Superman Returns teaser trailer!!
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 18-11-05 17:48

Så er den kommet! Vers'go !

http://supermanreturns.warnerbros.com/trailer.html

Mvh. Martin

Fra : HC

Dato : 18-11-05 19:34

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så er den kommet! Vers'go !
>
> http://supermanreturns.warnerbros.com/trailer.html
>
> Mvh. Martin

nøøøøøøøjjjjjjjjjjj, hvor det bare tegner godt.

HC

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-11-05 19:51

> Så er den kommet! Vers'go !
>
> http://supermanreturns.warnerbros.com/trailer.html

Det må man kalde en teaser.

Jeg håber, de bruger Byrne's Kryptonhistorie og ikke den underlige fra
Superman The Movie. Marlon Brando eller ej.

Mark

Fra : Kim2000

Dato : 18-11-05 23:11

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det må man kalde en teaser.
>
> Jeg håber, de bruger Byrne's Kryptonhistorie og ikke den underlige fra
> Superman The Movie. Marlon Brando eller ej.

Det er i hvert fald den rigtige, eller skulle vi kalde det for den
oprindelige. Jeg mindes slet ikke der er en større uoverensstemmelse mellem
de to.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-11-05 03:32

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> writes:

> Det er i hvert fald den rigtige, eller skulle vi kalde det for den
> oprindelige. Jeg mindes slet ikke der er en større uoverensstemmelse mellem
> de to.

Hvilket har en del at gøre med, at Byrne var meget inspireret af
filmen i den henseende.

Pre-Crisis (er der nogen, der stadig kan huske, hvad det betyder?
) var Krypton ligesom Jorden om tyve år, men alle gik med
metal-pandebånd.

--
Peter B. Juul, o.-.o
The RockBear. ((^))

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-11-05 09:52

> Det er i hvert fald den rigtige, eller skulle vi kalde det for den
> oprindelige. Jeg mindes slet ikke der er en større uoverensstemmelse
> mellem de to.

Hmm, det jeg mener er vist, at jeg aldrig var specielt pjattet med
filmudgaven af Krypton og de magiske krystaller eller hvad det var han fik
med.

Og så synes jeg Byrne's forklaring på, hvorfor Kryptonit er skadeligt for
Superman er bedre. Clark Kents barndom er også bedre og mere realistisk.

Men jeg indrømmer blankt, at jeg ikke lige har fulgt med i Superman i mange
år, så jeg kender ikke evt. nyere oprindelseshistorier.

Mark

Fra : Kim2000

Dato : 19-11-05 19:44

> [...]
>
> Men jeg indrømmer blankt, at jeg ikke lige har fulgt med i Superman i
> mange år, så jeg kender ikke evt. nyere oprindelseshistorier.

Det kan jeg godt forstå, den måde man (DC) har maltrakteret Superman på er
pinlig, dog overgået af de danske udgivelser de sidste 10 år. De superman
blade der er kommet de sidste ti kan få selv Winthers Forlags udgivelser til
at se gode ud.

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : XXX

Dato : 18-11-05 23:34

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in news:437e05a4$0$8842
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Så er den kommet! Vers'go !
>
> http://supermanreturns.warnerbros.com/trailer.html

Desværre er den i Quicktime format. Så den gider jeg ikke at se.

Fra : PerX ...

Dato : 19-11-05 04:30

In article <437e56e5$0$38668$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
not@this.level says...
> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in news:437e05a4$0$8842
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Desværre er den i Quicktime format. Så den gider jeg ikke at se.

Quicktime, Windows media, Realplayer - og hvis du henter IPod versionen
mp4 (som i øvrigt viser hvor totalt inkompetent TV2 compresser deres
nyheder)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-11-05 01:46

On Fri, 18 Nov 2005 17:47:38 +0100, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

>Så er den kommet! Vers'go !
>
>http://supermanreturns.warnerbros.com/trailer.html
>
>Mvh. Martin

Betyder det, at de rent faktisk genbruger John Williams' vidunderlige
musik i filmen - elller er det kun i teaseren?

