Føj for den lede
Fra : Brokrøven

Dato : 18-11-05 17:07

Sådan en "far" burde ingen have.
1 års fængsel, hvor er vi dog blødsødne - de skulle fandme kastreres
klinisk, og spærres inde i 11 år.

Fra : andropov

Dato : 18-11-05 18:07

On Fri, 18 Nov 2005 17:06:48 +0100, Brokrøven <nej@nej.nej> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=321536
>
>Sådan en "far" burde ingen have.
>1 års fængsel, hvor er vi dog blødsødne - de skulle fandme kastreres
>klinisk, og spærres inde i 11 år.

Kan ikke huske noget eksempel på at en far tidligere har udsat egne
børn for andre mænds misbrug, har kun læst om stedfædre som kunne
finde på noget sådant.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-11-05 18:21

"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> Kan ikke huske noget eksempel på at en far tidligere har udsat egne
> børn for andre mænds misbrug, har kun læst om stedfædre som kunne
> finde på noget sådant.

Forøvrigt var det altså ikke faderen, men de to "kunder", der fik et års
fængsel.

Per V.

Fra : andropov

Dato : 18-11-05 18:24

On Fri, 18 Nov 2005 18:20:39 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

>Forøvrigt var det altså ikke faderen, men de to "kunder", der fik et års
>fængsel.

Jo, det ved jeg. Men mon ikke han får sin dom siden hen.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-11-05 21:46

> Jo, det ved jeg. Men mon ikke han får sin dom siden hen.

Jo. Og jeg vil forvente, at han får etydeligt mere end et års fængsel.

Per V.

Fra : andropov

Dato : 18-11-05 22:48

On Fri, 18 Nov 2005 21:45:34 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

>Jo. Og jeg vil forvente, at han får etydeligt mere end et års fængsel.

Interessant at se hvad det bliver takseret til.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-11-05 23:17

> Interessant at se hvad det bliver takseret til.

Der er jo altid et dilemma i den slags sager, fordi man uvægerligt må stille
spørgsmålet: Ville et normalt menneske udsætte sine børn for en slags? Svar:
Nej, vel? Han må jo være syg i hovedet, ikke?

Og så det afgørende spørgsmål: skal vi straffe eller behandle syge
mennesker?

Lad den, der er ren, kaste den første sten. (Måske de klogeste ord i hele
bibelen.)

Per V.

Fra : Tony

Dato : 19-11-05 00:52

> [...]
> mennesker?
>
> Lad den, der er ren, kaste den første sten. (Måske de klogeste ord i hele

Ja han kunne jo f.eks straffes med at gå i terapi,så han stadig kunne passe
sit arbejde, som om intet var sket.

Tony

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-11-05 10:07

"Tony" <tony@carpediem.dk> wrote in message

> Ja han kunne jo f.eks straffes med at gå i terapi,så han stadig kunne
> passe
> sit arbejde, som om intet var sket.

Formålet med straf - set fra samfundets side - er vel at forhindre, at
forbrydelsen gentages, ikke?

Per V,

Fra : nusle nuslesen

Dato : 19-11-05 10:27

Hej,

> Formålet med straf - set fra samfundets side - er vel at forhindre, at
> forbrydelsen gentages, ikke?

Formålet er også - set fra samfundets side - at forhindre selvtægt ved at
ofrene og deres familier oplever en form for "retfærdighed". Her forstået
som at forbryderen straffes af samfundet og ikke af ofrene selv.

Formålet med straf er også - set fra samfundets side - prævention.

Der er altså flere aspekter i det.

De to del-formål jeg har skrevet herover opfyldes ikke, hvis straffens
længde forekommer at være absurd ude af proportioner med forbrydelsen.

mange hilsner

Fra : Henning

Dato : 20-11-05 16:42

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De to del-formål jeg har skrevet herover opfyldes ikke, hvis straffens
> længde forekommer at være absurd ude af proportioner med forbrydelsen.

Og glem endelig ikke HÆVNEN, som helt klart kommer
til udtryk i de mere eller mindre bestialske sanktions
forslag der har været fremme.

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 20-11-05 23:43

In article <437eeb4f$0$38651$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...

> "Tony" <tony@carpediem.dk> wrote in message

> Formålet med straf - set fra samfundets side - er vel at forhindre, at
> forbrydelsen gentages, ikke?

Der er en dødsstraf vel mest effektiv. Men formålet er vel også, eller
burde måske være, at få folk til at ændre holdning.

Fra : Henning

Dato : 20-11-05 16:36

> Lad den, der er ren, kaste den første sten. (Måske de klogeste ord i hele
> bibelen.)

Ud fra den devise, kan intet menneske på jorden dømme

MVH
Henning

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-11-05 21:27

"Henning" <h2m@.mail.dk> wrote in message

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ud fra den devise, kan intet menneske på jorden dømme

Bingo!

Per V.

Fra : XXX

Dato : 21-11-05 01:22

> "Henning" <h2m@.mail.dk> wrote in message

> Bingo!

Jeg er ren, derfor kan jeg fortsætte med at dømme folk i håbet om, at de
bagefter ændrer kurs og finder hjem til Gud.

Fra : Trine Pedersen

Dato : 21-11-05 07:56

XXX wrote:

> Jeg er ren, derfor kan jeg fortsætte med at dømme folk i håbet om, at de
> bagefter ændrer kurs og finder hjem til Gud.

På den sidste dag kommer Jesus for at dømme levende og døde - vent til
den dag før du postulerer at du er ren.

I ovenstående gør du dig skyldig i en af de 7 dødssynder - hovmod.

--
Mvh Trine P.

Fra : XXX

Dato : 21-11-05 11:33

Trine Pedersen <snoeffe@hotmail.com> wrote in

> På den sidste dag kommer Jesus for at dømme levende og døde - vent til
> den dag før du postulerer at du er ren.
>
> I ovenstående gør du dig skyldig i en af de 7 dødssynder - hovmod.

Jeg ofrer gerne mig selv for at kunne føre andre på rette vej.

Fra : Johan

Dato : 21-11-05 14:27

"XXX" <not@this.level> wrote in message
> Trine Pedersen <snoeffe@hotmail.com> wrote in

> Jeg ofrer gerne mig selv for at kunne føre andre på rette vej.

Så spilder du din tid ved at skrive i denne gruppe. Jeg ledes ved dine
udsagn.

Fra : Trine Pedersen

Dato : 21-11-05 17:58

XXX wrote:

> Jeg ofrer gerne mig selv for at kunne føre andre på rette vej.

Vor Herre ofrede sin søn på jord for det samme ...

--
Mvh Trine P.

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-11-05 00:24

"Trine Pedersen" <snoeffe@hotmail.com> wrote in message

> Vor Herre ofrede sin søn på jord for det samme ...

Kort sagt: en rigtig lortefar.

Per V.

Fra : Anita

Dato : 22-11-05 09:31

> Kort sagt: en rigtig lortefar.

Mon ikke ungen var blevet tvangsfjernet, hvis det var i vore dage?

Venligst Anita

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-11-05 10:18

"XXX" <not@this.level> wrote in message
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in

> Jeg er ren, derfor kan jeg fortsætte med at dømme folk i håbet om, at de
> bagefter ændrer kurs og finder hjem til Gud.

De største svin er dem, der tror, de selv er rene.

Per V.

Fra : XXX

Dato : 21-11-05 11:35

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in news:438190d0$0$38642
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> De største svin er dem, der tror, de selv er rene.

Er det en personlig erfaring?

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-11-05 12:11

> Er det en personlig erfaring?
Ja, blandt andet efter at have læst dine indskrænkede og selvretfærdige
indlæg under alle dine forskellige pseudonymer.

Se dog nu at få dig et (sex)liv, så du ka få et mindre forkrampet syn på
tilværelsen.

Du er sgu det nærmeste, man kommer på en dansk taliban.

Per V.

Fra : Per H

Dato : 21-11-05 12:43

On Mon, 21 Nov 2005 10:18:08 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

>De største svin er dem, der tror, de selv er rene.

ja det er også mit indtryk

Vh Per

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-11-05 00:01

"Henning" <h2m@.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ud fra den devise, kan intet menneske på jorden dømme

Skarpt. Gad vide, hvorfor det lige stod i bibelen?

--
-Jens B.

Fra : Johan

Dato : 21-11-05 14:29

> "Henning" <h2m@.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Skarpt. Gad vide, hvorfor det lige stod i bibelen?

Måske vidste Jesus, at alle der var til stede, var stamkunder hos luderen.

Fra : Anita

Dato : 18-11-05 18:35

andropov <nospam@andropov.dk> skrev:

> Kan ikke huske noget eksempel på at en far tidligere har udsat egne
> børn for andre mænds misbrug, har kun læst om stedfædre som kunne
> finde på noget sådant.

Det findes der masser af eksempler på - desværre.

Venligst Anita

Fra : andropov

Dato : 18-11-05 18:25

On Fri, 18 Nov 2005 18:34:39 +0100, "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com>
wrote:

>Det findes der masser af eksempler på - desværre.

Mænd har begået incest mod egne børn. Men at lade andre mænd misbruge
sine egne børn kunne jeg godt tænke mig du fandt eksempler på hvis du
ellers kan......

Fra : Anita

Dato : 18-11-05 18:49

andropov <nospam@andropov.dk> skrev:
> Mænd har begået incest mod egne børn. Men at lade andre mænd
> misbruge sine egne børn kunne jeg godt tænke mig du fandt eksempler
> på hvis du ellers kan......

Ups - jeg troede bare du mente 'fædre som misbrugte egne børn'. Fik vist
ikke nærlæst ordentligt.

Det andet har jeg dog også læst om. Jeg skal prøve og se om jeg kan grave en
titel eller 2 frem.

Venligst Anita

Fra : Henning

Dato : 20-11-05 16:50

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke nærlæst ordentligt.
>
> Det andet har jeg dog også læst om. Jeg skal prøve og se om jeg kan grave

Det jeg lige umiddelbart husker foregået for et par måneder siden,
var pædofilisagen i Frankrig, hvor forældre solgte deres børn
til sex, oftest sker salg af sex med børn som følge af nød og
elendighed.

Jeg har på mit arbejde mødt flere, der af deres forældre
blev solgt til prostitution da de var før teenager alderen. (og senere)

MVH
Henning

Fra : andropov

Dato : 20-11-05 18:52

On Sun, 20 Nov 2005 16:50:09 +0100, "Henning" <h2m@.mail.dk> wrote:

> [...]
>var pædofilisagen i Frankrig, hvor forældre solgte deres børn
>til sex, oftest sker salg af sex med børn som følge af nød og

Hvis man undtager fattige mennesker og finder eksempler burde man nok
skrive. Fattige mennesker sælger i massevis deres piger til
prostitution i ulande.

Fra : andropov

Dato : 20-11-05 18:53

> [...]
>var pædofilisagen i Frankrig, hvor forældre solgte deres børn
>til sex, oftest sker salg af sex med børn som følge af nød og

Lad os få nogle eksempler fra de rige nordiske lande....

Fra : nusle nuslesen

Dato : 20-11-05 19:39

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Lad os få nogle eksempler fra de rige nordiske lande....

Frankrig er ikke et fattigt land!!!

mange hilsner

Fra : andropov

Dato : 20-11-05 19:59

On Sun, 20 Nov 2005 19:39:11 +0100, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

>"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hej,

>Frankrig er ikke et fattigt land!!!

Jeg vil hellere bo i et af de nordiske lande!!!

