Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen erfaringer med canon 5200 fotoprinte~
Fra : Jakob

Dato : 18-11-05 17:25

Vil lige høre om nogen har erfaring med pixma 5200 evt. i forhold til
den jo meget roste 4000 model ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jacob

Dato : 18-11-05 18:46

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Vil lige høre om nogen har erfaring med pixma 5200 evt. i forhold til
> den jo meget roste 4000 model ?
>

> --
> Venlig hilsen
>
> Jakob
de nye 1pL printere fra canon printer rigtigt flot. jeg havde selv en 6600D
i under 48 timer. jeg var super tilfreds med kvaliteten af selve printet.
men farverne fik en seriøs omgang saturation. specielt grøn blev meget
forskruet. det havde canon ingen løsning på. så retur med den. en icc profil
fixe farverne. sådanne en havde jeg bare ikke.
kan du leve med farverne eller fixe dem så vil jeg anbefale 6600D den fås i
elgiganten og man kan retunere den hvis man ikke er tilfreds og få alle
pengene tilbage.
6600D i forhold til ip8500 så printer 6600D flottest.

Jacob

Fra : Jakob

Dato : 18-11-05 19:45

In article <437e1365$0$25246$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>,
bip@bop.dk says...

> de nye 1pL printere fra canon printer rigtigt flot. jeg havde selv en 6600D
> i under 48 timer. jeg var super tilfreds med kvaliteten af selve printet.
> men farverne fik en seriøs omgang saturation.

OK men hvis farverne er noget dårligere end fra end pixma 4000 så bliver
det sådan en istedet. Den er der jo mange der er glade for :0)

Tak for dit input.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jacob

Dato : 18-11-05 22:05

> [...]
>
> OK men hvis farverne er noget dårligere end fra end pixma 4000 så bliver
> det sådan en istedet. Den er der jo mange der er glade for :0)

farverne er super på de nye. man skal bare have skabt en icc profil så man
kan tøjle dem. generelt syntes jeg at canons printere giver saturationen et
boost. specielt den grønne farve. køb en i elgiganten. du kan somsagt levere
den tilbage hvis du ikke er tilfrads. det gjorde jeg. sammenligner du en 2pL
print med et 1pL print er der kæmpe forskel.

Jacob

Jacob

Fra : Jakob

Dato : 18-11-05 23:56

In article <437e41fc$0$25256$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>,
bip@bop.dk says...

> farverne er super på de nye. man skal bare have skabt en icc profil så man
> kan tøjle dem.

OK ved sgu ikke om det bliver for besværligt så. Faktisk er det til min
søster og det dur ikke hun skal rode med farveprofiler etc.

Tak for informationerne.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-11-05 07:32

> [...]
> levere den tilbage hvis du ikke er tilfrads. det gjorde jeg. sammenligner
> du en 2pL print med et 1pL print er der kæmpe forskel.

Nu skal du heller ikke overdrive, forskellen mellem 2pL og 1pL kan først
mærkbart ses hvis man er meget kritisk og hvis man bruger lup.

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 18-11-05 22:36

"Jacob" <bip@bop.dk> wrote in message

> [...]
> pengene tilbage.
> 6600D i forhold til ip8500 så printer 6600D flottest.

6600D er dog kun en 2 Pl printer. Det er kun 5000 serien der er 1 Pl. Dog
hvis man bruger Adobe RGB profil til sin skærm, paintshop program og til
printer og laver en minus 3 i grøn så printer den fuldstændig som du ser
det, men det er kun på uoriginalt papir at det er til at se, jeg er godt
tilfreds med farverne der kommer ud af min 4000 og jeg har lavet den
korrektion der skal til.