Og så ser det ud til, at de stadig vil bruge det krystalpjank i
forbindelse med Krypton - øv!

--
mvh Niels Søndergaard

"Happiness in intelligent people is the rarest thing I know."
Hemingway

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-11-05 03:33

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:

> Og så ser det ud til, at de stadig vil bruge det krystalpjank i
> forbindelse med Krypton - øv!

Ja. Det er indarbejdet nok til, at det også fandt vej til Smallville-serien.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : PerX ...

Dato : 19-11-05 04:31

In article <eatsn1hd5dsrt7tq1fambug18202or4orq@4ax.com>,
Niels.Sondergaard@gmail.com says...

> Betyder det, at de rent faktisk genbruger John Williams' vidunderlige
> musik i filmen - elller er det kun i teaseren?

Man har lov at håbe, jeg blev helt glad da jeg hørte den.

> Og så ser det ud til, at de stadig vil bruge det krystalpjank i
> forbindelse med Krypton - øv!

Hvad for noget pjank?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 19-11-05 20:46

On Sat, 19 Nov 2005 04:30:43 +0100, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

>In article <eatsn1hd5dsrt7tq1fambug18202or4orq@4ax.com>,
>Niels.Sondergaard@gmail.com says...

>Man har lov at håbe, jeg blev helt glad da jeg hørte den.

>Hvad for noget pjank?

I Superman the Movie plus fortsættelserne forbrød de sig efter min
mening på den oprindelige Krypton-scenografi fra tegneserierne, som
var i klassisk sf-pulp fiction-stil fra 40'erne. Pludselig skulle det
hele være noget med krystaller. Og Fantomzonen blev forvandlet til et
roterende lp-pladehylster. Der var mange ting i de to første film, jeg
ikke brød mig om - og mange ting, jeg elskede. De to sidste film
snakker vi slet ikke om.

At de bevarer John Williams' geniale musiktema er alle tiders - men at
de ikke udrydder krystal-temaet er yderst beklageligt. Jeg har det
dårligt med krystaller - især når man kan se, de er lavet af
plexiglas.

Fra : PerX ...

Dato : 20-11-05 23:11

In article <lsvun1dusiucndtefr8m6kk6bu1hov9469@4ax.com>,
> [...]
> mening på den oprindelige Krypton-scenografi fra tegneserierne, som
> var i klassisk sf-pulp fiction-stil fra 40'erne.

Dvs krypton lignede Sin City? (Jeg aner ikke hvordan den skal se ud)

> [...]
> roterende lp-pladehylster. Der var mange ting i de to første film, jeg
> ikke brød mig om - og mange ting, jeg elskede. De to sidste film

Dårlige effekter og opfindsomhed. Krystaller er kedelige, de skal bruges
til datalagring ikke at bo i.

> [...]
> de ikke udrydder krystal-temaet er yderst beklageligt. Jeg har det
> dårligt med krystaller - især når man kan se, de er lavet af

Er han ikke alergisk for krytonit i tegneserien?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-11-05 23:30

On Sun, 20 Nov 2005 23:10:45 +0100, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

>Dvs krypton lignede Sin City? (Jeg aner ikke hvordan den skal se ud)

Nej, på ingen måde. 30'ernes og 40'ernes "Pulp fiction" var ikke bare
krimier, men også science fiction. Krypton var i pre-crisis
supermanblade ret 40'er-agtig. Den raket, den lille Kal-El blev sendt
af sted i, var en strømlinet støvsugeragtig tingest, ikke en
krystalstjerne.

>Dårlige effekter og opfindsomhed. Krystaller er kedelige, de skal bruges
>til datalagring ikke at bo i.

Enig.

>Er han ikke alergisk for krytonit i tegneserien?