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-11-05 18:19

"Brokrøven" <nej@nej.nej> wrote in message

> Sådan en "far" burde ingen have.
> 1 års fængsel, hvor er vi dog blødsødne - de skulle fandme kastreres
> klinisk, og spærres inde i 11 år.

Så kører vi igen med alle voldsfantasierne, hvad? Er det egentlig ret meget
bedre?

Per V.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 18-11-05 18:26

Hej,

> Så kører vi igen med alle voldsfantasierne, hvad? Er det egentlig ret
> meget bedre?

Der står "klinisk", Per - der er ikke vold i klinisk kastration og
indespærring (ikke fysisk vold i hvert fald).

mange hilsner

Fra : andropov

Dato : 18-11-05 18:39

On Fri, 18 Nov 2005 18:26:02 +0100, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

>"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hej,

>Der står "klinisk", Per - der er ikke vold i klinisk kastration og
>indespærring (ikke fysisk vold i hvert fald).

Mænd betragter ovenstående som ligeså slemt som at få hovedet hugget
af.... altså det for oven.

Fra : Mette

Dato : 19-11-05 08:41

> Mænd betragter ovenstående som ligeså slemt som at få hovedet hugget
> af.... altså det for oven.

Og? Set i forhold til de ting de har udsat et barn for (vi taler også om
samleje her), så synes jeg da, at det er en passende straf. Endda en straf,
der bevirker, at de ikke kan gentage udåden.

Jeg vil gætte på, at det, den lille pige har oplevet, har givet hende så
store psykiske mén, at det svarer til at få hugget hovedet af og revet
hjertet ud. Hun betaler prisen gennem resten af hendes liv. Hvorfor skal
hendes voldsmænd slippe med et klask over fingrene?
Et år? Hvad i alverden sker der for retssystemet, når det er næsten gratis
at voldtage et lille barn?

Fra : Anita

Dato : 19-11-05 11:29

Mette <Mette@.dk> skrev:
> Og? Set i forhold til de ting de har udsat et barn for (vi taler
> også om samleje her), så synes jeg da, at det er en passende straf.
> Endda en straf, der bevirker, at de ikke kan gentage udåden.

Nu kender jeg ikke så meget til konsekvenserne ved medicinsk kastraktion.
Men det er vel en anelse naivt at antage at mandens seksualitet forsvinder
med et fingerknips og at han aldrig igen kan/vil gøre skade på et barn. Man
kan jo voldtage med andre redskaber end en pik.

Venligst Anita

Fra : PerX ...

Dato : 21-11-05 00:10

In article <437ed719$0$8789$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Mette@.dk
says...
> [...]
> hendes voldsmænd slippe med et klask over fingrene?
> Et år? Hvad i alverden sker der for retssystemet, når det er næsten gratis

Der var en historie i sverige her for en uges tid siden tror jeg (jeg
kan ikke lige finde linken) hvor en dommer havde dømt en voldtægts mand
MILDERE fordi det var en ung pige - det var ikke så slemt som en voksen
mente han. Meget besynderlig historie.

Fra : Per H

Dato : 21-11-05 01:10

On Mon, 21 Nov 2005 00:09:39 +0100, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev:

> [...]
>kan ikke lige finde linken) hvor en dommer havde dømt en voldtægts mand
>MILDERE fordi det var en ung pige - det var ikke så slemt som en voksen

Det stod der jo også om de danske dommere i avisen for nogle dage
siden.

Vh Per

Fra : nusle nuslesen

Dato : 18-11-05 18:25

"Brokrøven" <nej@nej.nej> skrev i en meddelelse

Hej,

> Sådan en "far" burde ingen have.
> 1 års fængsel, hvor er vi dog blødsødne - de skulle fandme kastreres
> klinisk, og spærres inde i 11 år.

Sidder her med en rigtig skidt følelse i kroppen - tænker ved mig selv, at
om et år (som reelt er 8 mdr., da et afsoningsår er 8 mdr. hvis jeg husker
rigtigt) er hun knapt begyndt at hele psykisk endnu.

Om et år er hun stadig et barn, ikke myndig, ikke voksen, ikke i stand til
at føle sig det mindste tryg.

Tænker, at når han har sonet sin straf (sin latterligt korte straf!), kan
han søge om samkvem med sine døtre, om ikke andet får han sikkert tilbudt
overvåget samkvem - og så kan den lille pige sidde der og føle, hvordan
"verden" i hendes øjne sanktionerer det hendes far har gjort mod hende. Som
om det er/var okay, som om det var "ikke noget særligt", som om hun ikke er
mere værd - og hun kan vokse op og læse sig til, hvordan en tyv får længere
straf - og hun kan (igen) komme til at føle, at hendes værd ikke er større.

Jeg sidder og tænker, hvordan det har været for denne lille pige, at gå hjem
fra skole - vidende hvad hendes eftermiddag/aften/nat ville bringe. Hvordan
hendes ferier har været, hvordan hun har prøvet at vise omverdenen det hun
med sikkerhed ikke har turdet fortælle - og se nu, hvad "omverdenen"
fortæller hende med dets handlinger... at hendes værd er mindre end hvis en
mand går tomhændet ind i en bank, stikker fingeren i lommen og siger. "Hit
med pengene"...

Jeg hader aviser (og nyheder) - jeg bliver så ulykkelig - jeg må konstarere,
at jeg i dette tilfælde var for nysgerrig.

Stakkels lille pige, hvor kunne hendes far dog gøre det mod hende, og
hvordan kunne mændene dog købe disse ydelser? Hvad er der dog galt med dem?
De må være syge, de kan ikke tænke, føle, være normale... det kan de bare
ikke...

Fra : andropov

Dato : 18-11-05 18:36

On Fri, 18 Nov 2005 18:24:31 +0100, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

>Sidder her med en rigtig skidt følelse i kroppen - tænker ved mig selv, at
>om et år (som reelt er 8 mdr., da et afsoningsår er 8 mdr. hvis jeg husker
>rigtigt) er hun knapt begyndt at hele psykisk endnu.

Gad vide hvad faren får af straf. Måske medfangerne tager venligt imod
ham....

>Tænker, at når han har sonet sin straf (sin latterligt korte straf!), kan
>han søge om samkvem med sine døtre, om ikke andet får han sikkert tilbudt
>overvåget samkvem

Jo, moderen må åbenbart være uegnet kunne man tro.
Men alligevel virker det sært hvis han får omgang med sine børn igen.
Kender nogen eksempler på det.... selvfølgelig fra pressen.

Læste forøvrigt også i dag noget om en mor som forsøgte at drukne sin
6 årige søn i badekar i dag:

En domsmandsret i Århus fandt i går en 33-årig mor skyldig i forsøg på
at dræbe sit barn, en dreng på seks år. Samtidig afgjorde retten, at
hun ikke er egnet til straf - men skal overlades til psykiatrisk opsyn
og behandling på ubestemt tid.
http://www.stiften-aarhus.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051118/AARHUS/111180715/0/AARHUS&SearchID=73226866727716

Kunne håbe på at ovenstående mand også fejlede noget psykisk ellers er
det vel en skændsel mod ens køn....

> [...]
>De må være syge, de kan ikke tænke, føle, være normale... det kan de bare

Kan huske noget om en sag fra Tyskland (vidst nok østtyskland), hvor
flere mænd og kvinder var indblandet i misbrug af børn i tilstødende
lokaler til et værtshus så vidt jeg husker.

Fra : Per H

Dato : 18-11-05 18:52

On Fri, 18 Nov 2005 18:36:07 +0100, andropov <nospam@andropov.dk>
skrev:

>Kan huske noget om en sag fra Tyskland (vidst nok østtyskland), hvor
>flere mænd og kvinder var indblandet i misbrug af børn i tilstødende
>lokaler til et værtshus så vidt jeg husker.

rigtigt husket
Vh Per

Fra : Per H

Dato : 18-11-05 18:48

<nusle@invalid.com> skrev:

> at hendes værd er mindre end hvis en
>mand går tomhændet ind i en bank, stikker fingeren i lommen og siger. "Hit
>med pengene"...

ja desværre, er det altid såden.

økonomisk kriminailitet, har altid været hårde straffest end når det
går ud over mennesker. det er sku til at brække sig over.

Vh Per

Fra : nusle nuslesen

Dato : 18-11-05 19:14

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> ja desværre, er det altid såden.
>
> økonomisk kriminailitet, har altid været hårde straffest end når det
> går ud over mennesker. det er sku til at brække sig over.

Jeg bliver mest trist - jeg har været trist siden jeg læste det, jeg kan
slet ikke klare det, når det går ud over børn. Nogle gange har der været
vist udsendelser med børn på børnehjem i andre lande osv., hvor børnene
lever under kummerlige forhold - sådanne udsendelser får mig til at græde.
Det er jo børn...

Jeg læste ikke artiklen nøje nok, blev vist alt for grebet af hvor
rædselsfuldt jeg synes det er - hendes far får muligvis en lidt længere
straf... det gør mig alligevel ikke bedre tilpas... jeg skal vist igang med
min bog, så jeg kan komme bort fra at tænke: "stakkels, stakkels pige" -
pyhhh...

mange hilsner

Fra : GLS

Dato : 19-11-05 09:54

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

Normalt er jeg er humant menneske der ikke går ind for vold af nogen art,
heller ikke i straffe, men her kværner ordet "hævn" i mit hoved, straf i
alle afskygninger er hævn men hvad hjælper det, de mennesker der har
misbrugt den pige er psykisk syge, straf i almindelig forstand perller af på
den type mennesker, som vand på en gås, men jeg indrømmer gerne at når jeg
læser om sådan noget bliver min tankegang mere simpel, kom med de mennesker
og jeg skal egenhændig kastrere dem med en døv kniv, uden bedøvelse, eller
med en motorsav.

Sorry, så simpel bliver min tankegang, jeg havde en kammerat der misbrugte
sin 10 årige steddatter, hun er ødelagt for livstid, kommer aldrig over at
et menneske hun stolede på svigtede hendes tillid så groft og det stupide
møgsvin fik kun 2½ år som så ikke blev til mere end godt 1½ på grund af "god
opførsel"

Handlinger af den art er totalt utilgivelige og bør straffes med psykiatrisk
forvarring på livstid.

nusle, skriv du en bog om det du har oplevet så folk kan se hvad det gør ved
et menneske at blive behandlet sådan.

Håber de mennesker kommer til at brænde op i helvede for det har de
fortjent.

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-11-05 10:15

"GLS" <gls_46@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ved
> et menneske at blive behandlet sådan.
>
> Håber de mennesker kommer til at brænde op i helvede for det har de

Kom igen, når du har raset ud. Du plejer sgu ikke at reagere så primitivt.
Og før du drager forhastede konklusioner: Jeg har selv været udsat for vold
og har nære venner, der har været pædofiliofre, så "Hvis det var dig eller
dine nærmeste"-argumentet duer ikke her. Jeg tror STADIG ikke på "barbariske
og nedværdigende straffe", som det vist hedder i USA's forfatning. Tænk,
hvis de efterlevede den ...

Per V.

Fra : GLS

Dato : 19-11-05 11:21

> "GLS" <gls_46@hotmail.com> wrote in message

> Per V.
>
> Kære ven, du har nok ikke nærlæst mit indlæg eller ikke forstået mine
tanker, men det er ok.

Jeg går ikke ind for vold, heller ikke i straffe, men lige når man læser en
artikle af den art bliver man et "umenneske" hvordan pokker kan individer af
den menneskelige race gøre sådan noget?

