Befordringsfradrag?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 19-11-05 21:24

Hej, jeg har et spørgsmål vedr. befordringsfradrag (rubrik 51 på
selvopgivelsen)

0 - 24 Km = 0 fradrag
25 - 100 Km = 1,68 Kr. / Km
101 - Km. = 0,84 Kr. / Km

Jeg har i en periode haft 2 jobs.

1. 82 Km. (tur retur) det giver fradrag for 58 Km a´ 1,68 Kr.
2. 76 Km. (tur retur) og her begynder balladen..
Er det fradrag for 18 Km (100-82=18) a´1,68 Kr. + (76-18=58) 58 Km. a´ 0,84
Kr.?
Eller er der en anden fortolkning af reglerne?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-05 22:22

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:437f89cd$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
0,84
> Kr.?
> Eller er der en anden fortolkning af reglerne?

Nej, det er den rigtige.
Altså har du 1,68 fradrag for 75 km og 0,84 for 8 km
Dog skal du have været hjemme, inden du køre på arbejde nr. 2
Hvis du trekant kører, altså: hjem - arbejde 1 - arbejde 2 - hjem, så skal
du trække de km fra du bruger i den kombination.
Skattevæsnet, kan kræve at se en kørerbog og evt dokumentation fra dine
arbejdsgivere om hvornår du normalt møder og går.

mvh
Carl

Fra : Petersen_Michael

Dato : 20-11-05 14:31

In news:437f97a2$0$8772$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Carl L <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> Typed:

> Skattevæsnet, kan kræve at se en kørerbog og evt dokumentation fra
> dine arbejdsgivere om hvornår du normalt møder og går.

Jeg fører kørerbog, da jeg ud over ovennævnte har selvstændigt erhverv, hvor
jeg benytter familiebilen til erhvervsmæssig befordring.

Arbejdsforholdet ved nr. 2 arbejdsgiver er bragt til ophør, da firmaet er
ophørt / er under lukning. Jeg er derfor ikke sikker på at det vil være
muligt at fremskaffe en "mødeplan"
Ud fra mine lønsedler vil det dog være muligt i noget omfang at rekonstruere
mine arbejdstimer.

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 20-11-05 15:57

> [...]
meddelelse news:437f89cd$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej, jeg har et spørgsmål vedr. befordringsfradrag (rubrik 51 på

for 2006 er fradraget forhøjet til 1,78 pga gns benzinpris på 10,13 kr

vh ER

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-11-05 22:07

In news:43808e73$0$38708$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Erik Rasmussen <Erik@Rasmussen.dk> Typed:

> for 2006 er fradraget forhøjet til 1,78 pga gns benzinpris på 10,13 kr

Hmm.. På "Hjælp til forskudsopgivelsen 2006" står 168 øre..

Hvor har du de 1,78 Kr. fra?