Godt råd til ny indbyg ovn
Fra : René Hansen

Dato : 17-11-05 21:39

Hej alle

Jeg skal købe mig en ny indbygningsovn i forbindelse med Jeg bygger nyt
køkken.
Jeg har set på voss iel 9224 men er lidt usikker på om der er andre modeller
i erfarne brugere evt kunne anbefale mig.

Jeg bager en del brød og kager og er glad for en god hjemmelavet pizza.
Problemet er bare Jeg er usikker på hvilken model jeg skal vælge. Prissiden
er vel 5000 - 10000 kr

Håber i kan hjælpe

Mvh René Hansen

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 18-11-05 12:48

"René Hansen" <bif@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bager en del brød og kager og er glad for en god hjemmelavet pizza.
> Problemet er bare Jeg er usikker på hvilken model jeg skal vælge.

Hej René,

Vi er lige flyttet og skulle i den forbindelse have ny indbygningsovn.
Jeg var så heldig, at "gafle" mig een af de allersidste ovne fra Voss,
altså af den gamle model 7130.
Nu ved jeg ikke om den omtalt model 9224 er en af de ny modeller, men i så
fald er det "endelig" lykkedes Voss at skabe en ovn der ligner alle andre,
og har samme elendige størrelse på ovnplader! Hmmmm (Skumle, skumle)

For mig er det af største vigtighed at pladerne ikke er mindre end de alle
dage har været. Jeg bager meget og bruger også ofte ovnen i forbindelse med
madlavning. Hvad kan man bruge en ovn til, som ikke rummer to store
ænder???? *G*

Jeg synes lige jeg ville gøre dig opmærksom på at pladerne er blevet mindre
og at du evt. må se dig om efter een nyligt udgået model, hvis dette har
betydning for dig.

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-11-05 14:06

Hej,

On Thu, 17 Nov 2005 21:39:20 +0100, "René Hansen" <bif@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>Problemet er bare Jeg er usikker på hvilken model jeg skal vælge. Prissiden

Jeg kan ikke råde med hensyn til de specifikke modeller. Vi har en
Siemens bageovn som vi er rigtig glade for, men den har indbygget
mikroovn og ligger en sjat over dit maxniveau (den kostede så vidt jeg
husker 14.000 dkk).

Men hvis jeg skal vælge ville jeg prioitere:

- Pyrolyse selvrens - det er fantastisk smart!!
- Grill / Varmluft+Impulsgrill - er godt til sprød kylling, flæskesteg
med sprød svær, osv.
- Mulighed for høj ovntemperatur (vores går op til 300° som er ret
godt til at give god pizza).
- Når man bager meget kan det også være smart at den kan sættes på
lave temperaturer til at hæve ved (38° fungerer godt til pizzadagen).

** Lars