velkomstdrink til nytår
Fra : Ukendt

Dato : 18-11-05 22:55

Hej

Har nogen en ide til en ny og anderledes velkomstdrink til brug ved
nytårsaften, i selsskab med seriøse men også festglade mennesker. Gerne med
spiritus, men ikke det alene.

Desuden søges ideer til "velkomstbidder", der også skal være noget andet,
end det vi plejer...

Hilsen Anette

Fra : Max

Dato : 18-11-05 23:08

Hej

> Har nogen en ide til en ny og anderledes velkomstdrink til brug ved
> nytårsaften, i selsskab med seriøse men også festglade mennesker. Gerne
med
> spiritus, men ikke det alene.

Kan man ikke lave noget i sådanne nogle frys selv ispindeposer ?

Mvh Max

Fra : ASKF

Dato : 19-11-05 09:24

<.> ytrede sig i <437e4d92$0$8862$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> med
dette:

> [...]
>spiritus, men ikke det alene.
>
>Desuden søges ideer til "velkomstbidder", der også skal være noget andet,

Velkomstdrink:
- Mangolikør, Contreux, sprite/muserende vin
- Smag evt. til med lemon eller citronsaft, da det ellers godt kan blive
for sødt.

Kan også mixes sammen med div. frugtdrinks som laves i blender.

Velkomstbid:
- Pindemadder med saltkød og asparges (saltkøddet rulles rundt om
aspargesen) på små stykker hvidt brød.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 19-11-05 15:01

.. skrev:
>Hej

> [...]

Jeg vil foreslå Kirr - en rigtig god tør Champagne (ikke
mousserende vin) tilsat Creme de Cassis. Glaskanten fugtes og
drejes rundt i sukker, så det ser iset ud.
Velkomstbidder:Canape`s med andemousse, og Beluga caviar (hver
for sig).
God fest
Vits Breaks

Fra : ASKF

Dato : 20-11-05 19:20

slet ANE8B ytrede sig i <11324090790.53622611312402@dtext.news.tele.dk>
med dette:

> [...]
>drejes rundt i sukker, så det ser iset ud.
>Velkomstbidder:Canape`s med andemousse, og Beluga caviar (hver

En Champagne er blot en mousserende hvidvin fra Champagnedistrektet i
Frankrig. Der findes andre mousserende hvidvine som er mindst lige så
gode, og endog bedre, især hvis vi kikker på forholdet mellem pris og
kvalitet.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 28-11-05 17:00

ASKF <nospam@askf.dk> skrev:
> [...]
>hvidvin fra Champagnedistrektet i
>Frankrig. Der findes andre
>mousserende hvidvine som er mindst lige så
Champagne er Champagne, og kun når den "mousserende vin" kommer
fra Champagne distriktet må den kaldes sådan, og det borger for
en vis kvalitet. Man kan få mange gode mouserende vi, cava fra
Spanien, men man kan også få noget sødt rævepis til 29.95.
Derfor skriver jeg Champagne, så er vi da på et vist niveau.

--
Vits Breaks

Fra : Bo Warming

Dato : 19-11-05 21:27

<.> wrote in message
> [...]
> Gerne med spiritus, men ikke det alene.
>
> Desuden søges ideer til "velkomstbidder", der også skal være noget

Kir går man aldrig galt af, og bruges fersken likør i stedet for
solbærlikøren så hedder det "en fjer" - men er ikke så flot.Men smager
bedre , syns jeg.

Højbro Vin nær Nørreport(Købmagergade) har en fin fransk brombærlikør
der kan tilsættes den tørre iskolde hvidvin(især chardonay)
Det er da lidt nyt - og flot

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-05 21:39

<.> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hilsen Anette
>tak for de gode forslag, men har I ikke andre forslag til
>snacks/velkomstbidder som kan forberedes i god tid?

Anette

Fra : Max

Dato : 19-11-05 22:08

Hej Anette

Lav kransekagekonfekt, det bliver kun bedre af at blive
frosset og server det med noget kirsebær øl til.

Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 19-11-05 22:18

> Desuden søges ideer til "velkomstbidder", der også skal være noget andet,
> end det vi plejer...

Jeg har ikke prøvet at lave dem selv, men hos nogle venner fik vi engang
nogle meget lækre snacks, som var lavet ved at rulle en (eller flere)
plade(r) butterdej ud til ca, 1/3 tykkelse, skære den op i strimler, som var
måske 8 cm brede, sprede fintrevet ost udover sammen med basilikum og salt,
rulle dem sammen, skære dem i skiver og bage dem. Hun sagde at det var let
og hurtigt.

--
padre