Pigen har sikkert stolet på at hendes far ville beskytte hende og så blev
hun misbrugt i stedet, og ingen behandling vil nogensinde kunne "hele" de
sår hun må have fået på sjælen.

Jeg er nok naiv, kunne da aldrig finde på at svigte et menneskes tillid, og
slet ikke et barns tillid, børn ser jo på forældrene som rollemodeller.

Men ok, jeg ved jeg reagerede voldsomt, og hvis de skiderikker kom her ville
jeg nok ikke gøre alvor af mine trusler, men jeg mener stadig at de skal
anbringes i psykiatrisk forvarring for livstid, for de har ødelagt et andet
menneske for livstid.

Fra : PerX ...

Dato : 21-11-05 00:02

In article <437efc8f$0$8808$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, gls_46
@hotmail.com says...

> [...]
> artikle af den art bliver man et "umenneske" hvordan pokker kan individer af

Fordi de syntes det er iorden. Og man bør undersøge nærmere, hvorfor de
syntes det er iorden, ellers bliver der ved med at komme flere.

Noget andet er at jeg ikke er sikker på det at få børn burde være en ret
- det burde måske være noget man skulle have tilladelse itl.

Fra : Per H

Dato : 21-11-05 01:04

On Mon, 21 Nov 2005 00:01:43 +0100, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev:

>Noget andet er at jeg ikke er sikker på det at få børn burde være en ret
>- det burde måske være noget man skulle have tilladelse itl.

Ja når man kigger rundt omkring, så har du ganske ret.
men ? er så hvem der skulle bestemme det. det bliver man nok aldrig
enige om,

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 19-11-05 10:25

On Sat, 19 Nov 2005 09:53:57 +0100, "GLS" <gls_46@hotmail.com> skrev:

>Håber de mennesker kommer til at brænde op i helvede for det har de
>fortjent.

men først skal de sidde på træheste, eller i gabestokken på tovene
rundt omkring i danmark, så vi kan spytte og pisse på dem. om ikke
andet får vi udløsning for vores vrede, og det er ganske sundt.

Vh Per

Fra : nusle nuslesen

Dato : 19-11-05 10:55

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> men først skal de sidde på træheste, eller i gabestokken på tovene
> rundt omkring i danmark, så vi kan spytte og pisse på dem. om ikke
> andet får vi udløsning for vores vrede, og det er ganske sundt.

Det ville jeg aldrig deltage i, og jeg ville ikke ønske at overvære det -
eller at mine børn nogensinde skulle overvære det.

Jeg ville føle, at så var "jeg" ikke bedre end de - men vigtigst af alt, jeg
ville blive dårlig ved mig selv. Jeg kan slet ikke forestille mig, at jeg
skulle være i stand til noget sådant.

Jeg kan sagtens forfalde til at tænke, at de skulle aflives eller andet
bestialsk - men jeg er samtidig fuldstændigt afklaret med, at jeg hverken
mener det alvorligt, eller ønsker det ført ud i livet. Raske, velfungerende
mennesker må vise overskud, selvom det er vanskeligt, særligt i sådanne
tilfælde.

Jeg tror heller ikke, at den lille pige ville få det spor bedre af at vide,
at hendes far blev udsat for det du skriver herover. Selvom hendes far har
behandlet hende rædselsfuldt og selvom hun vil gå gennem hadefulde perioder,
så er han dog hendes far - og børn elsker deres forældre, selv når
forældrene ikke fortjener det (og det er der mange forældre der ikke gør,
selvom de ikke begår så modbydelige handlinger).

Den største sejr ville være, hvis man kan give pigen et godt og "lykkeligt"
liv - så er det reelt mindre vigtigt, hvad der sker med hendes far (bare han
ikke gør det igen!).

Derfor finder jeg det også oprørende, at hjælpen til
voldsofre/voldstægtsofre er så karrig - det er ganske utilstedeligt. De skal
have den hjælp de har brug for, ikke 3 eller 5 samtaler med en psykolog og
derefter "glemsel", hvad tænker man da på

mange hilsner

Fra : Henning

Dato : 20-11-05 18:06

> [...]
>

> Den største sejr ville være, hvis man kan give pigen et godt og
> "lykkeligt" liv - så er det reelt mindre vigtigt, hvad der sker med hendes

Som et incestoffer jeg passede engang sagde: " Han var syg i roen, det må
jeg så leve med, hævn gør mig ikke til et helt menneske igen"

For at et offer kan komme videre i sit liv, må ofret først kunne
tilgive, at tilgive er ikke det samme som at glemme.

> [...]
> skal have den hjælp de har brug for, ikke 3 eller 5 samtaler med en
> psykolog og derefter "glemsel", hvad tænker man da på

Det virke som om samfundet tager mere hensyn til skadevoldere end ofre

MVH
Henning

Fra : Per H

Dato : 20-11-05 18:40

On Sun, 20 Nov 2005 18:06:17 +0100, "Henning" <h2m@.mail.dk> skrev:

> [...]
>
>For at et offer kan komme videre i sit liv, må ofret først kunne
>tilgive, at tilgive er ikke det samme som at glemme.

hørte for et par år siden i radioen at en person der har været udsat
for noget grimt. sex eller vold. f.eks. kunne i mange tilfælde få
det langt bedre i hverdagen hvis vedkommende hævnede sig. på den der
har udført ugerningen.

Der er vel en volsom vrede, som skal ud,?

det kan jeg da forstille mig hvis mine børn blev misbrugt.

>Det virke som om samfundet tager mere hensyn til skadevoldere end ofre

Ja det har jeg følt altid. derfor måske en vrede hos mig.

Vh Per

Fra : nusle nuslesen

Dato : 20-11-05 19:28

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> har udført ugerningen.
>
> Der er vel en volsom vrede, som skal ud,?

Ikke i mit tilfælde - jeg følte mere et behov for at voldsmanden forstod,
hvad han havde gjort mod mig, og behov for at kunne sige det _til ham_, på
den måde som jeg havde behov for at få det sagt.

Det var rart, og det hjalp mig også med den efterfølgende angst, som blev
meget reduceret.

> det kan jeg da forstille mig hvis mine børn blev misbrugt.

Jeg ville først og fremmest have behov for at vide, at det ikke sker igen -
altså skal voldsmanden m/k have en dom så lang, at jeg umiddelbart får en
oplevelse af, at han/hun slet ikke kommer ud - og her tror jeg, at vi taler
en tidsramme på mindst 10 år. Så er barnet/børnene blevet voksne, og det vil
føles anderledes - ikke "okay", men mindre utrygt.

Desværre tror jeg ikke rigtigt på at så lange domme har en resocialiserende
effekt - tværtimod. Men det kunne måske løses ved at ændre på vilkårene for
de indsatte, det kunne f.eks. gøres obligatorisk at de modtager behandling
(f.eks. terapi i forskellige udgaver) , undervisning (uddannelse) mv.

mange hilsner

Fra : Henning

Dato : 24-11-05 07:54

> [...]
> for noget grimt. sex eller vold. f.eks. kunne i mange tilfælde få
> det langt bedre i hverdagen hvis vedkommende hævnede sig. på den der

Forskellige terapiformer giver ofre mulighed for at udleve deres
vrede, had, sorg, angst etc. etc. Skadevolderen er ikke et must
i den forbindelse, den metode kan sådan set kun bruges, hvis
skadevolderen er oprigtig ked af sine handlinger og er i stand til
at modtage ofrets følelser uden at forsvare eller retfærdiggøre sig.

MVH
Henning

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-11-05 12:13

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

> men først skal de sidde på træheste, eller i gabestokken på tovene
> rundt omkring i danmark, så vi kan spytte og pisse på dem. om ikke
> andet får vi udløsning for vores vrede, og det er ganske sundt.

Du lyder som en potentiel voldsmand. Måske burde du indespærres
forebyggende?

Per V.

Fra : Per H

Dato : 19-11-05 13:42

On Sat, 19 Nov 2005 12:12:47 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

> andet får vi udløsning for vores vrede, og det er ganske sundt.
>>
>Du lyder som en potentiel voldsmand. Måske burde du indespærres
>forebyggende?

ak ja forstå du mig bare sådan

eod...

Vh Per

Fra : PerX ...

Dato : 21-11-05 00:06

In article <tortn15n91mge2av1f0q8p85489kp1thus@4ax.com>, phbyg@privat.dk
says...

> men først skal de sidde på træheste, eller i gabestokken på tovene
> rundt omkring i danmark, så vi kan spytte og pisse på dem. om ikke
> andet får vi udløsning for vores vrede, og det er ganske sundt.

Så det er altså iorden at behandle andre mennesker umenneskeligt når
bare man har en god grund? (Gad vide om det ikke er hvad faderen også
sagde)

Fra : Per H

Dato : 21-11-05 01:08

On Mon, 21 Nov 2005 00:06:06 +0100, PerX ...
> [...]

>says...

>Så det er altså iorden at behandle andre mennesker umenneskeligt når

ja hvis de med fuld overlæg gør andre fortræd, så syndtes jeg at det
er ok at de får noget af det samme retur-. Hvem ved, måske er det det
der skal til. andet har indtil videre jo ikke hjulpet.

>A(Gad vide om det ikke er hvad faderen også
>sagde)

hvlken fader.?

Vh Per

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-11-05 10:17

> ja hvis de med fuld overlæg gør andre fortræd, så syndtes jeg at det
> er ok at de får noget af det samme retur-. Hvem ved, måske er det det
> der skal til. andet har indtil videre jo ikke hjulpet.

Så går du altså ind for, at man med fuldt ovelæg gør folk fortræd. Så bør du
på træhesten og i gabestokken, ikke?

Og sådan kan man blive ved...

Per v.

Fra : Per H

Dato : 21-11-05 12:42

On Mon, 21 Nov 2005 10:17:25 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

Jo hvis man gør andre fortræd. feks ved vold. eller voltægt.

hvis dit barn blev volbollet, ville du så bare se på at myndighederne
måske sendte vedkommende til behandling. og samtaler,
tror du så meget på systemet.

tror du han bliver helbredt. og får du det så bedre med det?
Ja jeg gør ikke...

jeg vil til en hver tid opsøge vedkommende.

>Og sådan kan man blive ved...
ja som det er en ser det sådan ud, aldrig har vi haft så meget vold.

Vh Per

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-11-05 15:39

> ja som det er en ser det sådan ud, aldrig har vi haft så meget vold.

Det er faktisk ikke sandt. Samfundet var langt mere voldeligt for 50 og
hundrede år siden. Dengang blev vold mod børn, hustruer og tyende samt
værtshusslagsmål blot opfattet som en del af hverdagen, som ikke vedkom
politiet, så det var kun den usædvanligt grove vold, der blev registreret.

Per V.

Fra : Per H

Dato : 22-11-05 15:38

On Mon, 21 Nov 2005 15:39:24 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

> [...]
>politiet, så det var kun den usædvanligt grove vold, der blev registreret.

idag er der lange mere meningsløs vold. muslimerne har en stor del af
ansvartet for det.

eller også er os andre blevet meget bedre til ikke at udøve vold.

men vi er vist ret OT.

Vh Per

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-11-05 17:56

> idag er der lange mere meningsløs vold. muslimerne har en stor del af
> ansvartet for det.

Tror du selv på det sludder?

Per V.

Fra : sdsf

Dato : 22-11-05 18:06

Per Vadmand skrev:
> "Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

> Tror du selv på det sludder?
>
> Per V.

Det er et faktum.
I arresthusene er vist 80% af anden etnisk oprindelse.
Det har dog ikke umiddelbart noget med deres religion at gøre.

