Rense vandlås i afløb - AAAAD !!!
Fra : malling@iname.com

Dato : 17-11-05 22:03

Der sidder en vandlås i vores afløb, som er koblet til både
håndvasken og bruseren. Og konen hår har det altså med at samle sig
ret bastant i den vandlås. Det er mildest talt ikke særlig lækkert
at rense den - og møjbesværligt. Det ser ud, som om den kan skilles
ad, den består ligesom af to dele, den er rund forneden, og så sidder
der en inder-del og en yderdel, og hårene - plus en masse snask -
samler sig især i mellemrummet mellem de to dele, der er nogle
centimeter bredt. Hver gang, den skal renses - og det må gøres ca.
en gang om måneden - er det et værre circus, hvor vi må stå med
vandlåsen nede i toilettet og trække bruserslangen over og spule den,
og bruge en lang skruetrækker til at få alt snavet op med, fra det
hulrum mellem de to dele. Det ser ud som om der er nogle "hægter", som
om plastikken går ind i hinanden på en måde, så de skulle kunne
skilles ad. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan det gøres
- hvis det overhovedet KAN gøres.

Er der mon nogen her, som kan hjælpe med et hint, om det kan lade sig
gøre at skille den ad, eller hvordan man ellers gør sådan en
vandlås ren. Om ikke andet, kan man så evt. skifte vandlåsen ud til
en mere moderne, som er lettere at rense - har sådan nogle
standardmål?

Mvh Peter.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-11-05 22:25

>skilles ad. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan det gøres
>- hvis det overhovedet KAN gøres.

Min har 4 skruer, der skal løsnes. Så trækker gummiringen sig ind og den kan
"let" trækkes op. Men min ligger under skabene til vasken, så jeg holder den
dovne linie. En tsk kaustisk soda i en aften om ugen/hver anden uge som jeg
husker det til. Lad være med at komme for meget i, og lad det trække til
næste morgen. Så holdes den nogenlunde fri for hår.
En ny er ikke meget nemmere. Efter nogle måneder bliver gummiringen mere
stiv i det, og desuden skal skruerne strammes godt til for at undgå lugt i
badeværelset, så er det bøvlet under alle omstændigheder.

Mvh Maria

Fra : Martin

Dato : 18-11-05 12:22

>vandlås ren. Om ikke andet, kan man så evt. skifte vandlåsen ud til
>en mere moderne, som er lettere at rense - har sådan nogle
>standardmål?

jeg har samme problem med kæresten's hår

på et tidspunkt når jeg får tid køber jeg 2 køkken "si" 'er dem man bruger
til evt. hvis sovsen klumper :(

et i hver mål en ca. 20 cm og en på ca. 5 cm dem vil jeg skære op langs
kanten og sætte i afløbet i brusenichen og et i håndvasken,så med lidt
tilpasning burde de dække de meste at hullet lige under
risten/bundproppen,disse 2 si'e burde så gribe hår(håber jeg)

det er i hvert fald noget jeg vil satse på,og så evt skifte dem ud hvis de
begynder at ruste osv. (de er jo ikke så dyre)

Martin

Fra : Leonard

Dato : 18-11-05 15:45

malling@iname.com wrote:

>Er der mon nogen her, som kan hjælpe med et hint,

Klip konen skaldet
--
Leonard
http://rasmusmaler.dk/ - hvis du skal have malet

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 18-11-05 19:40

Leonard skrev:

> Klip konen skaldet

Ja, ta' skridtet i dag, køb en Ladyshaver

--
Lars Fragstrup
Vindmøllevingevaskemaskine

Fra : malling@iname.com

Dato : 19-11-05 15:26

Jeg har haft præcis den samme tanke. Jeg var faktisk oppe i CenterByg
i går og spørge om man ikke kunne få en sådan rist til afløbet,
men det havde de i hvert fald ikke. Men det var da en god ide evt. at
lave en selv.

Også tak til Maria for info.

Peter.

Fra : Per Larsen

Dato : 19-11-05 22:55

[...]

Hvid det er som vores, er der en top på yderdelen. yderdelen kan hives op,
og du kan nemmere komme til at rense.

Vores installation er ca. 9 år gammel.

--
Venlig hilsen