Har vi vundet hævd
Fra : Torben Jensen

Dato : 19-11-05 13:09

Goddag alle sammen

Først en undskyldning: Jeg har også postet dette indlæg i juragruppen,
men da det har så stor vigtighed for os at vi går og bæver, håber jeg på
tilgivelse og at nogle vidende mennesker her måske kan berolige os

Vores nye naboer skal til at bygge et hus. Det gamle er revet ned. I
forbindelse med byggeriet har der været en landinspektør ude for at
markere husets placering på grunden.

Landmåleren kunne kun finde en enkelt skelpæl og afsatte derfor de
øvrige. En af disse blev sat 60 cm ind på vores grund! Med andre ord har
vi iflg. naboen et stykke af deres grund. Yderligere står der en stor
flot tjujahæk i det som vi troede var skellet, og den går ikke lige at
flytte.

Spørgsmålet er om vi har vundet hævd? De faktiske forhold har været
sådan her i 40-50 år, og ingen har anet at skellet var anderledes
ider der ikke var skelpæle. Den de fandt lå 15 cm under jorden.

Hvordan skal vi forholde os? Hvis vi har vundet hævd, vil vi jo gerne
handle inden de begynder at bygge huset!

Med venlig hilsen
Torben Jensen

Fra : Gunnar

Dato : 19-11-05 14:11

> [...]
>
> Hvordan skal vi forholde os? Hvis vi har vundet hævd, vil vi jo gerne
> handle inden de begynder at bygge huset!

Hej
Kontakt den pågældende Landinspektør, Det ved han alt om.
Og hvordan i skal forholde jer.
Det er som regel 20 år når det er blevet brugt, og det er jeres.
Gunnar

Fra : Max

Dato : 19-11-05 17:58

Hej

Hvis husene er blevet handlet uden nogen har gjort indsigelser
tidligere, ja så gælder hækken som skel.

Mvh Max