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-11-05 19:30

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> Det er et faktum.
> I arresthusene er vist 80% af anden etnisk oprindelse.
> Det har dog ikke umiddelbart noget med deres religion at gøre.

Og heller ikke noget med, om der er blevet flere eller grovere
voldsforbrydelser.

Per V.

Fra : Per H

Dato : 22-11-05 19:55

On Tue, 22 Nov 2005 19:29:37 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

>"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

>Og heller ikke noget med, om der er blevet flere eller grovere
>voldsforbrydelser.
>
>Per V.
Ej Per. prøv dog at læse aviser, der er jo billeder af det.
fængslerne er overfyldte.

for 50 år siden (eller 20) var der da langt mellem pistolskuddene
herhjemme.
nu er det jo dagligt.

hvad med overfald på politi, falck, taxachafører, busshafører.

De næste par dage bliver her lidt roligt. jeg skal på arbejde.:-=)

Vh Per

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-11-05 20:27

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
..
> Ej Per. prøv dog at læse aviser, der er jo billeder af det.
> fængslerne er overfyldte.

Prøv at læse statistikker i stedet for sensationsblade.

Per V.

Fra : Per H

Dato : 22-11-05 20:32

On Tue, 22 Nov 2005 20:27:26 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

>Prøv at læse statistikker i stedet for sensationsblade.

men fængslerne er nu overfyldte aligevel. det ar da fakte udover
statikker. Papir er jo taknemmeligt.

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 22-11-05 20:33

skrev:

>Prøv at læse statistikker i stedet for sensationsblade

forøvrigt har jeg det næsten fra munden...

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 22-11-05 18:58

On Tue, 22 Nov 2005 17:56:00 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

>Tror du selv på det sludder?

ja helt klart.

hvis de ikke var her, var der jo det mindre vold. det må da være helt
klart.

Og det er da ofte dem der stikker med knive. osv
sådan er det ..
Det er jo ikke løgn det hele der skrives om.

Vh Per

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-11-05 19:32

> [...]
>
> Og det er da ofte dem der stikker med knive. osv
> sådan er det ..
> Det er jo ikke løgn det hele der skrives om.

Jo, stort set.

Per V.

Fra : Per H

Dato : 22-11-05 19:55

On Tue, 22 Nov 2005 19:31:49 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

>Jo, stort set.

ikke helt enig.

Vh Per

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 22-11-05 20:11

wrote:

>Jo, stort set.

Kan du dokumentere det?

/Lars

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-11-05 20:27

"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> wrote in message

> Kan du dokumentere det?

Læs de relevante statistikker og sammenlign med, hvad der står i
formiddagsbladene og jyllandspesten.

Per V.

Fra : Per H

Dato : 22-11-05 20:35

On Tue, 22 Nov 2005 20:26:33 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

>jyllandspesten.

hvorfor lige det navn. en spec grund?

Vh Per

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-11-05 23:30

> hvorfor lige det navn. en spec grund?

Fordi det er en led sprøjte.

Per V.

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 22-11-05 21:05

wrote:

>"Lars (ArthurDent)" <arthurdent44@hotmail.com> wrote in message

>Læs de relevante statistikker og sammenlign med, hvad der står i
>formiddagsbladene og jyllandspesten.

Nej den går sgu ikke. Du påstår det der står i aviserne mestendels er
løgn, den må du gerne dokumentere, i stedet for bare at henvise til
"relevante statistikker".

/Lars

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-11-05 23:31

> Nej den går sgu ikke. Du påstår det der står i aviserne mestendels er
> løgn, den må du gerne dokumentere, i stedet for bare at henvise til
> "relevante statistikker".

De nævnte aviser lever af at sprede frygt (ligesom TV2 med derres
"triple-A"-fadæse). Ifølge statistikken er volden ikke stigende, men har
været jævnt faldende siden 70'erne.

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 23-11-05 00:31

> De nævnte aviser lever af at sprede frygt (ligesom TV2 med derres
> "triple-A"-fadæse). Ifølge statistikken er volden ikke stigende, men har
> været jævnt faldende siden 70'erne.

Hvilke statistikker er det du kigger på?

I.flg. Danmarks Statistik har volden været jævnt stigende siden 1990.

Se nedenstående, hvis ikke den er slettet
http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/temp/200511230213911778401STRAF1_0233160.gif

Ellers kig her: http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1400
"Sociale forhold, sundhed og retsvæsen" =>
"Retsvæsen" (fold ud på +) =>
"STRAF1: Anmeldte forbrydelser efter område og overtrædelsens art
(1990K1-2005K3) "=>
Vælg "Hele landet" + "COLDSFORBRYDELSER I ALT" + "Kvartal" (du kan vælge
alle kvartaler med shift eller ctrl)
Tryk på "Vis tabel".

Mvh Thomas

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-11-05 00:38

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> Hvilke statistikker er det du kigger på?
>
> I.flg. Danmarks Statistik har volden været jævnt stigende siden 1990.

Bemærk udtrykket "Anmeldte forbrydelser."

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 23-11-05 01:05

> Bemærk udtrykket "Anmeldte forbrydelser."

Ja?

Du påstod at volden har været jævnt faldende siden 1970 - kan du dokumentere
det?

Jeg er klar over at "anmeldte forbrydelser" betyder at forbrydelsen er
anmeldt.
Det er den eneste brugbare statistik vi har haft på banen indtil videre.

Men den anmeldte vold siden 1990 har været jævnt stigende til nu det
dobbelte antal anmeldelser.

Også strafferetlige afgørelser er steget:
http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/temp/72212_135513.gif

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-11-05 10:07

> Jeg er klar over at "anmeldte forbrydelser" betyder at forbrydelsen er
> anmeldt.
> Det er den eneste brugbare statistik vi har haft på banen indtil videre.

Statistikken fortæller kun, at flere voldsforbrydelser anmeldes, ikke at der
faktisk finder flere sted. Den siger heller intet om voldens grovhed.

Der var langt mere ACCEPTERET vold i 50'erne og før, end i dag, hvor folk
render til politiet, hvis deres børn slås i skolegården.

Jeg synes, det er glædeligt, at vold er mere uacceptabel i dag end for 50 år
siden.

Per V.

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 24-11-05 12:04

On Wed, 23 Nov 2005 10:07:16 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Statistikken fortæller kun, at flere voldsforbrydelser anmeldes, ikke at der
>faktisk finder flere sted. Den siger heller intet om voldens grovhed.

Rigtigt. Men den siger heller ikke at volden er faldende, som du
påstår.

Du mangler altså stadig at levere dokumentation for din påstand.

/Lars

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-11-05 18:13

> [...]

> ansvartet for det.
>
> eller også er os andre blevet meget bedre til ikke at udøve vold.

Uanset om vi er OT eller ej, må jeg lige af med dette
(så skal jeg nok futte bagefter)

Det er simpelthen ikke korrekt, at der er mere vold i samfundet i dag, end
for 50-100 år siden.

Forskellen er dels, at "vi" er blevet bedre til ikke at udøve vold - hvilket
jeg vil mene bl.a. skyldes, at vi vokser op med mindre vold i hjemmene, og
det derfor mister/har mistet sin "normalitet" - og så skyldes det også, at
"samfundets" holdning til vold er blevet mere afvisende.

I dag er et værtshusslagsmål klart brugbar til en avisartikel - tidligere
var der værtshusslagsmål hver dag, ingen gad læse om det. Bare for at komme
med et eksempel.

Det var også i tidligere tider noget nær "normalt" at forældre kvalte deres
børn med en pude, hvis de f.eks. ikke kunne forsørge flere børn - ligesom
det var helt normalt at sende de helt unge mennesker/store børn ud at tjene,
hvilket også ofte indebar vold/voldtægter mv., begået af hvem de end endte
med at tjene hos.

Det var også tilladt med vold i skolen, dvs. læreres vold mod elever - og
havde en lærer "set sig ond" på en elev, var det slet ikke ualmindeligt med
lidt daglige, uberettigede prygl på den konto.

Mange muslimske børn bliver i dag "opdraget"/opfostret som "vi" blev for 50
år siden - hvorfor deres tærskel overfor vold ligger et helt andet sted -
det er konsekvenserne af dette vi i denne tid oplever i det offentlige rum.

Vi var adskillige generationer om vores udvikling, og vores udvikling var
samtidig kendetegnet ved at være i harmoni med det omgivende samfunds
udvikling - dette gør sig ikke gældende for de herboende muslimers
vedkommende, som i stedet oplever sig selv som i opposition til samfundet,
hvilket gør deres behov for at samles om deres "kultur" større (og deres
kultur er også at slå deres børn som opdragende metode), derfor tager deres
udvikling længere tid end man måske fra nogens side kunne ønske. Men der er
stadig tale om udvikling

Mange har tendens til kun at se på sig selv, sin umiddelbare omverden og den
samtid de lever i - men nutiden er en del af en udvikling som startede for
mange generationer siden og som vil fortsætte længe efter at vi ikke er her
mere.

Selvom det i nuet kan virke skræmmende, med mennesker der i højere grad tyr
til vold, end det vi nu er blevet vant til - så har generationers udvikling
allerede vist os, at et demokratisk, ikke-voldeligt samfund er langt mere
levedygtigt, funktionelt, fremdriftsrigt osv. - end et samfund der fungerer
i kraft af vold, diktatur mv.

Hvis vi derfor bibeholder/videreudvikler den "kultur", der er blevet
udviklet gennem generationer, og ikke benytter en anden kulturs
sammensmeltning med vores til selv aktivt at søge regression, så vil den
udvikling som muslimer nu gennemgår helt naturligt fortsætte og der vil
opstå mere harmoni.

Desværre opleves tidligere tiders kultur som noget velkendt og derfor trygt
for de mennesker, som ikke helt har haft følelsen af at "kunne følge med" i
dette samfund - hvorfor disse mennesker næsten som noget naturligt søger
"kulturel" regression

Det er trist, men kan vist ikke være anderledes.

mange hilsner

FUT: dk.snak.snik

Fra : Per H

Dato : 21-11-05 13:05

skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

>Så går du altså ind for, at man med fuldt ovelæg gør folk fortræd
>på træhesten og i gabestokken, ikke?

de skal ihvertfald straffes mere end de bliver idag. f. ved selv at
erstatte det ødelagte, Når ungerne smadrer vinduer på en skole, skal
de arbejde det af, og selv være med til at sætte vinduerne i.
Jeg er overbevist om at de aldrig smadrer vinduer igen.

når unger sætter brand i biler i kbh. skal de selv erstatte det. med
at købe en ny bil til ham der fik bilen brændt af.

Det er vigtigt at de selv er med til at rydde op efter sig tror jeg..

Vh Per

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-11-05 15:40

> [...]
> at købe en ny bil til ham der fik bilen brændt af.
>
> Det er vigtigt at de selv er med til at rydde op efter sig tror jeg..

Så er vi jo også ovre i noget helt andet - og mere konstruktivt - end alt
det primitive vrøvl om træhest og gabestok, ikke?

Per V.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 19-11-05 10:45

"GLS" <gls_46@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Handlinger af den art er totalt utilgivelige og bør straffes med
> psykiatrisk
> forvarring på livstid.

Jeg er ikke afklaret med, hvad der ville være en passende straf - men 1-2 år
er ikke passende.

> nusle, skriv du en bog om det du har oplevet så folk kan se hvad det gør
> ved
> et menneske at blive behandlet sådan.

