Honda CBX 400/CB 400 N
Fra : Carsten

Dato : 19-11-05 14:44

Hvilken Honda er at foretrække Honda CBX 400 eller Honda CB 400 N?
Fordele, svagheder på de to modeller?
Benzinøkonomi, hvor langt kører de pr. ltr. benzin?
Tips ønskes.

Mvh Carsten

Fra : Armand

Dato : 20-11-05 14:06

Carsten wrote:
> Hvilken Honda er at foretrække Honda CBX 400 eller Honda CB 400 N?
> Fordele, svagheder på de to modeller?
> Benzinøkonomi, hvor langt kører de pr. ltr. benzin?
> Tips ønskes.

Det kan kun være smag og behag der gør udslaget dér!
CB'en er to-cylindret hvor CBX'en er firecylindret og yder væsentligt
højere.
CBX'en er desuden teknisk mere udviklet(?) med bl.a 16 ventiler og
skjulte støbejerns-skivebremser, hvorfor den nødvendigvis(?) må være
dyrere end CB400N :-/

CB400N bygger på en tocylindret motor der lanceredes helt tilbage i '77
og siden er brugt i et væld af 400/450 -variantere, hvilket jeg som
regel bruger som argument for pålidelighed, Og den eneste umiddelbare
skade jeg har noteret mig er brændte knastaksler p.g.a. oliemangel - Men
dét kan kun skyldes ejers manglende kontrol af oliestand :-|

CBX400/550 havde som ny en fantastisk motorgang det vitterlig kunne
betegnes som "spindende som en symanskine"; men til gengæld synes jeg at
de hurtigt kom til at miste dén egenskab :-|

Som begynder tror jeg at du vil være bedre tjent med den "primitive
N'er; men se nu at komme op på hver af dem og vurdér selv!!

--
Armand.

Fra : Leonard

Dato : 20-11-05 15:22

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>CBX400/550 havde som ny en fantastisk motorgang det vitterlig kunne
>betegnes som "spindende som en symanskine"; men til gengæld synes jeg at
> de hurtigt kom til at miste dén egenskab :-|

I begyndelsen af 90'erne havde Mulle en CBX550 og den nåede svjh at
rende 200.000 km uden problemer. Og den var forøvrigt ikke nem at køre
fra, han fulgte fint med os andre, selvom vi var vokset til 750 og
1.000 ccm

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::