"Ny side" i HTML-sprog?
Fra : --=BGN=--

Dato : 10-06-01 19:37

Hvordan skriver man en web-adresse i HTML, så den åbner i et nyt vindue?

Bo

Fra : jopa

Dato : 10-06-01 19:49

--=BGN=-- skrev ..
> Hvordan skriver man en web-adresse i HTML, så den åbner i et nyt vindue?

Nedenstående skulle kunne gøre det, hvis jeg ellers har forstået dit
spørgsmål ret

--
jopa

www.jp-web.dk

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 10-06-01 21:40

"jopa" <j@jp-web.dk> skrev i en meddelelse

> --=BGN=-- skrev ..
>
> Nedenstående skulle kunne gøre det, hvis jeg ellers har forstået dit
> spørgsmål ret

Er du sikker på det jeg mener det er <a href="http://www.adresse.dk"
target="_Blank">

> --
> jopa

Mogens

--
Svend-bent Index http://www.svend-bent.dk/
Software Shopping 255.000 varenr. http://www.svend-bent.dk/shop/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-06-01 23:29

Sun, 10 Jun 2001 22:39:40 +0200, skrev "Mogens Dyhre Hansen"
<mogens@remove.www.svend-bent.dk>:

>Er du sikker på det jeg mener det er <a href="http://www.adresse.dk"
>target="_Blank">

Det skal det også være.

_top bruger man, hvis man har et frameset og man ønsker at et
link skal åbne i samme vindue, men springe ud af framesettet
(erstatte dette).

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : jopa

Dato : 11-06-01 00:00

Knud Gert Ellentoft skrev bla...
> _top bruger man, hvis man har et frameset og man ønsker at et
> link skal åbne i samme vindue, men springe ud af framesettet
> (erstatte dette).

Korrekt men jeg bruger det også uden frames. Det kan godt være det ikke er
korrekt men det virker

jopa

Fra : jopa

Dato : 10-06-01 23:31

Mogens Dyhre Hansen skrev

> Er du sikker på det jeg mener det er <a href="http://www.adresse.dk"
> target="_Blank">

Hvis han ønsker at udskifte hele sidens indhold med destinationen for det
pågældende link bruges koden _top
Bruges tit når et link fører væk fra web-stedet.

Så vidt jeg husker fra min gamle HTML Bibel
Men det er jo selvfølgelig ikke sikkert at det er det han mener med sit
spørgsmål.

hej

jopa

www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-06-01 23:57

Mon, 11 Jun 2001 00:30:50 +0200, skrev "jopa" <j@jp-web.dk>:

>Hvis han ønsker at udskifte hele sidens indhold med destinationen for det
>pågældende link bruges koden _top
>Bruges tit når et link fører væk fra web-stedet.

Ja. men det åbner i samme vindue og der blev ønsket i et nyt
vindue.

Er kun nødvendig at bruge i forb. m. frames.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : jopa

Dato : 11-06-01 00:02

Knud Gert Ellentoft skrev bla...
> Ja. men det åbner i samme vindue og der blev ønsket i et nyt
> vindue.
Ja så er det klart det havde jeg lige overset
jopa