Mit tilfælde var en slags date-rape (havde dated i 1½ måned) mest
indeholdende vold, og hvor jeg valgte at "affinde" mig med sexen for at
volden ikke skulle eskalere igen. Det kan ikke sammenlignes med misbrug af
børn/incest mv. Jeg havde haft et sexliv før og har ingen problemer haft med
at genoptage det. Sådan tror jeg ikke det forholder sig for børn, som
udsættes for sådanne ting - det de går igennem, er jeg sikker på, er meget
mere ødelæggende og langt sværere at komme over (hvis det overhovedet er
muligt).

I mit tilfælde var det ufrivillige sex kun en biting.

> Håber de mennesker kommer til at brænde op i helvede for det har de
> fortjent.

Jeg ved nu ikke - jeg håber bare, at samfundet kan finde frem til passende
straffe, der tjener deres formål, så det ikke sker så tit. For det gør altså
ondt i sjælen på et normalt menneske at vide, at et barn bliver/er blevet
udsat for dette.

Det er så forkert en handling, at det er svært at tro, at sådanne mænd kan
være andet end alvorligt syge.

Måske skulle der være en passende fængselsstraf der viste sådanne mænd
konsekvensen af deres handlinger, f.eks. 3-10 år (alt efter omfang og
omstændigheder mv.) - og så skulle det suppleres op med behandling, både
mens de er i fængsel og efterfølgende. Dertil må komme en registrering, så
de ikke kan få lov at arbejde med mindre børn i fremtiden (resten af deres
liv). Man bliver aldrig politimand, hvis man har begået et mord - uanset
hvad. Man skulle heller aldrig have lov at arbejde med børn, når man en gang
har vist, at man kan udsætte dem for noget sådant.

Jeg ved det ikke.

1-2 år føles i hvert fald som en hån, når jeg tænker på det.

mange hilsner

Fra : Henning

Dato : 20-11-05 17:55

> [...]
> heller ikke i straffe, men her kværner ordet "hævn" i mit hoved, straf i
> alle afskygninger er hævn men hvad hjælper det, de mennesker der har

Klip

> Handlinger af den art er totalt utilgivelige og bør straffes med
> psykiatrisk
> forvarring på livstid.

Naturligvis er sådanne mennesker "syge i hovedet", men dermed
er det ikke sikkert de er syge i psykiatrisk terminologi!

Jeg arbejder på en retpsykiatrisk afdeling og er med til at
bringe kriminelle sindssyge ud i samfundet hurtigst muligt,
det er det overordnede formål med al psykiatrisk behandling!

En a 2 gange om måneden vurdere vi deres farlighed på en skala
fra 1 til 10 og allerede fra omkring 6 sluses de ud i samfundet
over et par måneder.

Der opereres med henholdsvis A og B domme ( Anbringelse
og behandling) Ved behandlingsdomme kan en sindssyg være
ude i samfundet efter nogle få måneder og følge en given
behandling ambulant, ved anbringelsesdomme, er der oftest
ansat et vist åremål den syge skal opholde sig på institution,
men desuagtet lukker vi dem ud på uledsaget udgang i daglige
perioder, som kan være : terreng frihed 3 x 2 timer samt gå i
brugs og fakta.

Når en dømt stikker af, meldes dette til politiet, som så bringer
vedkommende tilbage, når de tilfældigvis møder dem et eller
andet sted, en egentlig efterforskning bliver der ikke sat i værk
for at finde en personfalig psykisk syg.

Ophævelse af A og B domme sker ved retslig instans, så en der
er dømt til 3 års behandling kan sagtens risikere, ikke at blive
sat på fri fod efter dommens udløb, men omvendt kan en dømt også
blive lukket ud efter nogle få måneder, hvis personen reagere positivt
på behandlingen. ( Fra starten af den medicinske behandling
til effekten slår 100% igennem er fra 4 til 6 uger og der efter kan
selv den mest bestialske kriminelle lukkes ud i samfundet )

Psykiatriloven giver ikke mulighed for at behandle profylaktisk,
Vi må ikke tilbageholde eller tvangsmedicinere på andet grundlag
end personfarligheds kriteriet ( undtaget behandlings dømte som
der gælder lidt andre regler for )

MVH
Henning

Fra : Tony

Dato : 21-11-05 01:43

"Henning" <h2m@.mail.dk> skrev

> [...]
> Vi må ikke tilbageholde eller tvangsmedicinere på andet grundlag
> end personfarligheds kriteriet ( undtaget behandlings dømte som

Faren ligger bare i at de syge nemt kan snyde systemet, ved at reagere
positiv på behandlingen.
Man har før hørt om , hvordan nogle, efter at være lukket ud i samfundet,
straks har begået samme frygtelige forbrydelse.
Hvis interesser varetager man så bedst,-- den syges, eller samfundets ?
Jeg ved godt at det er højtuddannede læger og psykologer, som sidder og
vurderer hvornår en person er rask. men de er ikke ufejlbarlige.
Mange bliver også lukket alt for tidligt ud p.ga resource mangel. Der er
ikke folk til at sørge for at de tager deres medicin. - Man må ikke
tvangsmedicinere dem,- med den risiko for at de begår en ny forbrydelse.

Tony

Fra : Henning

Dato : 24-11-05 07:47

"Tony" <tony@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> ikke folk til at sørge for at de tager deres medicin. - Man må ikke
> tvangsmedicinere dem,- med den risiko for at de begår en ny forbrydelse.

Nej ikke nemt snyde systemet, for vi stresser dem ved at de skal
overholde nogle regler, og tilpasser de sig hurtigt og nemt, så
bliver de kigget ekstra grundigt igennem, men psykiatrien er fra
politisk hold bestemt at skulle arbejde som en profit drevet privat
virksomhed, det vil sige, lave omkostninger, rationel produktion,
hurtig udskrivning, jo flere vi får udskrevet, des bedre tror
politikerne det går, for så behandles jo flere for samme penge,
at kvaliteten af produktet så er af en dårlig kvalitet, er ligegyldigt,
for de kan jo sort på hvidt se, at det kan lade sig gøre at sende
flere gennem systemet for færre penge.

MVH
Henning

Fra : Tony

Dato : 24-11-05 08:01

> [...]
> at kvaliteten af produktet så er af en dårlig kvalitet, er ligegyldigt,
> for de kan jo sort på hvidt se, at det kan lade sig gøre at sende

Jeg forstår bare ikke at lægerne,kan stå inde for dårlig kvalitet,
De burde jo vide at de snart har en del patienter tilbage som
tvangsindlagte.
E'n ting er hvad politikerne bestemmer, en anden er lægernes moral.

Tony

Fra : Henning

Dato : 24-11-05 08:38

> [...]
> tvangsindlagte.
> E'n ting er hvad politikerne bestemmer, en anden er lægernes moral.

Læger vil også gerne fremstå som dygtige og produktive
En psykiater er en læge, der ikke kunne begå sig i somatikken

Lægevits fortalt af en læge jeg havde i terapi:

Kirougen kan en masse, men ved ingen ting
Medicineren ved en masse, men kan ingen ting
Psykiateren ved ingen ting og kan ingen ting
Patologen ved alt og kan alt, men så er det for sent

MVH
Henning

Fra : Tony

Dato : 24-11-05 10:41

> [...]
> Medicineren ved en masse, men kan ingen ting
> Psykiateren ved ingen ting og kan ingen ting
> Patologen ved alt og kan alt, men så er det for sent

Ja der er sikkert noget om snakken.

Nå men er det ikke lige som om tråden, har udviklet sig til at være OT.
Det skal der vel også være plads til

Tony

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 18-11-05 21:36

Per H wrote:
> ja desværre, er det altid såden.
>
> økonomisk kriminailitet, har altid været hårde straffest end når det
> går ud over mennesker. det er sku til at brække sig over.

Der var mange gode ting i de gamle dage, men vægtningen af økonomisk
kriminalitet i forhold til vold (herunder sexvold) var ikke en af dem.

Den eneste udvej jeg kan få øje på er USAnske tilstande hvor voldsofre
kan sagsøge gerningsmændene for deres traumer. Man må formode at det at
blive udsat for personlig vold er væsentligt mere traumatiserende end at
stå bag ved skranken i en bank undet et røveri.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Anita

Dato : 18-11-05 22:10

Peter Knutsen (usenet) <peter@sagatafl.invalid> skrev:
> [...]
> formode at det at blive udsat for personlig vold er væsentligt mere
> traumatiserende end at stå bag ved skranken i en bank undet et

Det ville da være glimrende, hvis gerningsfolk skulle betale for al terapi
til ofrene. Så kunne de måske få en ide om omfanget af den skade de har
forvoldt.

Venligst Anita

Fra : andropov

Dato : 18-11-05 22:53

On Fri, 18 Nov 2005 22:09:43 +0100, "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com>
wrote:

>Det ville da være glimrende, hvis gerningsfolk skulle betale for al terapi
>til ofrene. Så kunne de måske få en ide om omfanget af den skade de har
>forvoldt.

Det kan blive særdeles dyrt da nogle får livsvarige psykiske skader.
Man kan måske sammenligne det med en som går konkurs han er også
straffet økonomisk for livet. Der kunne godt filosoferes noget over
det.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-11-05 00:08

> Det ville da være glimrende, hvis gerningsfolk skulle betale for al terapi
> til ofrene. Så kunne de måske få en ide om omfanget af den skade de har
> forvoldt.

Det duer ikke, for så vil der være forskellige straffe for den samme
forbrydelse, teknisk set. Ofret som mentalt er stærk og "hurtigt" kommer
over sig koster mindre for forbryderen end ofret med behov for livsvarig
hjælp. Og det selvom begge ofre er udsat for det samme forbrydelse og graden
af forbrydelsen.

Så skulle man hellere dømme et eller andet gennemsnitsbeløb som svarer til
den type kriminalitet og behov for hjælpen derefter.

Mvh

Emil

Fra : Tony

Dato : 19-11-05 01:15

> [...]
> til ofrene. Så kunne de måske få en ide om omfanget af den skade de har

Sådanne forbrydelser kan ikke gøres op i penge.

Det er muligt at personerne er syge, men lad dem afsone en normal
tidsbestemt straf, sammen med de hårdeste kriminelle, som vidste hvad de sad
inde for.-- så var jeg sikker på de fik den straf de fortjente.

Tony

Fra : Johan

Dato : 19-11-05 09:11

> [...]

> tidsbestemt straf, sammen med de hårdeste kriminelle, som vidste hvad de
> sad inde for.-- så var jeg sikker på de fik den straf de fortjente.

Der er noget galt med systemet, hvis vi er nød til at stole på, at
kriminelle tumper uden nogen målestok skal sørge for at andre bliver
straffet.
Men jeg er ganske enig i, at som vores system er skruet sammen idag, så er
der mange, som hverken får en straf, som tilfredsstiller retsbevidstheden,
eller som har nogen gavnlig virkning på den 'straffede'.
Så der _er_ vel egenlig noget galt med systemet... Men hvad så hvis det var
systemet, som udmålte og udførte den straf, som du ville have de hårdeste
kriminelle til at sjusse sig frem til? Supplere den almindelige
fængselsstraf med en god gang prygl en gang om ugen, foretaget under
forsvarlige forhold.
Jeg tror det ville have væsentlig mere effekt på både den straffede og på
vores andres retsbevidsthed.

Fra : Tony

Dato : 19-11-05 09:51

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.FJERNESdk> skrev

> [...]
> forsvarlige forhold.
> Jeg tror det ville have væsentlig mere effekt på både den straffede og på

Ja hvorfor ikke.- det er nok sådanne tilfælde, hvor jeg kunne ønske mig
tilbage til middelalderen, da man havde pryglestraf, gabestok og træhest.