Jo, men hvad har det med krystaller at gøre? Kryptonit er rester af
planeten Krypton - mere sten end krystaller.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-11-05 09:54

> Betyder det, at de rent faktisk genbruger John Williams' vidunderlige
> musik i filmen - elller er det kun i teaseren?
>
> Og så ser det ud til, at de stadig vil bruge det krystalpjank i
> forbindelse med Krypton - øv!

Jeg har det på nøjagtig samme måde (se mit svar til Kim), men læste først
dit indlæg nu.

Mark

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-11-05 21:20

> Betyder det, at de rent faktisk genbruger John Williams' vidunderlige
> musik i filmen - elller er det kun i teaseren?

Det er totalt i orden. Det kryptontema giver stadig gåsehud på den fede
måde.

Hvis de er rigtig fornuftige bruger de variationer over Williams temaer, der
stadig holder 100%.

Hvis de er rigtig latterlige, får de Danny Elfman til at skrive et eller
andet bras.

Mark

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-11-05 00:28

"Mark Thomas Gazel" <cafesletmig@kulturhuset.dk> writes:

> Hvis de er rigtig latterlige, får de Danny Elfman til at skrive et eller
> andet bras.

Jeg forestiller mig netop nu Superman flyve henover byen til temaet
fra Gremlins... Spøjs fornemmelse.

så gik det op for mig, at det ikke var Elfman.

Men jeg synes egentlig at Batman-musikken var ganske stemningsfuld, så
han kan godt skrive superhelte-musik. Jeg har dog lidt svært ved at
forestille mig, at han kan lave noget lyst og inspirerende, som
Superman-musik jo bør være.
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 22-11-05 14:01

> Jeg forestiller mig netop nu Superman flyve henover byen til temaet
> fra Gremlins... Spøjs fornemmelse.
>
> så gik det op for mig, at det ikke var Elfman.

Det er Goldsmith og musikken kunne fungere helt fin i en scene med Mr.
Mixerpult, hvor han har sat alting på den anden ende.

> [...]
> han kan godt skrive superhelte-musik. Jeg har dog lidt svært ved at
> forestille mig, at han kan lave noget lyst og inspirerende, som

Nej, det er det. Han skriver stemningsmusik, som fungerer fint i Tim Burton
film, men en iørefaldende heltefanfare, der sidder lige i hjertekulen,
mestrer han ikke.

Mark

Fra : Per

Dato : 19-11-05 06:54

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
> Så er den kommet! Vers'go !
>
> http://supermanreturns.warnerbros.com/trailer.html
>
> Mvh. Martin

Det undrer mig at man åbenbart har valgt at totalt ignorere Smallville
serien.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-11-05 13:01

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Det undrer mig at man åbenbart har valgt at totalt ignorere Smallville
> serien.

Der er en række veletablerede elementer i Supermans historie:

1) Han bliver sendt afsted fra Krypton, da den er ved at eksplumdere

2) Han lander nær Smallville og bliver fundet af de barnløse Kents,
som lærer ham at være et ordentligt menneske fremfor alt.

3) Han kærester med Lana som ung og Lois som voksen.

4) Lex Luthor er en grim mand uden hår.

5) Kryptonit er lige så farligt for ham som Kryptokridt er det for
Duksedrengen (Det er stadig uvist om engle tager skade af at blive
skudt med en kryptonit-pistol).

(Jaja, der er nok flere)

Men selv de ovenstående ting er jo noget, der er kommet til med tiden
og er blevet justeret efterhånden.

Læser man første side i Action Comics #1, er det kun punkt 1 ovenfor,
der gælder. Selv Kents dukker først op senere.

Detaljerne i hvordan de introduceres justeres gang for gang. Byrne tog
en del ting til sig fra Mario Puzo's Superman-film, herunder at han
først rigtig opdager sine kræfter som næstenvoksen. Dette var i strid
med Superboy-historierne, men i trit med AC #1.

