hvorfor udkommer de så sent??
Fra : jce

Dato : 17-11-05 22:30

Nogle der kan forklare hvorfor film udkommer så sent i Danmark i forhold til
udlandet eks. Asien og USA... Jeg tænker især på biografpremiere... Men også
DVD'er... Det er da lidt belastende...

Fra : klaro@mailcircuit.co~

Dato : 17-11-05 23:15

Det er vel et spørgmål om penge. Lille Danmark kan ruste sig med ca 5
millioner og USA 280, Kina uhauhamange, Tokyo alene 12 - 15 millioner.
Og selv om vi så siger kun en 10 del har en interesse i film generelt.
Så er vi sgi stadigt for små pengemæssigt.

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 18-11-05 02:58

klaro@mailcircuit.com wrote:
> [...]
> Og selv om vi så siger kun en 10 del har en interesse i film generelt.
> Så er vi sgi stadigt for små pengemæssigt.

Det er vel også bekvemt for de danske biografer, at se kan justere deres
programsætning alt efter hvilke film der får success i USA. Derovre skal
bifferne jo gætte på, hvor mange sale og i hvor lang tid de skal vise
hver enkelt film.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Søren Blom

Dato : 18-11-05 17:34

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> skrev

> [...]
> bifferne jo gætte på, hvor mange sale og i hvor lang tid de skal vise hver

Lige det augment holder så ikke, ved at filmene bliver indkøbt til visning i
biograferne længe før de har haft biograf primære i USA.

Forstår heller ikke hvorfor det er en belastning at film udkommer i USA og
Asien før de kommer i DK, hvad er problemet?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-11-05 01:14

"jce" <dsl202901@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Nogle der kan forklare hvorfor film udkommer så sent i Danmark i forhold
> til udlandet eks. Asien og USA... Jeg tænker især på biografpremiere...
> Men også DVD'er... Det er da lidt belastende...

Det er da ikke nær så slemt som det var for 5-6 år siden. Den største grund
er at
de danske filmselskaber gerne vil se hvordan en film klarer sig, så de ikke
smider
en bunke penge ud på et produkt folk alligevel ikke gider se.

Fra : Thomas W. Helvard

Dato : 22-11-05 18:31

> Det er da ikke nær så slemt som det var for 5-6 år siden.

Enig..

Helt omvendt er det lidt underligt at nogle af de store film før premiere
herhjemme inden f.eks UK..Jeg mindes at kunne huske at bl.a. Hero var næsten
en halvt år forsinket i UK

- T

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-11-05 23:24

"Thomas W. Helvard" <helvard@fdf.dk> wrote in message

> Enig..
>
> Helt omvendt er det lidt underligt at nogle af de store film før premiere
> [...]

Har noget at gøre med at netop Hero's rettigheder blev solgt seperat til de
forskellige
lande og ikke dryssede ned gennem de gængse kanaler.

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 18-11-05 19:38

On Thu, 17 Nov 2005 22:29:44 +0100, "jce" <dsl202901@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Nogle der kan forklare hvorfor film udkommer så sent i Danmark i forhold til
>udlandet eks. Asien og USA... Jeg tænker især på biografpremiere... Men også
>DVD'er... Det er da lidt belastende...

Der er kun ét at gøre: køb filmene på dvd når de bliver udgivet i
region 1 eller 3, som regel er de også meget billigere. Har f.eks.
selv lige købt Forår, Sommer, Efterår, Vinter.. og Forår for 73 kr hos
CD-WOW, ovenikøbet i en region 2 version, sikkert fordi tyske
selskaber har været medproducere. Filmen går nu i danske biografer og
er meget rost af anmelderne.

http://www1.cd-wow.com.hk/detail_results_2.php?product_code=11710&subcat=region2