Erik Balling er død, 80 år...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 19-11-05 16:26

....hvil i fred, og tak for alle de dejlige film og tv-serie-oplevelser du
gav os.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Dopedog

Dato : 19-11-05 16:32

> ...hvil i fred, og tak for alle de dejlige film og tv-serie-oplevelser du
> gav os.
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK

R.I.P.

Fra : Rohde

Dato : 19-11-05 23:25

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> ...hvil i fred, og tak for alle de dejlige film og tv-serie-oplevelser
du
> gav os.

Hørt, han var virkelig et unikt menneske. Jeg husker for nogle år siden da
han (vistnok i forbindelse med den sidste Olsen Banden film) blev spurgt
hvor godt han vurderede hans forskellige arbejder på e skala fra 1 - 10.
Han
grinte på sin egen lune måde i skægget, og sagde at det hele da vist lå
deropppe ad.... En ting er sikkert - hans særlige humor var med i alt han
lavede. Særligt holder jeg meget af Balling og Bachs menneskeskildringer,
og
ikke mindst magtmennesker og autoriteter.

/Søren

Fra : Peter Heide

Dato : 20-11-05 01:50

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse
> "Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> du

Hørt. Men var der ikke et eller andet med at han ikke
kunne holde fingerne væk fra Lille Per i Far Til Fire filmene ?
Han var sat på opgaven, men så var der en lille episode...
tys, tys, Ja hva' fanden....man holder jo sin kæft.

Det var jo ligesom da den med udskældte Alexandra
tog Prins Joakim i fuldt gang med et homoseksuelt for-
hold til een af sine ansatte...ja men hva' fanden...
man høre så meget.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 20-11-05 03:57

Peter Heide wrote:

> [...]
> Han var sat på opgaven, men så var der en lille episode...
> tys, tys, Ja hva' fanden....man holder jo sin kæft.

Hvilke Far til fire-film er det lige du mener Erik Balling havde noget
med at gøre?

Lars

--
Hail Freedonia

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-11-05 08:33

Lars Rindsig <spam@bounce.bounce.bounce> writes:

> Hvilke Far til fire-film er det lige du mener Erik Balling havde noget
> med at gøre?

Lad nu være med at kræve fakta af folk, der svælger i teorier om, at
alle de kendte er nogle dekadente sex-svin.

Virkeligheden er jo, at Balling debuterede i 1952, året før Alice
O'fredericks kom med den første Far til Fire-film. Så Balling har
næppe på det tidspunkt været kendt nok til at man havde "set gennem
fingre" med et pædofilt forhold til en hovedrolleindhaver, ligesom det
ville være overraskende at give opgaven med en oplagt folkesucces til
ham. Specielt da, når han på det tidspunkt langtfra var den
"folkekomedia-sagahelt", som han senere blev.

At Balling var tilknyttet Nordisk Film, mens Far til Fire-filmene kom
fra ASA gør naturligvis historien endnu mindre sandsynlig.

Skulle _jeg_ have digtet den tåbelige historie, så havde den handlet
om Jes Holtsø og om at hans stofmisbrug var en reaktion på mangeårigt
misbrug fra Balling, Bahs, Sprogøe, Bundgaard og Grundwalds side.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-11-05 11:59

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> Lars Rindsig <spam@bounce.bounce.bounce> writes:
-klip-
> [...]
> I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
> for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein

Og hermed endnu et skoleeksempel på, hvorledes rygter startes...

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-11-05 18:52

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> writes:

> Og hermed endnu et skoleeksempel på, hvorledes rygter startes...

Rygter? det er sandt hvert et ord.
--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Dopedog

Dato : 20-11-05 22:15

> Rygter? det er sandt hvert et ord.

Var du til stede dengang ? Nej ? Tænkte jeg nok.

Fra : Dopedog

Dato : 20-11-05 22:16

> Rygter? det er sandt hvert et ord.

Ups læste lige forkert. Bare glem min anden post

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-11-05 02:19

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> writes:

> Særligt holder jeg meget af Balling og Bachs menneskeskildringer

Ja, det må man sige. Balling og Bachs smukke samarbejde om "Der Tag,
der ist so freudenreich" vil gå over i historien.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-05 10:09

Rohde wrote:
> [...]
> alt han lavede. Særligt holder jeg meget af Balling og Bachs
> menneskeskildringer, og
> ikke mindst magtmennesker og autoriteter.

Hvem er Bachs?

Stig Bang-Mortensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-11-05 10:38

Hej!

Stig Bang-Mortensen wrote:
> Hvem er Bachs?

Der skulle have stået (Henning) Bahs.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 20-11-05 18:22

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> ...hvil i fred, og tak for alle de dejlige film og tv-serie-oplevelser du
> gav os.

Helt enig. Ingen andre instruktører formåede som han at finde de helt
rigtige skuespillere til sine roller og få dem til at yde 120%.

C@rsten