Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Afstemning: Batterigreb eller ej?
Fra : Brizz

Dato : 18-11-05 04:00

Overvejer et batterigreb til mit 20D så jeg får et bedre vertikalt greb
med mine tykke fingre
Hvad er din menning/holdning?

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-11-05 04:36

Også skrev Vollert
> Overvejer et batterigreb til mit 20D så jeg får et bedre vertikalt
> greb med mine tykke fingre
> Hvad er din menning/holdning?

Jeg har et vertikalgreb på mit Minolta 700si og det skal jeg 100% også ha på
mit næste kamera et Minolta 7D fordi man kan nemlig ikke få vertikalgrebet
til 5Der.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Jesper HVL

Dato : 18-11-05 11:09

Brizz wrote:
> Overvejer et batterigreb til mit 20D så jeg får et bedre vertikalt greb
> med mine tykke fingre
> Hvad er din menning/holdning?

Imod greb:
- Større kamera
- Tungere kamera

For greb:
- Større kamera til sore hænder
- Tungere kamera giver bedre balance med store objektiver
- Vertikalt greb
- Længere batteri levetid

Det er næsten det Bruger det selv og ville ikke undvære det.

Mvh
Jesper

Fra : HBJensen

Dato : 18-11-05 12:50

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> wrote in message
> Overvejer et batterigreb til mit 20D så jeg får et bedre vertikalt greb
> [...]

Jeg har lige fået batterigreb til mit 350d og er yderst tilfreds med det.

Som andre har nævnt er minusset, størrelsen og vægten, og plusserne klart
det bedre greb og "modvægten"

Henrik

Fra : [HCS] 4000

Dato : 18-11-05 15:16

Jeg har prøvet at have til flere af mine kameraer, men har altid taget det
af igen.
Jeg tror det er forskelligt fra person til person.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : ThomasM

Dato : 18-11-05 21:13

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> wrote in message
> Overvejer et batterigreb til mit 20D så jeg får et bedre vertikalt greb
> med mine tykke fingre
> Hvad er din menning/holdning?

Jeg hører også til ja-klubben. Havde greb til mit D30 og har også fået til
mit 350D. Udover de allerede nævnte fordele, kan du med batterigrebet bruge
Canon's hånd-rem, der gør det meget behageligt at have kameraet "hængende" i
hånden.

/Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-11-05 09:51

In article <dllcjp$tik$1@newsbin.cybercity.dk>, ThomasM wrote:
> [...]
> Canon's hånd-rem, der gør det meget behageligt at have kameraet "hængende" i

Det kommer da så sandeligt an på objektivet.

Fra : ThomasM

Dato : 19-11-05 09:57

> Det kommer da så sandeligt an på objektivet.

Jow.. Det er ikke så hensigtsmæssigt med f.eks. en Sigma 100-300 f4 EX

/ThomasM

Fra : waal

Dato : 21-11-05 17:02

> Det kommer da så sandeligt an på objektivet.

Når man som jeg i 40 år har haft kameraet "hængende" i venstre hånd så er
ovenstående ubrugeligt, uanset hvilket objektiv der sidder på.

mvh
Michael

Fra : Jacob

Dato : 18-11-05 22:17

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> skrev i en meddelelse
> Overvejer et batterigreb til mit 20D så jeg får et bedre vertikalt greb
> [...]

Det kommer an på hvad man skal fotografere. skal man kun fotografere
potrætter og lignende er håndgrebet et must. det er meget mere komfortabelt.
men har man blot kameraet med og tager landskab natur mm. så syntes jeg det
er i vejen. det er kun når man bruger kameraet i vertikal position det er
godt. ellers er det i vejen.
Jeg har ikke selv noget. men jeg kan låne et når jeg skal bruge det.
Jeg har endnu ikke haft problemer med batteritiden. men jeg tager måske også
maks 500-600 billeder på endag hvis det går vildt for sig.

Jacob

Fra : Brizz

Dato : 18-11-05 22:52

Brizz skrev:
> Overvejer et batterigreb til mit 20D så jeg får et bedre vertikalt greb
> med mine tykke fingre
> Hvad er din menning/holdning?

Det bekræftede lidt min egen holdning og det koster jo ikke synderligt
meget så jeg tror det ryger med den næste bestilling hos photoshop.dk
Takker alle sammen.

--
Mvh Brian

Fra : Leif

Dato : 19-11-05 05:33

> Det bekræftede lidt min egen holdning og det koster jo ikke synderligt
> meget så jeg tror det ryger med den næste bestilling hos photoshop.dk
> [...]

Det hedder jo et batterigreb - ikke et komfortgreb
Der ryger lige en merpris til et ekstra batteri oveni.... men så har du (og
jeg) også strøm nok.

Leif

Fra : Brizz

Dato : 19-11-05 10:01

Leif skrev:

> Det hedder jo et batterigreb - ikke et komfortgreb
> Der ryger lige en merpris til et ekstra batteri oveni.... men så har du (og
> jeg) også strøm nok.

Har batteriet i forvejen så ingen merudgift der. og tror faktisk at i
mit tilfælde vil det blive et komfort greb for når jeg tager horisontale
billeder med 70-200 f2.8 IS USM sidende på er den lidt tung at danse
med. Der tror jeg det vil komme mig til gavn

--
Mvh Brian