Ophold i Jules underwater lodge i Key Larg~
Fra : Jokke

Dato : 18-11-05 21:48

Jeg har været på en lidt anderledes dykkerferie!!

Jeg har været en tur i Florida og nyde de gode dykkermuligheder og havde
læst lidt om Jules underwater lodge i Emerald lagoon i Key Largo i Florida.

I princippet er det en meget luksuriøs dykkerklokke placeret på 7,4 meters
dybde, med bad og toilet, køkken, opholdsrum og 2 rum med 2 sovepladser i
hver.

Da jeg ankom blev jeg briefet af divemasteren og efter udlevering af grejet,
dykkede vi ned i "hotellet" som de kaldte det i daglig tale. Mine få ting,
såsom T shirt og toiletgrej, blev pakket i en vandtæt Peli Case og lidt bly
hjalp med til at få tingene med ned i dybet.

Efter at jeg havde fået forevist de forskellige sikkerhedsmæssige ting i
klokken, havde jeg et skønt dyk rundt i lagunen.

Efter at jeg var tilbage i klokken, ringede de ned fra overfladen og spurgte
om jeg var klar til at spise aftensmad som jeg havde valgt udfra en 4-5
forskellige muligheder og efter en ½ time dukkede divemasteren op med
aftensmaden i en Peli Case- det var lidt specialt.

Dog blev jeg lidt irriteret over at han stod og kiggede på at jeg spiste og
efter at have brugt en del tid på at overtale ham, indvilligede han i at
sætte sig ned, nyde en cola og snakke dykning. Da jeg spurgte om hans dykker
erfaring, svarede han at han forlængst var holdt op med at logge i bogen,
fordi han forlængst havde rundet 4.500 dyk!!

Efter maden vaskede han op og forlod klokken. Jeg hyggede mig med bl.a. at
se The Abyss på DVD og se almindeligt TV på tossekassen og efter et par
timer faldt jeg i søvn i min køje. På et tidspunkt vågnede jeg og kiggede ud
af et af de mange tykke vinduer og undrede mig over hvad det var der
blinkede i vandet og så sik dfet op for mig at det blot var fiskene der
svømmede forbi vinduet og at det så var månelyset der spejledes i deres
skæl....(FEDT).

Om morgenen blev jeg vækkket med et telefonopkald og kort tid efter dukkede
divemasteren op med morgenmaden og efter et godt morgenmåltid, tog vi endnu
et herligt dyk i lagunen og omgivelserne og herefter var det så slut..

Min dykkercomputer gik i fejl, da den rundede 999 minutters bundtid = 16,6
timers bundtid og totalt kunne jeg så efterfølgende logge 17 timer og 45
minutters bundtid i bogen.

Alt i alt et fedt ophold, der klart kan anbefales hvis man er rede til at
betale DKK 2000,00 men det indeholder så alt (mad, ophold, udstyr m.v.).

Det er dog vigtigt at være opmærksom på at det kræver at man kan vise
certifikat og mindst 3 dyk indenfor de sidste 12 måneder.

Mvh
Jokke

Fra : Søren Reinke

Dato : 18-11-05 22:56

Jokke wrote:
> [...]
> dybde, med bad og toilet, køkken, opholdsrum og 2 rum med 2 sovepladser i

Hej Jokke

Tak for din farverige beskrivelse, det skal da helt klart prøves hvis
jeg engang kommer derover.

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke