"FlexVentil", hvordan fungerer den?
Fra : Jesper Hansen

Dato : 18-11-05 07:07

Hej.

På mit stokeranlæg sidder der en ekspansionsbeholder med et samlesæt
påmonteret (http://lavprisvvs.dk/shop/productlist.asp?Id=180).
Ved siden af manometeret sidder der en "Flexventil" som på billedet.

Sansynligvis efter at der har været for meget tryk på mit anlæg (?), jeg
kunne ihvertfald lukke en masse luft ud af beholderen, er flexventilen
blevet utæt. Så snart jeg fylder vand på anlægget begynder det at dryppe
ud fra toppen af ventilen.

Hvorfor det, og hvad gør jeg - eller skal jeg have en VVS'er på?

Mvh

Jesper

Fra : ASKE

Dato : 23-11-05 10:10

jeg vil tro det er en sikkerhedsventil, når den har været åbnet af for højt
tryk kan den blive utæt, prøv at løfte eller trykke på den for at skylle den
ren, hvis ikke det virker skal den udskiftes.