Påklædning i Laos og Filippinerne?
Fra : Rejselysten Fråde

Dato : 17-11-05 21:51

Hej

Vi er et par der skal til Laos og Filippinerne fra slutningen af
december og 3 måneder frem.

Vi har ledt og ledt efter nogle råd om påklædning.

Er der nogen her, der ved om der er særlige ting vi skal være
opmærksomme på i disse 2 lande?
Måske især hvad angår kvindelige rejsende i disse lande.
Kan kvinder gå i shorts eller kjole/nederdeluden at blive råbt af?
Hvad med mænd?

Hilsen

Frederik

Fra : Henry Vest

Dato : 17-11-05 22:03

Rejselysten Fråde wrote:

> Kan kvinder gå i shorts eller kjole/nederdeluden at blive råbt af?
> Hvad med mænd?

Jeg kender ikke meget til forholdene i Laos og Filippinerne, men jeg vil tro
at man vil kigge lidt mærkeligt på mænd der gør i kjole eller nederdel

--
Henry Vest

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 17-11-05 22:44

Henry Vest <henry_vestFJERN@get2net.dk> wrote:
: Rejselysten Fråde wrote:

[...]

Uhm... Faktisk, særlig ved seremonier, men til en viss grad forøvrig også,
går menn i Laos ikledd sarong, som altså er en slags kjole-nederdel.

Generelt skal man helst dekke seg litt til i Laos, i hvert fall ned
til knærne. Skaff dere klær i Laos i et tynt, behagelig stoff, helst i
en farge som er litt mørk, og det bør ellers være lett å vaske og
tørke, for det er veldig lett å bli skitten i tøyet der.

Sørg for å holde både dere selv og tøyet rent, så går det nok fint,
og jo mer formelle kontorer dere må innom (grensevakt, etc), jo
viktigere er det å se ordentlige ut.

Lykke til!

Bjørn
http://www.iposeogsekk.com/

Fra : Max Jensen

Dato : 20-11-05 17:14

Ikke for at træde i det. Men det forholder sig faktisk sådan at filippinerne
har et meget afslappet forhold til transseksuelle mænd.

Max

Fra : Rejselysten Fråde

Dato : 18-11-05 20:18

Tak Henry

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-11-05 14:17

> [...]
>Måske især hvad angår kvindelige rejsende i disse lande.
>Kan kvinder gå i shorts eller kjole/nederdeluden at blive råbt af?

<Hilsen

>Frederik

Shorts var upassende påklædning, da jeg ville besøge regeringsbygningen i
Manila. Det blev løst ved at trække dem længere ned.

De røg op igen da vi var kommet ind.

Jesper