg føler med dig, men ville personligt finde en anden læge.

MVH
Kent Glerup

Fra : Torben Jensen

Dato : 20-11-05 22:30

Kent og cr tak til begge for relevante og informative oplysninger,
man er på spanden i situationen, det er jo ikke noget man går og øver så'en
i det daglige.
mvh Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 23-11-05 11:50

> Kent og cr tak til begge for relevante og informative oplysninger,
> man er på spanden i situationen, det er jo ikke noget man går og øver
> så'en i det daglige.
> mvh Torben

Overvejet at sende en fax ?

Ja det lyder måske skørt, men mange har en linie til faxen uden om
omstillingen og jeg har med held brugt det et par gange når telefonkøer er
helt urimelige. Mange har et gammel fax/modem i skuffen og det tager ikke
mange min. at forfatte et par linier og bede dem om at ringe en op

/A

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-11-05 01:35

Den Wed, 23 Nov 2005 11:50:12 +0100, skrev Anders Majland :

> Mange har et gammel fax/modem i skuffen og det tager ikke
> mange min. at forfatte et par linier og bede dem om at ringe en op

Torben sidder på en ISDN linie. Hvis han havde adgang til en analog
linie(som et fax modem kræver) så kunne han jo bare benytte den til
lægeopkald.

Personligt ville jeg skifte læge, og i farten vælge en hvor e-mail
konsultation er muligt.

--
Kent Oldhøj

Fra : Anders Majland

Dato : 25-11-05 13:41

> Torben sidder på en ISDN linie. Hvis han havde adgang til en analog
> linie(som et fax modem kræver) så kunne han jo bare benytte den til
> lægeopkald.

Nej Torben sidder på en forbindelse fra SEAS-NVE (som jeg antager har et
analogt snit til en alm. telefon) Det er Torbens læge der har ISDN og for
få linier.

/A

Fra : Torben Jensen

Dato : 25-11-05 20:23

> Nej Torben sidder på en forbindelse fra SEAS-NVE (som jeg antager har et
> analogt snit til en alm. telefon) Det er Torbens læge der har ISDN og
> for få linier.

Ja det er rigtigt forstået
tak for interessen til alle.
Torben

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-11-05 21:47

Den Fri, 25 Nov 2005 13:41:10 +0100, skrev Anders Majland :

> Nej Torben sidder på en forbindelse fra SEAS-NVE (som jeg antager har et
> analogt snit til en alm. telefon) Det er Torbens læge der har ISDN og for
> få linier.

Åh ja, my bad.

--
Kent Oldhøj

Fra : Torben Jensen

Dato : 25-11-05 20:35

> Personligt ville jeg skifte læge, og i farten vælge en hvor e-mail
> konsultation er muligt.

Han har e-mail, men ingen kontrollerer indbakken
Han overvejer p.t. hvordan fagre nye verden skal håndteres!

I stedet har jeg skrevet mine ønsker (e-mail) og ringet til kontoret uden
for konsultationstid, og bedt dem lægge en besked til lægen om at læse mail
og evt. ringe tilbage.

Det virker, men med nogen forsinkelse ½+ dag typisk.

Tak for tipset.

Torben