Detaljerne i hans kræfter er også forskellige fra inkarnation til
inkarnation. Pre-crisis kunne han superbugtale og spille fodbold med
planeter. Hos Byrne kostede det ham anstrengelse at løfte en færge og
han kunne slet ikke flyve udenfor atmosfæren (noget, som man senere
har valgt at skide højt og flot på.) I AC#1 kunne han slet ikke flyve,
bare "Leap 1/8th of a mile: hurdle a twenty-story building... Raise
tremendous weights... run faster than an express train... and [..]
nothing less than a bursting shell could penetrate his skin!"

Så at ignorere Smallville er bare at følge traditionen. I øvrigt er
Smallville ikke "kanon". det er en historie, der peger frem til kendte
elementer fra andre fortællinger om Supes og i øvrigt prøver at finde
gode undskyldninger for at give os et glimt af Allison Mack's og Erika
Durance's letpåklædte kroppe.

At gøre Smallville til kanon ville betyder, at man skulle ændre
Kryptonits betydning helt og aldeles, for i Smallville er det jo en
"all-purpose monster creator" a la the Hellmouth i Buffy.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-11-05 17:56

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> 4) Lex Luthor er en grim mand uden hår.

Endnu en ting som serien 'Lois & Clark' ikke har forstået..

> 5) Kryptonit er lige så farligt for ham som Kryptokridt er det for
> Duksedrengen (Det er stadig uvist om engle tager skade af at blive
> skudt med en kryptonit-pistol).

Der er nok en Claus Deleuran fan iblandt os..
Åhja, 'Rejsen til Saturn' er jo også en klassiker som alle med respekt for
sig selv bør have i samlingen
Nå, men det var lidt OT, sorry 'bout that..

Mvh
Benjamin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-11-05 18:02

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> writes:

> Endnu en ting som serien 'Lois & Clark' ikke har forstået..

Ja, det var så et af de punkter, hvor _den_ serie tog sig nogle
friheder. Til gengæld var der så andre punkter, hvor den
excellerede. Det var vel i en vis grad den, der fjernede SuperClarks
kønsløshed og flyttede hans preteen-agtige forelskelse i Lois op i de
voksnes rækker. Og ja, jeg ved godt, at man gjorde det samme parallelt
i tegneserierne.

--
Peter B. Juul, o.-.o
The RockBear. ((^))

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-11-05 23:47

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> wrote in message

> Der er nok en Claus Deleuran fan iblandt os..
> Åhja, 'Rejsen til Saturn' er jo også en klassiker som alle med respekt for
> sig selv bør have i samlingen
> Nå, men det var lidt OT, sorry 'bout that..

Det er vel ikke OT, da Rejsen til Saturn står foran filmatisering.

Per v.

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-11-05 14:11

Per Vadmand wrote:
> Det er vel ikke OT, da Rejsen til Saturn står foran filmatisering.

Husk LIIIIIIIGE at poste her i gruppen et par dage før billetsalget åbner så
vi kan komme ind at ligge i kø foran Imperial.

/jim

Fra : John Hinge

Dato : 20-11-05 10:29

On 19 nov 2005 Peter B. Juul was heard to say:

> [...]
> prøver at finde gode undskyldninger for at give os et glimt af
> Allison Mack's og Erika Durance's letpåklædte kroppe.

Det lyder som endnu en god grund til at begynde at se Smallville..
I forvejen er en af mine yndlingsskuespillere jo dukket op i den
nyeste sæson, nemlig James Marsters, bedre kendt som Spike.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-11-05 18:52

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> writes:

> Det lyder som endnu en god grund til at begynde at se Smallville..
> I forvejen er en af mine yndlingsskuespillere jo dukket op i den
> nyeste sæson, nemlig James Marsters, bedre kendt som Spike.

Og samme sæsons halloween-afsnit involverer vampyrer. En af dem hedder Buffy.
--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : John Hinge

Dato : 21-11-05 10:02

On 20 nov 2005 Peter B. Juul was heard to say:

> Og samme sæsons halloween-afsnit involverer vampyrer. En af dem
> hedder Buffy.