Mvh
Simon

Fra : Jacob

Dato : 18-11-05 23:10

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det, men det er kun på uoriginalt papir at det er til at se, jeg er godt
> tilfreds med farverne der kommer ud af min 4000 og jeg har lavet den

6600D er en 1pL printer. og tro mig man kan tydelig se forskel på print fra
en 2pL printer som ip8500 og en 1pL printer som 6600D. der er stor forskel.
du kan studere specs her
http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Printers/Bubble_Jet/PIXMA_iP6600D/

de billeder jeg skrev ud var på deres top papir. pr-101 jeg fik en pakke a4
og en pakke 10x15 med til printeren som rabat. men manuel farvestyring eller
en icc profil er nok ret vigtig.

Jacob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-11-05 07:26

> [...]
> a4 og en pakke 10x15 med til printeren som rabat. men manuel farvestyring

Oki, sjovt nok er 6100 og 6220 begge to 2 pL printere Jeg vil nu sige det
kan diskuteres hvor meget det kan ses, man skal have meget gode øjne før man
kan se at prikkerne er blevet mindre, men der er ingen tvivl om at det
kan ses.

Nu kan printer som regel ikke printe uden en ICC profil. Selvom den ikke
bruger farvestyring bruger den alligevel en profil, så bruger den bare den
windows bruger til skærmen også. Men ved at rette lidt i en AdobeRGB98 ICC
profil kan man få perfekte prints.

Mvh
Simon

Fra : Old-CAT

Dato : 18-11-05 22:26

Hej Jacob og i andre der overvejer Canon IP 4200 og 5200 evt i R version som
min IP 5200R.

Jeg har haft min Canon IP5200R printer i 14 dage nu.

Jeg købte den udelukkende for at udskrive fotos til konkurrence i
naturligvis fotokvalitet ! I forvejen har jeg en udmærket HP printer
Photoret III.

Ved de første prints var jeg meget skuffet. Farvebalancen var meget forkert
og jeg kunne ikke se noget forbedret i forhold til min gamle HP.

Jeg havde gang i alle mine forskellige Glossy photo papirer uden held.
Herefter startede jeg på manuel styrring af farvebalancen, hvilket også
hjalp en hel del.

Flere fotos blev printet og nye farvepatroner skulle bestilles på lager.

Her kunne jeg konstaterer at man kun kan bruge org. patroner og farve indtil
videre
?
Efter at jeg ellers havde indset at jeg nok skulle kæmpe med farverne hver
gang jeg skulle udskrive fotos kom jeg i tanke om de 5 medleverede pro photo
papirer fra canon.

OG JA!!! Alt var nu let og i top kvalitet.

Farverne er rigtige og de sparker RØV ! 13 i karakter.

Så køb ikke denne printer pga. økonomien kun på kvalitet, hastighed. Jeg er
yderst tilfred med printkvalitetten med CANON's egen papir. Sammenlignet er
alt andet ubrugeligt ! Desværrre

Ellers er den stabil, brugervenlig og hurtig og støjsvag.

Trådløs netværk var oppe at køre på 5 minuter.

Held og lykke - jeg har ikke fortrudt med Canon "all the way" er alt OK ) (-
økonomi)

Yderliger spørgsmål

Claus Olsen
claus@olsen-web.dk

www.olsen-web.dk

Fra : Jakob

Dato : 18-11-05 23:54

In article <437e46f4$0$171$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
engfred@post9SLET.tele.dk says...
> [...]
> yderst tilfred med printkvalitetten med CANON's egen papir. Sammenlignet er

OK så er den nok ikke aktuel at købe, da jeg ikke vil have en printer
hvor man ikke kan bruge godt piratpapir og blæk :0)

Tak for informationerne

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-11-05 07:30

> OK så er den nok ikke aktuel at købe, da jeg ikke vil have en printer
> hvor man ikke kan bruge godt piratpapir og blæk :0)
>
> Tak for informationerne

Det er så ikke helt korrekt, med tpi blæk og papir får man lige så flotte
print som man kan med canon og det er top kvalitet. http://tpi-danmark.dk/
og ja de fåes til IP5000 serien, det er samme sæt som man køber til IP4000

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 19-11-05 12:24

In article <437ec679$0$99988$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
newz@siho.dk says...

