gluhwein
Fra : marlene

Dato : 19-11-05 17:46

gluhwein - ved ikke hvordan det staves,
fik en herlig varm lys drik serveret.

men hvordan laves den, helst i en enkel og let udgave.

Lykke

Fra : jce

Dato : 19-11-05 18:24

Fra : Max

Dato : 19-11-05 20:15

Hej

> men hvordan laves den, helst i en enkel og let udgave.

Gå ind på Google og skriv "Gluhwein" og vælg din opskrift.

Mvh Max

Fra : Christina S

Dato : 19-11-05 22:50

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej

> Gå ind på Google og skriv "Gluhwein" og vælg din opskrift.

Der er nok flere opskrifter, hvis man skriver Glühwein.
Og nej, Glühwein er ikke det samme som gløgg - ingen rosiner og mandler!

Christina

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 19-11-05 22:57

Christina S wrote:

> Der er nok flere opskrifter, hvis man skriver Glühwein.

Nej, nøjagtig samme antal. Google skelner ikke.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : jce

Dato : 20-11-05 17:33

Fra : Brian

Dato : 20-11-05 21:49

Hej

Har denne opskrift:

Glühwein

Ingredienser (1 pers)
3 dl rødvin
1 stk citronskal
1 stk appelsinskal
1 stang kanel
4 nelliker
lidt reven muskatnød
1 tsk honning

Fremgangsmåde
Opvarm alle ingredienserne sammen - vinen må ikke koge. Server drinken i et
opvarmet glas eller krus.
Fra: Månedsmagasinet IN, nr 12 1995

Fra : Bo Warming

Dato : 21-11-05 08:28

"Brian" <brs1971@hotmail.com> wrote in message

> 3 dl rødvin
> 1 stk citronskal
> 1 stk appelsinskal
> 1 stang kanel
> 4 nelliker
> lidt reven muskatnød
> 1 tsk honning

Vedr alt andet end rødvinen bør der stå EVENTUELT

Min far hånede berettiget min mor, når hun vedr sådan opskrift ville
sende ham til købmanden efter honning - ingen kan smage om der i
stedet bruges sukker, når det overdøves af frugt, vin og stærke
krydderier

Og har man ikke en stang kanel, så kan pulver lægges i kaffefilter
(eller blot drysses i)

Og har man allehånde, kardemomme eller sogar anis så er det også sjov
forandring fra standard rødvins- eller rom-toddyen