[Dialog] Tera News problem
Fra : Frank Andersen

Dato : 18-11-05 17:11

Jeg bruger Sunsite til tekst grupper og Tera News til nogle binære grupper
som dk.binaer samt nogle mp3 grupper. Tera News har skiftet server
software, hvilket har medført, at artikel numrene er ændret. Der kommer kun
få eller ingen indlæg i grupperne. Jeg har prøvet at unsubscribe, og
subscribe igen uden held. Jeg bruger derfor Agent i øjeblikket til de
binære grupper, men vil helst nøjes med en newsreader, nemlig Dialog.
Er der nogen, der har en løsning?

/Frank Andersen
--
Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'

Fra : Carl Drud

Dato : 18-11-05 19:10

Frank Andersen wrote:

> [...]
> subscribe igen uden held. Jeg bruger derfor Agent i øjeblikket til de
> binære grupper, men vil helst nøjes med en newsreader, nemlig Dialog.

Jeg tror at så længe du ikke komprimerer databasen så vil den stadig
have de gamle oplysninger/artikelnumre selvom du unsubscribe.

Prøv at subscribe og så "Clear Group", så skulle du starte på en frisk.

Carl

Fra : Frank Andersen

Dato : 18-11-05 22:42

On Fri, 18 Nov 2005 19:09:59 +0100, Carl Drud wrote:

> Jeg tror at så længe du ikke komprimerer databasen så vil den stadig
> have de gamle oplysninger/artikelnumre selvom du unsubscribe.
>
> Prøv at subscribe og så "Clear Group", så skulle du starte på en frisk.

Jeg har nu prøved at tilføje Tera News igen, hentet grupper, subscribet
dk.binaer og clear group. Hentet alle mulige headere. Det, der bekymrer mig
er, at alle grupper på Tera News står med 99645185 i rubrikken "New on
server", hvor der burde stå det antal reelle antal artikler, der er i
gruppen. I loggen skriver den "Server marker 31797490-131396887 in
dk.binaer on Teranews[$00000A78]" 1185 headers received, 288 headers added.

Antallet af filer i data mappen blev ikke ændret, da jeg fjernede Tera
News, så jeg tror stadig, der ligger noget tæller fra tidligere.

/Frank Andersen
--
Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'

Fra : Dino

Dato : 19-11-05 10:34

Den 18-11 2005 skrev Frank Andersen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> artikler, der er i gruppen. I loggen skriver den "Server marker
> 31797490-131396887 in dk.binaer on Teranews[$00000A78]" 1185 headers

Det er på grund af det ny software de (og nogle andre NSP'ere) bruger,
som flere forskellige news-klienter får problemer. Og et af de problemer
er det ukorrekte antal "Ny artikler", som du oplever.

Se mere:
<http://groups.google.com/group/alt.free.newsservers/msg/0eb8439b227cf501?dmode=source>
<http://www.teranews.com/systemstatus.html>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Frank Andersen

Dato : 20-11-05 14:38

On Sat, 19 Nov 2005 10:33:32 +0100, Dino wrote:

> [...]
> som flere forskellige news-klienter får problemer. Og et af de problemer
> er det ukorrekte antal "Ny artikler", som du oplever.

Nu har jeg kopieret Dialog direktoriet til et andet partition for backup.
Derefter afinstalleret Dialog, slettet Dialog totalt fra C:. Derefter
installeret det igen. Resultatet er det samme, kun få artikler bliver
hentet. For at være sikker, har jeg installeret Dialog på en maskine, hvor
der ikke har været Dialog installeret før. Den kan heller ikke hente det
korrekte antal headere. Der må være et problem mellem Tera News nye
software og Dialog. Jeg tror, jeg vil rejse en sag i mantis.

/Frank Andersen