Kondens på underside af tagplader...
Fra : Uni Bull

Dato : 18-11-05 22:41

Hej.

Frosten har i større eller mindre grad gjort sit indtog -
i hvert fald har jeg haft rimfrost på den nordvendte
tagside og så i dagtimerne.

I dag var jeg tilfældigvis oppe på loftsrummet og op-
dagede kondens på undersiden af eternitpladerne på
den nordvendte tagside... Nogle steder hang der små
dråber og visse steder havde dråberne også sluppet
og var faldet ned på loftsisolering (eller hvad der nu
befandt sig det pågældende sted).

Er det relativt normalt? Eller har jeg et problem med mit
dampspærre i loftet?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-11-05 00:57

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev
> Er det relativt normalt? Eller har jeg et problem med mit
> dampspærre i loftet?

Nej, du har et problem med udluftning på loftet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Uni Bull

Dato : 19-11-05 09:08

> Nej, du har et problem med udluftning på loftet.

På mit loft er der naturlig ventilation - ligesom hos
alle andre. Hænger kondensen så sammen med at
det har været praktisk talt vindstille? I så fald er der
jo ikke noget at gøre ved problemet...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Gainsbourg

Dato : 19-11-05 18:23

Det er også min vurdering.

> På mit loft er der naturlig ventilation - ligesom hos
> alle andre. Hænger kondensen så sammen med at
> det har været praktisk talt vindstille?[snip]

Nok snarere at det er blevet koldere nu. Sæt evt. en lille ventilator op i
hver ende af loftet.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Leonard

Dato : 19-11-05 11:13

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote:

>Er det relativt normalt? Eller har jeg et problem med mit
>dampspærre i loftet?

Jeg har et halvtag med stålplader, der er ingenting under pladerne og
der oplever jeg også kondens under, nogengange så meget at det nærmest
regner inde under taget, mens solen skinner udenfor.
--
Leonard
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : Uni Bull

Dato : 19-11-05 12:56

> Jeg har et halvtag med stålplader, der er ingenting under pladerne og
> der oplever jeg også kondens under, nogengange så meget at det nærmest
> regner inde under taget, mens solen skinner udenfor.

Hmmm... Ja jeg oplever tilsvarende i redskabsskur ved carport, men på
loftet over beboelsen er det da en smule upraktisk... Jeg er vel ikke den
eneste der opbevarer alskens ting og sager deroppe
--
Uni Bull
Vallensbæk