> Det er så ikke helt korrekt, med tpi blæk og papir får man lige så flotte
> print som man kan med canon og det er top kvalitet.

Jeg kender TPI godt har fået min far til at købe deres blæk og papir til
han pixma 4000. Jeg syntes bare det lød som om det ikke var velegnet til
5200 printeren.

Hvis det forholder sig anderledes så er det perfekt, har du prøvet det
til den printer ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Futte

Dato : 20-11-05 08:45

> Jeg kender TPI godt har fået min far til at købe deres blæk og papir til
> han pixma 4000. Jeg syntes bare det lød som om det ikke var velegnet til
> 5200 printeren.

Nu skal man lige huske på at 4200/5200 bruger en anden blækpatron end
4000/5000, de fås endnu ikke som uoriginal, man kan måske godt bruge de
gamle patroner, men så ryger noget af fordelen ved de nye printere, nemlig
den længere holdbarhed på farverne.

Mvh. Futte.

Fra : Lars Troels

Dato : 20-11-05 10:30

> [...]
> 5200 printeren.
>
> Hvis det forholder sig anderledes så er det perfekt, har du prøvet det

Indtil nu har jeg været negativt indstillet overfor inkjet printere. Jeg
havde indtil nu ikke set noget jeg synes var tilstrækkeligt godt og holdbart
men....

Jeg har købt en IP4200 for et par uger siden, da jeg havde hørt fra en anden
fotograf, at den med den rette opsætning, kunne levere urealistisk gode
fotoprint. Det er jo så billigt at det kan være lige meget hvis ikke det
fungerer som det skal. Ikke købt IP5200 da ingen af os har noget at bruge en
indbygget kortlæser til og de printer med samme teknologi.

Jeg må sige at det er overvældende hvad den kan. I hvertfald kommer mit
workflow til at forandres noget fremover. Og når jeg har sikkerhed for at en
A3+ model kører samme kvalitet, køber jeg sådan en også...

Og jeg kan bekræfte at TPI papiret er mindst ligeså godt som Canon's
propapir.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Futte

Dato : 20-11-05 11:23

> [...]
> det fungerer som det skal. Ikke købt IP5200 da ingen af os har noget at
> bruge en indbygget kortlæser til og de printer med samme teknologi.

IP5200 har IKKE indbygget kortlæser, men den er fysisk lidt større og
printer lidt hurtigere end 4200.

Mvh. Futte.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-11-05 12:07

In article <43804204$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Lars Troels wrote:
> Og jeg kan bekræfte at TPI papiret er mindst ligeså godt som Canon's
> propapir.

Det er ikke tilfældet med JetTec blæk på Epson og TPI Semigloss.
Her er Canon's meget meget bedre.

Fra : Lars Troels

Dato : 20-11-05 12:48

> Det er ikke tilfældet med JetTec blæk på Epson og TPI Semigloss.
> Her er Canon's meget meget bedre.

Jeg kan kun udtale mig om 270grams Ultra High Extreme papir og originalt
Canon blæk. Det er her jeg har de fine resultater. Jeg har også prøvet noget
Ilford papir. Der får jeg kun middelmådige resultater, men har heller ingen
tid brugt på trimning.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Jakob

Dato : 20-11-05 12:27

In article <43804204$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
fam.troelsVAEK@mail.dk says...

> Og jeg kan bekræfte at TPI papiret er mindst ligeså godt som Canon's
> propapir.

OK ved du om 4200 fås i en wifi udgave ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 20-11-05 19:17

"Lars Troels" <fam.troelsVAEK@mail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg har købt en IP4200 for et par uger siden,

Det samme her.

[8<8<8<]
> Jeg må sige at det er overvældende hvad den kan.

Ja, jeg er også meget tilfreds.

[8<8<8<]
> Og jeg kan bekræfte at TPI papiret er mindst ligeså godt som Canon's
> propapir.

Har kun prøvet med Canon papir, og det bliver rigtigt flot.
Men det er da værd at prøve, når du siger det bliver pænt.

Venlig hilsen

Mogens Hansen