Det så jeg ude hos en kammesjuk, det var faktisk let hysterisk
sjovt på en eller anden måde.
Skribenten af det afsnit er jo også gammel Buffy og Angel skribler.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-11-05 12:01

Peter B. Juul wrote:

> Der er en række veletablerede elementer i Supermans historie:
>
> 1) Han bliver sendt afsted fra Krypton, da den er ved at eksplumdere

[SNIP]

> Læser man første side i Action Comics #1, er det kun punkt 1 ovenfor,
> der gælder. Selv Kents dukker først op senere.

Noget jeg ellers også troede var et ufravigeligt faktum i
Superman-universet, men skal man tro speaken på traileren har de vist
valgt at ignorere den detalje:

"They can be a great people, Kal-el, if they wish to be
They only lack the light to show the way.
For this reason above all, their capacity for good.
I have sent them you. My only son"

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 20-11-05 14:27

> [...]
> They only lack the light to show the way.
> For this reason above all, their capacity for good.

Det er vel både af den grund at Krypton går under - men at han så vælger at
sende Kal-El til lige præcist Jorden, er måske af den grund som Jor-El
fortæller over speaket i teaseren.

Superman Returns, skal jo efter sigende gå ud fra at være en efterfølger til
Superman 1 og 2. Dvs. den prøver at slette 3'eren og 4'eren som reele
efterfølgere.

Mvh. Martin

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-11-05 17:54

On Sun, 20 Nov 2005 14:26:35 +0100, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Superman 1 og 2. Dvs. den prøver at slette 3'eren og 4'eren som reele

At de ignorerer 3'eren og 4'eren totalt er helt forståeligt.

Jeg håber da, at de benytter lejligheden til at fjerne tåbelighederne
fra de to første film og beholder det, der er værd at beholde. I
teaseren ser man ham da som teenager på Kents gård, så noget tyder på,
at de har tænkt sig at fortælle historien om igen fra begyndelsen. På
den anden side synes krystalmotivet og Brandos voice over at give dig
ret i, at de bygger videre på det gamle.

Fra : PerX ...

Dato : 20-11-05 23:22

In article <36a1o11iajclnljkcc1c7dcqaocsrcr3i0@4ax.com>,
> [...]

> den anden side synes krystalmotivet og Brandos voice over at give dig
> ret i, at de bygger videre på det gamle.

Det var nok nærmere at de fik Brando til en god pris.

Fra : PerX ...

Dato : 20-11-05 23:21

In article <43805759$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
ROEblåbærgrød@adr.dk says...

> [...]
> They only lack the light to show the way.
> For this reason above all, their capacity for good.

Det er vel deres Jesus komplex.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-11-05 23:32

On Sun, 20 Nov 2005 23:21:06 +0100, PerX ...

>Det er vel deres Jesus komplex.

Nemlig. Da jeg tekstede Superman the Movie til tv, oversatte jeg "My
only son" til "min enbårne søn". Der kom en enkelt (positiv) ytring
fra en folkekirkepræst i den anledning.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-11-05 15:03

> [...]

> Nemlig. Da jeg tekstede Superman the Movie til tv, oversatte jeg "My
> only son" til "min enbårne søn". Der kom en enkelt (positiv) ytring

Jamen, han er jo også jøde, ikk?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-11-05 10:46

> Det er vel ikke OT, da Rejsen til Saturn står foran filmatisering.

Ok, hvor har du den information fra?
Jeg har prøvet at google lidt men har ikke kunnet finde noget, så
hvis du har et link må du meget gerne poste det

Mvh
Benjamin

Fra : Berit og Mick

Dato : 20-11-05 18:27

Hej Benjamin

Så googler jeg bedre end dig - fandt lige denne interessante nyhed:
http://www.seriejournalen.dk/sj_indhold.asp?art=Nyhed&ID=2183
Det lyder da fedt !

mvh Mick

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-11-05 12:28

"Berit og Mick" <bc0083@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Benjamin
>
> Så googler jeg bedre end dig - fandt lige denne interessante nyhed:
> http://www.seriejournalen.dk/sj_indhold.asp?art=Nyhed&ID=2183
> Det lyder da fedt !