Tony

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-11-05 10:12

> [...]
>

> Ja hvorfor ikke.- det er nok sådanne tilfælde, hvor jeg kunne ønske mig
> tilbage til middelalderen, da man havde pryglestraf, gabestok og træhest.

Jvorfor ikke bare labe en kz-lejr og gasse dem - nu vi snakker middelander?
Ville det tilfredsstille di blodtørst?

Per V.

Fra : sdsf

Dato : 19-11-05 12:47

Per Vadmand skrev:
> "Tony" <tony@carpediem.dk> wrote in message

> Jvorfor ikke bare labe en kz-lejr og gasse dem - nu vi snakker middelander?
> Ville det tilfredsstille di blodtørst?
>
> Per V.

Dødsstraf er vel slet ikke så dum en idé, det er bare vigtig at det ikke
skal forstås som en straf, men bare en hurtig og effektiv bortskaffelse.

Det skal ikke foregå som i USA, hvor jeg får indtryk af at de lader de
dødsdømte side fængslet i flere år inden der gøres et show ud af
aflivningen.

Aflivningen skal ske hurtig og smertefrit umiddelbart efter
domsafsigelse, så er den sag ude af verden.

Det skal sselvfølgelig stå meget klart hvilke forbrydelser der udløser
aflivningen.
F.eks. dem der arbejde med at planlægge terror aktioner, de burde
fjernes så snart skyld er entydig påvist.

Fra : ThomasB

Dato : 19-11-05 14:19

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal sselvfølgelig stå meget klart hvilke forbrydelser der udløser
> aflivningen.
> F.eks. dem der arbejde med at planlægge terror aktioner, de burde
> fjernes så snart skyld er entydig påvist.

Hvordan genopliver man så de uskyldigt dømte?

Fra : sdsf

Dato : 19-11-05 14:37

ThomasB skrev:

> Hvordan genopliver man så de uskyldigt dømte?

Man genopliver dem ikke, det er ikke muligt.
Intet system er 100% fri for fejl, og at opretholde
et velfungerende samfund har sin pris.
Alternativet kan være endnu flere døde og et terror lammet
samfund.

Fra : ThomasB

Dato : 19-11-05 19:50

> Man genopliver dem ikke, det er ikke muligt.
> Intet system er 100% fri for fejl, og at opretholde
> et velfungerende samfund har sin pris.

Ja og den pris skal ikke betales i menneskeliv.

> Alternativet kan være endnu flere døde og et terror lammet
> samfund.

Alternativet til at aflive folk der måske er skyldige, er død?

Fra : sdsf

Dato : 19-11-05 20:27

ThomasB skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja og den pris skal ikke betales i menneskeliv.
Hvis et samfund ikke prioriterer rigtigt, kommer det til at koste
mange menneskeliv.

Der er kriminelle i danmark som bliver overvåget i døgndrift, og det
koster mere end én million årligt. For den pris kan der reddes mange
menneskeliv, måske i hundredevis.

> Alternativet til at aflive folk der måske er skyldige, er død?
Jeg forstår måske ikke helt hvad du skriver her, men essensen er,
at mange ting har en pris i menneskeliv, pga af uundgåelige fejl.

Der er en risiko for at miste livet ved at gå over vejen,
jeg går alligevel over vejen fordi det er det værd.

Vi ved med sikkerhed at der er folk der bliver dræbt i trafikken,
men det resulterer ikke i at vi forbyder biler.

Måske er værdien af menneskeliv også opreklameret.
Problemet er aldrig at der er for få, men derimod at der er for mange.

Dette er selvfølgelig noget kynisk, ikke nogle tanker man skal lufte
hvis man vil scorer kvinder!

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-11-05 23:51

> [...]
> Problemet er aldrig at der er for få, men derimod at der er for mange.
>
> Dette er selvfølgelig noget kynisk, ikke nogle tanker man skal lufte

Også hvis man skal begå sig blandt normale mennesker.

Per V.

Fra : sdsf

Dato : 20-11-05 01:44

Per Vadmand skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> Også hvis man skal begå sig blandt normale mennesker.
>
> Per V.
Hvis man vil begå sig gnidningsløst i en blandet gruppe af mennesker
i danmark, er det selvfølgelig ikke en god ide at lufte sådanne tanker.

Det er mit indtryk, at man nogle steder i Indien har et meget kynik syn
på menneskeliv. Der tages ikke særlig notits af andres lidelser, selv
ikke når det sker lige for fødderne af en. Gribbene kredser rundt over
Calcutta og holder øje med døende, og der flyder en gang imellem et lig
i floden uden at det vækker opstandelse.
Her må et meget kynisk syn på menneskeliv så være det normale.
Det tiltaler mig bestemt ikke.

Fra : Henning

Dato : 20-11-05 18:18

> [...]
>

> Ja hvorfor ikke.- det er nok sådanne tilfælde, hvor jeg kunne ønske mig
> tilbage til middelalderen, da man havde pryglestraf, gabestok og træhest.

Straf har, uanset arten, aldrig kunne forhindre kriminalitet! Straf virker
ikke profylaktisk! De der straffes med bestialske metoder, vil gå
i åndelig dvale på et eller andet tidspunkt, og så er straffen jo
virkningsløs.

MVH
Henning

Fra : Per H

Dato : 20-11-05 18:42

On Sun, 20 Nov 2005 18:18:06 +0100, "Henning" <h2m@.mail.dk> skrev:

>ikke profylaktisk! De der straffes med bestialske metoder, vil gå
>i åndelig dvale på et eller andet tidspunkt, og så er straffen jo
>virkningsløs.

ikke hvis et offer får det bedre, hvilket er påstået. ( kan ik huske
af hvem) går jo ikke og tænker på de ting...
Vh Per

Fra : sdsf

Dato : 20-11-05 19:04

Henning skrev:
> "Tony" <tony@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> Straf har, uanset arten, aldrig kunne forhindre kriminalitet! Straf virker
> ikke profylaktisk!
Straf kan ikke udrydde kriminalitet, men straf kan helt sikkert mindske
kriminalitet. De seneste klare eksempler vi har set på det er indførsel
af det der klippekort system med kørekortet. Der kan man påvise en
tydelig virkning.

Kriminalitet er jo blot at benytte en alternativ strategi.
Om man begår kriminalitet eller ej, beror på bevidst eller ubevidst
cost-benefit analyse.
Ønsker vi at begrænse kriminalitet må vi indføre en cost.

Vi kan ikke total udrydde kriminalitet af flere årsager,
men bare regnefejl i cost-benefit analysen gør det umulig.

Et samfund uden kriminalitet er ikke en
Evolutionay Stable Strategy=ESS

http://en.wikipedia.org/wiki/Evolutionarily_stable_strategy

Ud fra standard evolutions biologiske forudsætninger, kan man
bevise umuligheden af et samfund uden kriminalitet.
Det er ikke stabil over for invasion

> De der straffes med bestialske metoder, vil gå
> i åndelig dvale på et eller andet tidspunkt, og så er straffen jo
> virkningsløs.
Jeg ved ikke rigtig hvad du mener her.

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-11-05 21:34

> [...]
> kriminalitet. De seneste klare eksempler vi har set på det er indførsel af
> det der klippekort system med kørekortet. Der kan man påvise en

Du kan ikke sammenligne overtrædelser af reglementer med voldskriminalitet.
De fleste overtrædelser af færdselslover sker - ligesom økonomisk
kriminalitet - som du siger ud fra en cost-benefit-analyse, og det er klart,
at hvis en sådan analyse viser, at den eventuelle straf er for hård i
forhold til den fordel man for af overtrædelsen, kan straffens størrelse
virke præventivt.

Voldsforbrydelser og anden grov kriminalitet begås derimod som regel enten i
affekt eller af nød, og her betyder straffens størrelse meget lidt.

Per V.

Fra : sdsf

Dato : 20-11-05 22:34

Per Vadmand skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> Du kan ikke sammenligne overtrædelser af reglementer med voldskriminalitet.
Umiddelbart er det jo fristende at give dig ret.

> [...]
> at hvis en sådan analyse viser, at den eventuelle straf er for hård i
> forhold til den fordel man for af overtrædelsen, kan straffens størrelse
Jeg tror, at i langt de fleste tilfælde er cost-benefit-analysen en
ubevidst mental proces. Også ved overtrædelse at reglementer og ved
økonomisk kriminalitet.

> Voldsforbrydelser og anden grov kriminalitet begås derimod som regel enten i
> affekt eller af nød, og her betyder straffens størrelse meget lidt.

Når skænderier eskalere til vold og drab, er vi nok typisk ude i
situationer hvor cost-benefit-analysen går galt, og straffen
størrelse ikke har så stor betydning.
Men jeg tror stadig straffen har en betydning for om man lader
konflikten udvikle sig, eller opsøger konflikt,
-som nogen faktisk gør!

I tilfælde af voldtægt som f.eks. beskrevet her:
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=402956/
Er jeg næsten sikker på at straffen har betydning.

Havde han gjort det hjemme i mellemøsten ville det betyde hans død.
Enten havde myndighederne klaret det, eller også havde pigens familie.
I danmark føler han en slags frisættelse.

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-11-05 10:11

"Johan" <dsl130739@vip.cybercity.FJERNESdk> wrote in message

> [...]

> der mange, som hverken får en straf, som tilfredsstiller retsbevidstheden,
> eller som har nogen gavnlig virkning på den 'straffede'.

I den udstrækning "retsbevisthed" er lig med opgejlede pøbelinstinkter, er
de to ting modsatrettede.

Det er almindeligt antaget i dag, at folk ikke bliver bedre mennesker af at
blive udsat for vold - tværtimod.

Ja. Negative effekter på begge dele.

Per V.

Fra : Per H

Dato : 19-11-05 10:31

On Sat, 19 Nov 2005 10:11:16 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

>Det er almindeligt antaget i dag, at folk ikke bliver bedre mennesker af at
>blive udsat for vold - tværtimod.

nej men ofret får det måske bedre. og så ved de andre der begår
forbrydelse, hvad der kan vente dem... det kan måske virke
afskrækkende.

Vh Per

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-11-05 12:11

> nej men ofret får det måske bedre. og så ved de andre der begår
> forbrydelse, hvad der kan vente dem... det kan måske virke
> afskrækkende.

Hvorfor er der så mere vold i lande, hvor retssystemet er mere voldeligt?

Per V.

Fra : Per H

Dato : 19-11-05 14:01

On Sat, 19 Nov 2005 12:10:46 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

>Hvorfor er der så mere vold i lande, hvor retssystemet er mere voldeligt?

hvilke?

og du mener alså at vi får mere vold herhjemme, hvis straffen bliver
længere.?

Vh Per

Fra : sdsf

Dato : 19-11-05 14:26

Per Vadmand skrev:
> "Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
>>
> Hvorfor er der så mere vold i lande, hvor retssystemet er mere voldeligt?
>
> Per V.

Det er omvendt:
Et retssystemet er oftest et produkt af den gruppe mennesker hvori det
er opstået. Et resultat af den gennemsnitlige mentalitet.

Grupper af menneskler som i gennemsnit ikke er så aggressive, udvikler
ikke brutale regler, -det er der ikke behov for, samfundet hænger stadig
sammen.

Grupper af menneskler som i gennemsnit er aggressive udvikler brutale
regler, som er en nødvendighed for samfundets drift og sammenhæng.

Set i det lys, er USAs mission i Irak dømt til at mislykkes, -trist!

