Mønsterbeskyttelse
Fra : Knud I

Dato : 19-11-05 19:13

En bekendt fremstiller glaskunst, ejeren af et Glaskunstfirma kommer og
siger at det er en kopi af hendes design som hun har mønsterbeskyttet. samt
at hun vil kontakte sin advokat for at stoppe produktionen.
Vi ved hvilke produkter det drejer sig om men har svært ved at se ligheden.
Jeg har søgt lidt på patent og Varemærkestyrelsen på firmanavn og ejerens
navn uden held.
Er der nogen der har lidt gode råd til hvordan jeg finder ud af hvilke
design der er beskyttede.
Mvh Knud

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-11-05 23:21

Knud I wrote:
> [...]
> at hun vil kontakte sin advokat for at stoppe produktionen.
> Vi ved hvilke produkter det drejer sig om men har svært ved at se ligheden.

Har hun fortalt hvilke ligheder det er hun mener der er?

Jeg vil iøvrigt foreslå at i snakker med en rigtig advokat,
specielt hvis hun rent faktisk lægger sag an.

JonB

Fra : Knud I

Dato : 20-11-05 01:07

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Har hun fortalt hvilke ligheder det er hun mener der er?

Nu er klageren ikke den type der fortæller noget som helst, hun råber bare
højt og truer. Jeg har set firmaets hjemmeside, men forstår stadig ikke
klagen. Derfor spekulerer jeg på om der er andre mønstre registreret som vi
ikke kender til. 1 af figurerne er en nisse, figurerne er meget forskellige,
men nisser er jo ofte,l røde så måske er det farven.

> Jeg vil iøvrigt foreslå at i snakker med en rigtig advokat,
> specielt hvis hun rent faktisk lægger sag an.

Revisor og advokat bliver kontaktet mandag, jeg forsøger bare gøre lidt
forarbejde.

Mvh Knud

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-11-05 08:28

Knud I wrote:
> [...]
> ikke kender til. 1 af figurerne er en nisse, figurerne er meget forskellige,
> men nisser er jo ofte,l røde så måske er det farven.

så må i jo bare ignorere hende indtil hun fremlægger
dokumentation for hvad problemet er ...

> Revisor og advokat bliver kontaktet mandag, jeg forsøger bare gøre lidt
> forarbejde.

.... hvis ellers advokaten ikke foreslår noget andet.

JonB

Fra : Knud I

Dato : 20-11-05 09:18

> så må i jo bare ignorere hende indtil hun fremlægger
> dokumentation for hvad problemet er ...

Desværre skræmmer hun enkelte af de personer der sælger varen. Havde andre
ikke været indblandet, ville det være nemmere at ignorere

> ... hvis ellers advokaten ikke foreslår noget andet.

Det er altid rart at være forberedt, En advokats råd bliver der selvfølgelig
lyttet, om ikke andet kan han forklare sælgerne at de ikke skal bekymre sig.
Skulle advokaten til vores overraskelse mene klageren kan have ret stopper
salget selvfølgelig straks. Men så skal det være pga for os ukendte mønstre.
Mvh Knud