Takker for linket
Jovist lyder det da fedt, jeg er bare bange for at det bliver for svært at
gengive humoren fra tegneserien.
Nu er jeg selv ejer af et eksemplar og må indrømme at det nok er den jeg
læser mest i af alle dem jeg har, så for at kunne give mig et kick ud af
filmatisering skal der gøres noget hammergodt ud af humoren.
Men det bliver da spændende at se hvordan den kommer til at være når og hvis
den udkommer på film

Mvh
Benjamin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-11-05 18:45

Niels Søndergaard wrote:

> At de ignorerer 3'eren og 4'eren totalt er helt forståeligt.

Ja, helt enig. De film tog ikke sig selv særriøst nok. Men hvis det
er en forsættelse af toeren, hvorfor ser man ham så som purk på
gården. Det ligger da mere op til at Superman eturns bliver for
superman hvad Batman Begins er for batman

> Jeg håber da, at de benytter lejligheden til at fjerne tåbelighederne
> fra de to første film og beholder det, der er værd at beholde.

Hvilke tåbeligheder er det lige præcis du tænker på?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-11-05 21:33

On 20 Nov 2005 09:45:19 -0800, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Hvilke tåbeligheder er det lige præcis du tænker på?

En del scenografiske elementer - krystalmotivet og fantomzoneskurkenes
latterlige plastickostumer og selve Zonen som et roterende
pladehylster...

Handlingselementer: Det, at Superman skruer tiden tilbage ved at flyve
hurtigere end lyset - eller hvad han nu gør. At han selv kan flyve
tilbage i tiden - fint. Men at tage hele Jorden og alt på den med sig
tilbage i tiden - sludder og vrøvl.

Og i toeren: Det, at en kryptonianer kan levitere en person/ting ved
at pege. Bah!

At Superman kan slette Lois' hukommelse (selektivt, endda) ved at
kysse hende. Bah!

Men ellers elsker jeg 2'eren højt. Terence Stamp som Zod må meget
gerne vende tilbage - og også meget gerne den kvindelige
fantomzoneskurk (Hvad med Kate Beckinsale i latex a la Underworld?).
Og næste gang de laver et officielt manus, må de meget gerne tage min
yndlingsreplik med (da Superman dykker ned i Niagara): "Of course he
is Jewish!" Prøv og lyt. Den ER der, halvt overdøvet af vandfaldets
buldren.

Ønskeseddel: Flaskebyen Kandor! Og den *gamle* Brainiac (ham den
grønne med elektroderne). Parasitten. Legetøjsmanden. Mr. Mxyzptlk.
Ikke de nye post-crisis-forvrængninger, men de gode gamle.

Og gid de snart bliver så gode til at lave virtuelle skuespillere, at
vi kan se Christopher Reeve flyve igen. Han var perfekt, både som
Superman og Clark Kent a la Cary Grant.

Men Kevin Spacey bliver garanteret en fin Lex Luthor. Det er et rigtig
godt valg. Håber, de gør ham pilskaldet.

Fra : PerX ...

Dato : 20-11-05 23:23

In article <5bm1o1p416sjeetv4culbbmt4rjnflt58f@4ax.com>,
> [...]
> gerne vende tilbage - og også meget gerne den kvindelige
> fantomzoneskurk (Hvad med Kate Beckinsale i latex a la Underworld?).

Spandex! Det er superman *g*

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-11-05 15:02

> [...]

> hurtigere end lyset - eller hvad han nu gør. At han selv kan flyve
> tilbage i tiden - fint. Men at tage hele Jorden og alt på den med sig

Det er værre endnu. Som jeg forstår scenen får han Jorden til at løbe
baglænd, hvilket får tiden til at gøre det samme.

> At Superman kan slette Lois' hukommelse (selektivt, endda) ved at
> kysse hende. Bah!

Nej, han suger jo noget af hendes hjerne ud. Hun bliver en mere og
mere dum gås, jo.

