samle en telefonledning
Fra : Peter Holm

Dato : 19-11-05 15:10

hvordan sætter man 2 telefonledninger sammen? (den ledning der kommer ud af
væggen med den der sidder i min Beocom 1401.
der er ikke rigtig plads til store samlemuffer i sådan en Beocom 1401.

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk
61 77 55 62

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 19-11-05 15:17

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af væggen med den der sidder i min Beocom 1401.
> der er ikke rigtig plads til store samlemuffer i sådan en Beocom 1401.

Bruger en loddekolbe og krympeflex

Samlemuffer er for tøsedrenge (og når det skal gå stærkt)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Peter Holm

Dato : 19-11-05 15:36

"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger en loddekolbe og krympeflex

ok, det må jeg prøve.

Fra : Peter Holm

Dato : 21-11-05 19:47

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message

> "Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> ok, det må jeg prøve.

hmm.
havde telemanden på besøg idag, da han skulle samle diverse telefonledninger
i det nybyggede hus.
Havde klargjort til ham, og fik min huspasser til at spørge om han ikke lige
kunne sætte min nye B&O til der hvor ledningen kom ud af væggen.
Men selvfølgelig kunne han ikke det. Han var gået derfra med den besked, at
det kunne han ikke gøre. Det kunne jeg bedre selv?!?Han havde dog splittet
lednigen og fortalt min huspasser, at jeg skulle bruge den blå og den hvide
ledning til monteringen.
At han mente jeg selv var bedre til det end ham fatter jeg så ikke. Hvis en
telemontør ikke kan finde ud af det, hvordan faen skulle jeg så?
Nå, men nu må jeg jo så prøve at overgå en faglært der åbenbart ikke kan.
Mit første problen er så, at jeg i B&O stikkert, som jeg endnu ikke har
klippet, kan se 3 ledninger. Hvordan forbinder jeg disse 3 til den 'blå og
den hvide' som fagmanden fortalte skulle bruges ?

Mvh
Peter - så irriteret på 1000kr telemanden.

Fra : KsNa

Dato : 21-11-05 22:05

> [...]
> klippet, kan se 3 ledninger. Hvordan forbinder jeg disse 3 til den 'blå og
> den hvide' som fagmanden fortalte skulle bruges ?

Hvorfor bruger du ikke stikket, skal det absolut skrues sammen. Det svare
vel lidt til at få strygejernet fastmonteret.
Helt ærlig, det er noget juks, det er måske derfor at telefonmanden ikke
ville montere din telefon.

Mvh
Kim

Fra : Peter Holm

Dato : 22-11-05 17:08

> Hvorfor bruger du ikke stikket, skal det absolut skrues sammen.

Der er ikke noget stik. Med stik kan man jo ikke montere det så ledninger er
skjulte.

Det svare
> vel lidt til at få strygejernet fastmonteret.

Nej, strygejern har man jo kun fremme når de skal bruges. Telefonen står
fremme hele tiden.

> Helt ærlig, det er noget juks, det er måske derfor at telefonmanden ikke
> ville montere din telefon.

Nej, synlige ledninger og stik er juks i min verden. Man har skisme da ikke
en fed B&O telefon på væggen, og så en grim synlig stikdåse ved siden af.

Mvh
Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-11-05 17:24

Peter Holm pretended :
> Man har skisme da ikke en fed B&O telefon på væggen, og så en grim synlig
> stikdåse ved siden af.

Men man har en ledning der fører hen til et godt gemt super stylet
designer stik :)

Fra : KsNa

Dato : 22-11-05 18:54

> [...]
>
> Nej, synlige ledninger og stik er juks i min verden. Man har skisme da
> ikke en fed B&O telefon på væggen, og så en grim synlig stikdåse ved siden

Dvs. at du har ledningen højt oppe på vægen og vil dække hullet med
telefonen, det forstår jeg udemærket ,men det er nok ikke lige den
profesionelle løsning.
De fleste telefonstik en sat fast nede ved fodpanelet eller måske 30-40cm
oppe på vægen (ved indmuring) og der ville jeg vælge 3benet telefonstik
eller RJ45 stik(evt RJ11).

Mvh
KIm

Fra : Peter Holm

Dato : 22-11-05 22:29

> Dvs. at du har ledningen højt oppe på vægen og vil dække hullet med
> telefonen, det forstår jeg udemærket ,

præcis.

men det er nok ikke lige den
> profesionelle løsning.

hvordan sætter man så en telefon midt på væggen uden synlige ledninger?

> De fleste telefonstik en sat fast nede ved fodpanelet eller måske 30-40cm
> oppe på vægen (ved indmuring) og der ville jeg vælge 3benet telefonstik
> eller RJ45 stik(evt RJ11).

ja, dem har jeg også en 3-4 stykker af, men der hvor jeg vidste jeg ville ha
en vægtelefon valgte jeg naturligvis at få det lavet så telefonen kunne
dække hullet med ledningen.

Mvh
Peter

Fra : KsNa

Dato : 22-11-05 22:43

> præcis.
>
> men det er nok ikke lige den
>
> hvordan sætter man så en telefon midt på væggen uden synlige ledninger?

Ja, så må der vel pusles med samlingerne og derefter skubbes samlingen ind i
det hul der er i væggen, telefonen sættes hen over samling/hul.

Mvh
Kim

Fra : Peter Holm

Dato : 23-11-05 17:37

> Ja, så må der vel pusles med samlingerne og derefter skubbes samlingen ind
> i det hul der er i væggen, telefonen sættes hen over samling/hul.

ja, men det var netop her mit problem lå.
Der er 2 ledere ud af væggen, men 3 i telefonen.
Nå, jeg må jo bare prøve mig frem.
Man kan vel ikke brænde noget af.

Mvh
Peter

Fra : KsNa

Dato : 23-11-05 18:47

> ja, men det var netop her mit problem lå.
> Der er 2 ledere ud af væggen, men 3 i telefonen.
> Nå, jeg må jo bare prøve mig frem.
> Man kan vel ikke brænde noget af.

Næppe, men er der kun 2 ledere ud af væggen, hvad er det for noget kabel?

Mvh
Kim

Fra : Peter Holm

Dato : 23-11-05 19:58

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> wrote in message

> "Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> Næppe, men er der kun 2 ledere ud af væggen, hvad er det for noget kabel?
>
> Mvh
> Kim

der er 6-8 ledere, men telemanden havde fundet de to frem jeg skulle bruge.
Det var ikke så vanskeligt - det er nu loddet sammen og firker.
Og min kære B&O er nu sat op UDEN synlige ledninger - finally :)

Peter

Fra : KsNa

Dato : 23-11-05 21:05

> [...]
> Det var ikke så vanskeligt - det er nu loddet sammen og firker.
> Og min kære B&O er nu sat op UDEN synlige ledninger - finally :)

OK, jeg var lige ved at tro der var brugt noget skodkabel, men du fik klaret
det, det er jo det vigtigste.

Mvh
Kim