TV 3 ... ulovlig sms-spam ?
Fra : thomas t

Dato : 18-11-05 17:39

Vind 2 billetter
til Paradise Hotel-finalefest
24.nov. Kommer

Paradise Hotel
igen til foråret?
SMS FIN JA eller
FIN NEJ til 1299

(6,-)
Aldersgrænse 18
år.

---------------------

Modtog jeg lige. Jeg har på *intet* tidspunkt meldt mig til noget med

nej ja
DKr 6,- for at svare på.

.... er det så ulovlig spam? Det ville jeg selv gætte på, men hvor skal jeg
spørge, håber dette er rette gruppe.

Samt, er der noget at gøre ved det? Hvis man nu "melder" det til xx
myndighed, vil der så ske nogetsomhelst: vil xx klaske TV3, eller vil de
bare more sig over, at man henvender sig?

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-11-05 20:14

thomas t <spam.tomcat@pc.dk> writes:

> ... er det så ulovlig spam? Det ville jeg selv gætte på, men hvor skal jeg
> spørge, håber dette er rette gruppe.

Jeg vil mene at det er i strid med markedsføringslovens §6a.

> Samt, er der noget at gøre ved det? Hvis man nu "melder" det til xx
> myndighed, vil der så ske nogetsomhelst: vil xx klaske TV3, eller vil de
> bare more sig over, at man henvender sig?

Det kan meldes til Forbrugerombudsmanden. De vil ikke bare more sig
over anmeldelsen, men om der sker noget som helst afhænger af om de
får nok anmeldelser.

http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/spam/klagevejledning/

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | Tanenbaum had convinced Linus that his

Fra : thomas t

Dato : 18-11-05 21:53

Peter Makholm at peter@makholm.net:

> Det kan meldes til Forbrugerombudsmanden.

tak for den.

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-05 07:53

Peter Makholm wrote:

> Jeg vil mene at det er i strid med markedsføringslovens §6a.

Jeg vil mene du er OT.

Fra : bem

Dato : 19-11-05 11:12

Jens wrote:

> Jeg vil mene du er OT.

Jeg vil mene du er dum. Jeg er endda sikker.

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 18:36

http://www.kinagrill.dk/

Fra : Søren G

Dato : 21-11-05 13:08

<Jens> wrote in message
> Jeg vil mene du er OT.

tsk tsk

--
Søren

Fra : Michael Bruun

Dato : 18-11-05 21:18

"thomas t" <spam.tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse
> ... er det så ulovlig spam?

Det er det i sig selv. Men tror du ikke, at der bare er en eller anden,
som - med vilje eller ved en fejl - har indtastet dit mobiltelefonnummer,
f.eks. i en tidligere konkurrence på deres website? Jeg tror vi ville have
hørt om det, hvis TV3 sendte (ulovlige) SMS'er ud til en masse tilfældige
numre.

/ Michael

Fra : thomas t

Dato : 18-11-05 21:52

Michael Bruun at mibr@fjerndette.ebox.dk:

> [...]
> som - med vilje eller ved en fejl - har indtastet dit mobiltelefonnummer,
> f.eks. i en tidligere konkurrence på deres website?

Det er muligt. Men skal jeg så bare lade mig spamme? Det er jo nok ikke
sådan et tlf-nr, hvor der er nogen hos tv3, der checker om jeg sender en
svar-sms med "fjern mig fra listen", tror du vel?

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 20-11-05 22:58

jeg modtog nøjagtig samme sms forleden og tænke " hvad i H...... bilder de
sig ind"

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : thomas t

Dato : 21-11-05 18:29

Johnny B [2000] at FJERNDETTEjohnnyb2000@sol.dk:

> jeg modtog nøjagtig samme sms forleden og tænke " hvad i H...... bilder de
> sig ind"

Så er vi to. Nå, man må vel bare vente og se, om der kommer flere (sms'er).