Bakkende bil (tænkt situration)
Fra : Ukendt

Dato : 18-11-05 12:39

Hejsa
Jeg kom i til at tænke på en situration, i forbindelse med at jeg læste
tråden "banalt uheld-hvem sidder med aben".
Det er sikkert en situration som de fleste af jer der kører bil, nok kan
nikke lidt genkendende til.
Ok, .. Jeg kommer kørende op mod et lyskrydt, .. der er grønt, .. foran mig
kører der en anden bil.
Vi kører med alm tilpasset hastighed efter forholdene, vi kommer helt op til
krydset, og den forankørende bremser pludseligt hårdt op, .. han har måske
overset noget, .. ikk
Det sker ingenting her, men jeg er pludseligt kommet til at holde temmeligt
tæt på den forankørende (måske én til en halv meter)
Jeg havde en bagvedkørende, han var blevet lige så overrasket, og holder
lige så tæt, så jeg kan ikke bakke.
Nu er det måske sådant at det går op af bakke, så da der skal til at sættes
igang igen ruller den forankørende lidt baglæns, og ind i mig.
Det ka være en af disse nymoderne biler, hvor det hele nærmest er i plast,
og der bliver knust en kofanger.
Mennn, jeg kører i min amerikanerbil, der er det stål, så det holder til det
hele, og den får ikke så meget som en rids.
Ok, .. hvad nu, .. deler vi skaden, således at vi påtager os selv de skader
vi selv har påført os, eller har jeg et ansvar for ikke at have holdt
afstand, og kommer måske til at dele skaden ½ / ½, eller er det igen den
bakkenes skyld, og som her kommer til at betale sin egen kofanger, ogggg
måske endda min bøjede nummerplade, eller for den sags skyld en ny kofanger
/ forende, hvis det er det der sker.
Kan i se siturationen for jer, mange af jeg har måske oplevet det samme,
uden at der måske heller ikk er sket noget.

Mvh
Peter

Fra : Henning

Dato : 18-11-05 15:06

>Nu er det måske sådant at det går op af bakke, så da der skal til at sættes
>igang igen ruller den forankørende lidt baglæns, og ind i mig.

Her er det med at få vidner på plads med det samme, ellers er det
påstand mod påstand - trillede han eller kørte du? Kan vidnet bag dig
bekræfte at dine bremselygter var tændt, er du godt på vej, ellers
blive den svær.

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-05 15:26

> [...]
> påstand mod påstand - trillede han eller kørte du? Kan >vidnet bag dig
> bekræfte at dine bremselygter var tændt, er du godt på >vej, ellers

Ups, .. ja det ka der være noget om, og der er der så måske noget jeg skal
til at tænke over i en evt.sådant situration, for normalt, hvis ikke det
går alt for meget opad, og det er lige før jeg ska til at sætte igang,
plejer jeg oftest at holde bilen på koblingen, og så er der jo ikk noget
bremselys.

Mvh
PeterM