Fra : Per H

Dato : 19-11-05 14:50

On Sat, 19 Nov 2005 14:26:12 +0100, sdsf <sdsf@her.der.dk> skrev:

> [...]
>
>Grupper af menneskler som i gennemsnit er aggressive udvikler brutale
>regler, som er en nødvendighed for samfundets drift og sammenhæng.

Det var det jeg ville sige, men kunne ik lige formulere det

Vh Per

Fra : Johan

Dato : 19-11-05 10:58

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> "Johan" <dsl130739@vip.cybercity.FJERNESdk> wrote in message

> I den udstrækning "retsbevisthed" er lig med opgejlede pøbelinstinkter, er
> de to ting modsatrettede.

Der er stor forske mellem et ønske om retfærdighed og pøbelinstinkter. Straf
drejer sig ikke kun om hævn, men det drejer sig også om hævn. Hævn, som skal
udmåles af en nogenlunde retfærdig myndighed.

> Det er almindeligt antaget i dag, at folk ikke bliver bedre mennesker af
> at blive udsat for vold - tværtimod.

Jeg synes ikke du kan bruge ordet 'vold' om en udmålt straf. Vold er blindt
og uretfærdigt, har ingen mål og grænser, andet end hvad voldsmanden formår
af ondskabsfuldheder mens han er vred. Det traumatiserende ved vold er ikke
selve de knubs man får sig: Det er den usikkerhed man føler bagefter.
Jeg taler ikke om kropsbeskadigelse, men om en straf, som man forstår uanset
hvor stor status man har i fængslet, eller hvor mange penge man har.
Der er ingen usikkerhed i at vide, at hvis man straffes efter den og den
paragraf, så kommer man til at modtage 10 stokkeslag hver fredag i sin
fængselsstraf.
Men ligesom fattigdom ikke gør folk til bedre mennesker, så har bøder ikke
desto mindre både en prævensiv effekt, og styrker retsbevidstheden.

> Ja. Negative effekter på begge dele.

Nu taler du ikke på alles vejne. Jeg har diskuteret dette med mange, og
mange er fuldstændig enige i, at indføreslen af en form for fysisk
afstraffelse ville have bedre effekt på retsbevidstheden, men især på den
kriminelles lyst til at begå kriminalitet.

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-11-05 12:12

> Jeg synes ikke du kan bruge ordet 'vold' om en udmålt straf.

Selvfølgelig kan jeg det. Vold er vold uanset udøveren.

Per V.

Fra : Johan

Dato : 19-11-05 12:22

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> "Johan" <dsl130739@vip.cybercity.FJERNESdk> wrote in message

> Selvfølgelig kan jeg det. Vold er vold uanset udøveren.

Jeg tror ikke du ønsker at forstå mig. Er en færdselsbøde så også røveri? Er
fængsling det samme som gidseltagning?

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-11-05 15:32

> Jeg tror ikke du ønsker at forstå mig. Er en færdselsbøde så også røveri?
> Er fængsling det samme som gidseltagning?
Nej.

Per V.

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-11-05 10:09

" <tony@carpediem.dk> wrote in message news:437e6e9c$0
> Det er muligt at personerne er syge, men lad dem afsone en normal
> tidsbestemt straf, sammen med de hårdeste kriminelle, som vidste hvad de
> sad inde for.-- så var jeg sikker på de fik den straf de fortjente.

Går den i bukserne på dig, når du tænker på selvtægt? Det virker sådan.

Hver gang talen i denne gruppe drejer sig om pædofili, får alle de
indeklemte og frustrerede voldsmænd udløsning.

Per V.

Fra : Per H

Dato : 19-11-05 10:29

On Sat, 19 Nov 2005 10:08:46 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

>Hver gang talen i denne gruppe drejer sig om pædofili, får alle de
>indeklemte og frustrerede voldsmænd udløsning.

nej ikke kun straf til de pædofile, der er mange andre der burde
straffes langt hårdere end det vi ser idag.

Et eller andet stde har de pædofile jo ikke selv valgt deres lyst, men
den er vel sværd at styre.

men derimod voldsforbryderne, de ber selv om straffen. ( hvis de
ikke bare griner)

Vh Per

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-11-05 12:10

> [...]
> den er vel sværd at styre.
>
> men derimod voldsforbryderne, de ber selv om straffen. ( hvis de

Giv mig bare ét eksempel på, at folk bliver bedre mennesker af at blive
udsat for vold.

Per V.

Fra : Per H

Dato : 19-11-05 13:40

On Sat, 19 Nov 2005 12:09:54 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
>>

>Giv mig bare ét eksempel på, at folk bliver bedre mennesker af at blive
>udsat for vold.
det har jeg ikke påstået at de gør.

Vh Per

Fra : Tony

Dato : 19-11-05 10:33

> [...]
>
> Hver gang talen i denne gruppe drejer sig om pædofili, får alle de
> indeklemte og frustrerede voldsmænd udløsning.

Er der noget at sige til, at man reagerer på denne måde, når man ser at
overgreb mod børn straffes mildere end berigelseskriminalitet.
Selvfølgelig går jeg ikke ind for selvtægt, men jeg er sikker på at sådanne
sager, bringer mange menneskers sind i kog, så de kommer med udtalelser, der
ikke er helt velovervejet.

Tony

Fra : Per H

Dato : 19-11-05 10:50

On Sat, 19 Nov 2005 10:33:20 +0100, "Tony" <tony@carpediem.dk> skrev:

>Selvfølgelig går jeg ikke ind for selvtægt, men jeg er sikker på at sådanne
>sager, bringer mange menneskers sind i kog, så de kommer med udtalelser, der
>ikke er helt velovervejet.

det er nok det dyriske der kommer op i os.

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 18-11-05 21:52

On Fri, 18 Nov 2005 21:35:59 +0100, "Peter Knutsen (usenet)"
<peter@sagatafl.invalid> skrev:

> Man må formode at det at
>blive udsat for personlig vold er væsentligt mere traumatiserende end at
>stå bag ved skranken i en bank undet et røveri.

Ja jeg tror at. bla vold. er ganske traumatiserende. langt mere end
man forstiller sig.

Vh Per

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 18-11-05 22:14

Per H wrote:

> Ja jeg tror at. bla vold. er ganske traumatiserende. langt mere end
> man forstiller sig.

Jeg tror at en del af årsagen til at folk går helt i hundene - for
livstid - hvis de udsættes for vold, er at de går rundt i en lyserød
forestilling om at det aldrig kan ske for dem.

Eller sågar en skingrende rød (her går mine tanker til kammerat Vadmand,
som er så brændende stolt af sin naivitet) forestilling om at alle
mennesker i hele verden er gode og hjertensvarme, og aldrig kan finde på
at gøre noget forkert.

Jeg tænker mig at de - de *få* - der har et realistisk verdensbillede
bliver noget mindre traumatiseret, hvad enten vi taler banke-vold eller
seksuel vold.

Det er i hvert fald min erfaring at folk i det hele taget bliver hårdt
medtaget når de oplever noget som de slet ingen forventing havde om
nogensinde at opleve.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-11-05 23:14

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> [...]
> som er så brændende stolt af sin naivitet) forestilling om at alle
> mennesker i hele verden er gode og hjertensvarme, og aldrig kan finde på

Jeg har faktisk været udsat for tilstrækkeligt meget vold i min opvækst -
både hjemme og i skolen - til at vide, at der findes mange dumme svin her i
verden.

Det er såmænd derfor, jeg bruger så meget tid på at bekæmpe de voldelige,
selvretfærdige rvhuller, når de stikker deres grimme fjæs frem, også her i
gruppen.

Per V.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 18-11-05 23:30

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg tror at en del af årsagen til at folk går helt i hundene - for
> livstid - hvis de udsættes for vold, er at de går rundt i en lyserød
> forestilling om at det aldrig kan ske for dem.

Enig - men jeg tror også, at der kan forekomme voldstilfælde der er så
brutale og "ufattelige", at de er dybt traumatiserende uanset hvordan
ofret/ofrene er rustet på forhånd.

F.eks. tror jeg, at hvis voldsmænd begik vold mod mine børn, mens jeg f.eks.
blev tvunget til at overvære det - så ville det smadre mig i langt højere
grad, end at jeg selv blev udsat for det.

> Jeg tænker mig at de - de *få* - der har et realistisk verdensbillede
> bliver noget mindre traumatiseret, hvad enten vi taler banke-vold eller
> seksuel vold.

Mindre traumatiserede, ja - men stadig traumatiserede.

Nu har jeg prøvet det selv. Selvom jeg til enhver tid vil påstå, at jeg var
og er et menneske med et realistisk verdensbillede, kunne hverken
choktilstanden eller det post-traumatiske stress undgås. Og det tog faktisk
ca. 1½-2 år før min "hukommelse" var som før volden/overgrebet. Det var
særligt korttidshukommelsen og evnen til at planlægge/organisere der var
berørt - og det første ½ år var endvidere præget af voldsomme
følelsesmæssige udsving.

Men ved at handle i overensstemmelse med hvad jeg følte behov for, kom jeg
igennem den første svære tid - og dernæst var det bare med at fortsætte
livet indtil også hukommelsen mv. kom plads. Nu har jeg også min
"tyrker-tro" på, at jeg kan klare det meste - med mig i bagagen. Det har nok
været en stor hjælp undervejs. Jeg har det lidt med at tænke, at selvom jeg
"ikke kan se lyset for enden af tunnelen", så skal det nok være dér, bare
jeg bliver ved med at sætte den ene fod foran den anden - det har virket før

(- der var selvfølgelig også dage, hvor sort gik i sort, og hvor jeg ikke
kunne forestille mig at jeg ville få det bedre. Men på de dage fokuserede
jeg så på det allermest banale, og holdt derved "hjulene igang". Det er det
med at vælge at fortsætte livet uanset hvad.)

En ting jeg erfarede på egen krop var, at det med at forhøre
voldsofre/voldtægtsofre og forvente en sammenhængende/logisk
vidneforklaring - det er da urealistisk. Når jeg læser om "modstridende"
forklaringer fra voldsofre/voldtægtsofre, kan jeg kun nikke genkendende og
sige for mig selv: "Det tror da fanden, de er sgu' da i chok for helvede!"

Man husker tingene i brudstykker, uden den sædvanlige "røde tråd" - og det
bliver man ved med over noget tid. Måske tog det mig så lang tid (1½-2 år),
fordi jeg blev holdt låst inde sammen med voldsmanden i ca. 12 timer, hvor
adrenalinen (pga. angsten for at dø) pumpede konstant, og bl.a. medførte at
jeg rystede af adrenalinchok de sidste par timer. Jeg har læst lidt om, at
det kan tage usædvanligt lang tid at få ud af kroppen rent fysiologisk.

Jeg tror faktisk, at noget af det der kan bringe voldsofre/voldtægtsofre i
knæ er "systemet". At skulle gennem en retsag, og evt. blive forhørt som om
man selv "bad om det" mv. - mens man er i chok og efterfølgende lider af
post-traumatisk stress, tror jeg kan gøre mere skade end gavn. Får
ofret/ofrene derudover turen gennem medierne, med diverse private detaljer
udstillet i f.eks. BT eller EB (bvadr) - i selvsamme vanskelige periode af
deres liv, ja så tror jeg sørme det fungerer som en sten om halsen og en tur
mod søens bund.

Med andre ord, ofre behandles ikke hensigtsmæssigt i "systemet". Hjælpen er
karrig og kravene er store på trods af den situation de befinder sig i - det
hænger ikke sammen.

Jeg forstår til fulde, at så mange ikke anmelder vold/voldtægt. Jeg anmeldte
det heller ikke.