> Ønskeseddel: Flaskebyen Kandor! Og den *gamle* Brainiac (ham den
> grønne med elektroderne). Parasitten. Legetøjsmanden. Mr. Mxyzptlk.
> Ikke de nye post-crisis-forvrængninger, men de gode gamle.

Enig mht. Brainiac. Den der nye en er noget juks. Men mister mixerpult
er imho vellykket i de nyere. De har gjort hans ligegyldighed til det,
som det i praksis ofte ligner i virkeligheden: Ondskabsfuldhed. Og det
at han ændrer reglerne fra gang til gang er også en god opfindelse.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Honest criticism is hard to take. Particularly
The RockBear. ((^)) from a relative, a friend, an acquaintance, or

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 21-11-05 17:35

Niels Søndergaard skrev:

> [...]
> hurtigere end lyset - eller hvad han nu gør. At han selv kan flyve
> tilbage i tiden - fint. Men at tage hele Jorden og alt på den med sig

Nja, han tager vel netop selv tilbage i tiden. Tog han hele verden med sig
tilbage, ville folk jo også have erindringer om katastrofen. Men man kan
selvfølgelig diskutere, hvor vellykket visualiseringen er.

> Og i toeren: Det, at en kryptonianer kan levitere en person/ting ved
> at pege. Bah!

Energien skal vel på en eller anden måde dirigeres ud fra kroppen, og
metoden med røde stråler ud af øjnene er ligesom brugt.

> At Superman kan slette Lois' hukommelse (selektivt, endda) ved at
> kysse hende. Bah!

Jeg har da ellers en kammerat, hvis erindring om kæresten pludselig
forsvinder, når han kysser fremmede piger i byen.

> Men Kevin Spacey bliver garanteret en fin Lex Luthor. Det er et rigtig
> godt valg. Håber, de gør ham pilskaldet.

Det ser sådan ud:
http://corrigo.dk/billeder/kevinspacey-supermanreturns.jpg

Men i øvrigt er det jo ikke første gang, Kevin Spacey spiller pilskaldet
superskurk:
http://corrigo.dk/billeder/kevinspacey-megaond.jpg

--
Mvh. Peter
"I've been shot, stabbed, electricuted, hung, ran over, and burnt ... I

Fra : Søren Ole Andersen

Dato : 22-11-05 08:08

> Nja, han tager vel netop selv tilbage i tiden. Tog han hele verden med sig
> tilbage, ville folk jo også have erindringer om katastrofen. Men man kan
> selvfølgelig diskutere, hvor vellykket visualiseringen er.

Jeg forstod scenens logik således:
Hvis jorden drejer modsat, så vil solen gå ned i øst og derpå stå op i vest,
hvilket er modsat hvordan vi kender det. Derudover tilføjes den kendte
"intet nyt under solen"-regel, der som en naturlov tvinger alle folk til at
gøre hvad de lige har gjort. Dette udnytter superman så, og alle problemer
med de sævanlige tidsrejseparadokser og plothuller kan forsvinde som dug for
solen.

*We were on a break!*

Mvh Snole

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 04-12-05 23:28

Niels Søndergaard <Niels.Sondergaard@gmail.com> writes:

> Nemlig. Da jeg tekstede Superman the Movie til tv, oversatte jeg "My
> only son" til "min enbårne søn".

Var det ikke også sådan i filmversionen? Jeg husker i hvert fald
tydeligt den formulering... Men det kan selfølgelig være jeg senere
har set det på tv, og fået rodet det sammen.

OT: Prøv at se starten af Smallville serien for Jesus-kompleks!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-12-05 00:28

On Sun, 04 Dec 2005 23:27:36 +0100, Per Abrahamsen
<abraham@dina.kvl.dk> wrote:

>Var det ikke også sådan i filmversionen?

Nej, filmversionen blev oversat af Vibeke Steinthal, og jeg er ret
sikker på, hun ikke brugte den formulering.