> Det er i hvert fald min erfaring at folk i det hele taget bliver hårdt
> medtaget når de oplever noget som de slet ingen forventing havde om
> nogensinde at opleve.

Enig.

mange hilsner

Fra : Per H

Dato : 19-11-05 00:17

On Fri, 18 Nov 2005 22:14:23 +0100, "Peter Knutsen (usenet)"
<peter@sagatafl.invalid> skrev:

>Jeg tror at en del af årsagen til at folk går helt i hundene - for
>livstid - hvis de udsættes for vold, er at de går rundt i en lyserød
>forestilling om at det aldrig kan ske for dem.

kan ske, eller forvente?

man bliver sikkert lige overrasket aligevel. og reagerer på uanet
måde.

Vh Per

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 19-11-05 00:01

> [...]
> udsat for personlig vold er væsentligt mere traumatiserende end at stå bag

Men hvem siger de amerikanske tilstande er bedre? Voldsofrene for forlænget
deres "lidelser" ved at skulle sagsøge gerningsmændene civilt. Det er bedre
at det offentlige dømmer/straffer dem, så ofrene kan koncentrere sig om at
vende tilbage til livet.
Er godt klar over, at nogle mennesker har brug for hævn, og det kan de
delvist få ved et civilt søgsmål, hvor de kan ruinere gerningsmanden, men så
træder de også vande mens sagen står på.

Næeh, læste at strafferammerne går op til flere år for grovere forbrydelser,
men at dommerne blot ikke har udnyttet det "højt nok", noget som politikerne
har krævet de sidste par år.

Mvh

Emil

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-11-05 21:46

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

> [...]
> ikke er mere værd - og hun kan vokse op og læse sig til, hvordan en tyv
> får længere straf - og hun kan (igen) komme til at føle, at hendes værd

Læs indlægget igen! Det var IKKE faderen, som kun fik et år, men kunderne.

Per V.

Fra : andropov

Dato : 18-11-05 22:56

On Fri, 18 Nov 2005 21:46:26 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Læs indlægget igen! Det var IKKE faderen, som kun fik et år, men kunderne.

Det ved Nusle muligvis godt. Men ovennævnte domme kunne måske indikere
at faderen heller ikke får så streng en straf.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 18-11-05 22:53

Hej,

Fra : andropov

Dato : 21-11-05 19:04

<nusle@invalid.com> wrote:

> [...]
>om et år (som reelt er 8 mdr., da et afsoningsår er 8 mdr. hvis jeg husker
>rigtigt) er hun knapt begyndt at hele psykisk endnu.

Nu skal man tænke på at moderen stak af fordi hun ikke kunne tåle
mosten som sexslave, så hvad skulle den stakkels mand så gøre andet
end at leje datteren ud i stedet.
Det er ikke let at være psykopatmand.

I årevis blev moderen tævet og lejet ud som sexslave til andre mænd og
misbrugt, mens faderen så på. Da moderen endelig brød sammen og
flygtede, gik det i stedet ud over datteren.

Fra : sdsf

Dato : 21-11-05 20:03

andropov skrev:

> [...]
> misbrugt, mens faderen så på. Da moderen endelig brød sammen og
> flygtede, gik det i stedet ud over datteren.

Efter at have læst på ekstrabladet.dk får man vel en fornemmelse
af hvordan det hele kunne komme så langt ud:

Manden og konen har sikkert leget at hun var mandens sexslave,
og der har så været et rend af "husvenner" som konen har dyrket sex
med, sikkert helt frivilligt medens manden har kigget på.

Det er mit indtryk at den slags ikke er ualmindeligt. Det indtryk har
jeg fået,
ved at se hvilke sexhistorier og annoncer der florerer på nettet.
Så vi kan vel roligt sige, at sådan noget er almindelig, -i det mindste
i folks fantasi.

Man kan så tænke sig at de har praktiseret dette ret åbenlyst i hjemmet,
og da datteren så når den alder hvor sex begynder at blive spændende, så
er blevet
involveret. Hun forsvarer jo åbenbart faderen.
Så familien har været på en "moralsk" de-route hvor faderen sikkert har
spillet en hovedrolle,
og moderen så på et tidspunkt er blevet led og ked af det hele og er
stukket af.

En af husvennerne var 61 år, og vedkommendes kone var 35 år.
Denne aldersforskel er selvfølgelig helt OK, men det vil nu altid få
mig til at tænke over hvor den er gal.

Andre menneskers seksualitet er sgu ikke let at forstå!

Nogen vil have lort på pikken.

Nogen vil vold-bolles i halsen.

Nogen vil have sex med børn.

Nogen vil drikke tis.

Nogen vil slikke sperm.

Nogen vil spise lort.

Nogen vil bolle dyr.

osv osv.

Fra : andropov

Dato : 21-11-05 21:38

On Mon, 21 Nov 2005 20:02:44 +0100, sdsf <sdsf@her.der.dk> wrote:

> [...]
>og der har så været et rend af "husvenner" som konen har dyrket sex
>med, sikkert helt frivilligt medens manden har kigget på.

Af Ekstrabladet får man indtrykket af at det er den stakkels misbrugte
kvinde. Men måske er det startet som du mener med at konen har været
med på det, hvem ved, selv om man måske nok kunne forestille sig at
f.eks. Nusle ville påstå at manden udelukkende har været et dumt svin
hele tiden i sit evige forsvar af det kvindelige køn.

Men misbruget af børn er selvfølgelig en anden sag og kan ikke
forsvares på nogen måde.

>Det er mit indtryk at den slags ikke er ualmindeligt. Det indtryk har
>jeg fået,

Ja, det foregår nok hyppigere end de fleste tror.
Selv en pæn organistkvinde her har deltaget i sexlege. Store organer
kan være interessante at lege med ifølge mange kvinder :)

> [...]

>er blevet
>involveret. Hun forsvarer jo åbenbart faderen.

Jo, piger som er tidligere modne end drenge kan måske godt blive ret
tidligt sexinteresserede specielt når de oplever den omgang sex der
foregår i ovennævnte hjem.

>Så familien har været på en "moralsk" de-route hvor faderen sikkert har
>spillet en hovedrolle,
>og moderen så på et tidspunkt er blevet led og ked af det hele og er
>stukket af.

Ja.

>En af husvennerne var 61 år, og vedkommendes kone var 35 år.
>Denne aldersforskel er selvfølgelig helt OK, men det vil nu altid få
>mig til at tænke over hvor den er gal.

Ja, det undrede også mig med disse forholdsvis gamle mænd som var
husvenner eller lignende. Underlig smag folk kan have.

>Andre menneskers seksualitet er sgu ikke let at forstå!

Kvinder falder jo også på stribe for mænd på dødgangen og Peter Lundin
og lignende og man hører om kvinder som bliver i voldelige forhold i
årevis. Verden er forunderlig.

Fra : andropov

Dato : 21-11-05 21:59

> [...]

>er blevet
>involveret. Hun forsvarer jo åbenbart faderen.

Sex med børn er forkert.

Men det er alligevel pudsigt når man selv tænker tilbage så ville man
ikke have noget imod at have sex med den frække erfarne lærerinde og
synes ikke der var nogen grund til at voksne forsøgte at bremse det.
Hvis man havde haft et pornobillede af lærerinden havde man nok gokket
den af efter det f.eks.

Man læser indimellem om lærerinder som har haft sex med drenge.
Drengene har nok syntes det var enormt fedt, men så har mødrene eller
piger blandet sig meldt den kvindelige lærer som har besudlet deres
søn til politiet.

Fra : sdsf

Dato : 21-11-05 22:46

andropov skrev:
> On Mon, 21 Nov 2005 20:02:44 +0100, sdsf <sdsf@her.der.dk> wrote:

> Sex med børn er forkert.
Der er nok ingen tvivl om at de oftest bliver forvirrede i hovedet af
det, og de helt små ved slet ikke hvad der sker. Så det er noget der
nødvendigvis må være forbudt.

> [...]
> synes ikke der var nogen grund til at voksne forsøgte at bremse det.
> Hvis man havde haft et pornobillede af lærerinden havde man nok gokket
Ja man kan da godt forsetille sig at have været med til det her:
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=321512
rengen har helt sikkert ikke lidt nogen overlast!

> [...]
> Drengene har nok syntes det var enormt fedt, men så har mødrene eller
> piger blandet sig meldt den kvindelige lærer som har besudlet deres
Problemerne opstår nok særligt fordi det hurtigt rygtes at en har haft
sex med en læreinde, og så starter der en del misundelse.

Jeg er helt sikker på at det er meget sjældent at læreinder har sex med
eleverne.

Lige så sikert ved jeg at det ikke er ualmindeligt at mandlige
gymnasielærer har sex med gymnasiepiger. Problemet for læreren
er at pigen næsten altid taler over sig og så kan der blive ballade.
Så er det jo, at det er en fordel at være rektor. Her kender jeg
til adskillige tilfælde.

Den nuværende formand for rekorforeningen, en mand over 60,
er kæreste med en 22 årig pige! Pigen har selvfølgelig
gået på det gymnasium hvor han er rektor.
Hvordan det er startet ved jeg ikke, men mon ikke det må
være da hun gik i gymnasiet. Jeg mener de bor sammen nu.

Fra : sdsf

Dato : 25-11-05 20:36

sdsf skrev:

> [...]
> mig til at tænke over hvor den er gal.
>
> Andre menneskers seksualitet er sgu ikke let at forstå!

Aldersforskel på et par betyder jo langt fra at der behøver at
vøre noget galt, men der kan nok ikke være ret meget tvivl om
at statistisk set er der større sandsynlighed for det.
Endnu et eksempel:
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=404086/

Fra : XXX

Dato : 19-11-05 00:22

Brokrøven <nej@nej.nej> wrote in news:437dfc13$0$46992
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Sådan en "far" burde ingen have.
> 1 års fængsel, hvor er vi dog blødsødne - de skulle fandme kastreres
> klinisk, og spærres inde i 11 år.

De svin skulle have skåret den af og spærres inde på livstid på vand og
brød!

Fra : Tony

Dato : 19-11-05 01:20

"XXX" <not@this.level> skrev i en meddelelse
> Brokrøven <nej@nej.nej> wrote in news:437dfc13$0$46992
> $edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> De svin skulle have skåret den af og spærres inde på livstid på vand og
> brød!

Hvorfor lige vand og brød?

Der er mange i de fattige lande som ville ønske de havde vand og brød.- og
de har ikke gjort nogen forbrydelse.

Tony

Fra : GLS

Dato : 19-11-05 11:36

Per V og alle i andre.

Ja man får det dyriske op i sig når man læser sådan noget, og selvfølgelig
skal vi såkaldt "normale" vise at vi er humane, jeg ved det godt, men lige i
det øjeblik det går op for en hvor bestialsk udåden er, ser man rødt, det må
ikke ske i et civiliseret samfund.

Desværre er der mange mennesker med pædofile tilbøjeligheder og det er svært
at finde dem så de kan blive behandlet før de gør skade på børn og de lader
sig måske ikke påvirke af at de der pågribes får en hård straf, for i de
tilfælde jeg kender til er de pædofile jo overbevist om at børnene selv
ønsker det de bliver udsat for, sygt ja, men desværre sandt.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 19-11-05 13:34

"GLS" <gls_46@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> det øjeblik det går op for en hvor bestialsk udåden er, ser man rødt, det

Helt enig - jeg kan også tænke "hævngerrigt", mens jeg er grebet af
følelserne i nuet.

mange hilsner