60 kristne trues med at brændes
Fra : Cyril Malka

Dato : 17-11-05 19:16

Radikale hinduister truer med at brænde over 60 konverterede kristne til
døde, medmindre de kommer tilbage til hinduismen på søndag.

Hinduisterne tæskede pastor Feroz Masih den 4. november idet de
anklagede ham for at tvangskonvertere hinduister til kristendommen,
fortælles det.

Og tager de 62 nykonverterede kristne ikke tilbage til hinduismen,
bliver de altså brændt ihjel, fortælles det:

http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=47441

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Men are from earth. Women are from earth. Deal with it.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 17-11-05 21:02

Cyril Malka wrote:
> [...]
> Og tager de 62 nykonverterede kristne ikke tilbage til hinduismen,
> bliver de altså brændt ihjel, fortælles det:

Tragisk nyhed... :'-(

Jeg undres faktisk over hvor mange fordomme man skal "overvinde" for
tidligere troede jeg faktisk at buddhister og hinduer var enige om at
være pacifistiske. Nu har jeg efterhånden lært, at det faktisk *er* en
af de *største* forskelle imellem de to trosretninger.

Uanset jeg kan være uenige med mange, synes jeg vold som metode overfor
anderledes tænkende er tragisk, så tak for linket. Det vil jeg gemme
hvis andre en dag har samme fordom.

Henrik, Dianalund
....Vi er alle Adams børn, og alle holder vi af pandekage
....Set på skilt: "Vi stoler på Gud, alle andre betaler kontant"

Fra : AF

Dato : 17-11-05 21:05

Henrik Vestergaard skrev i

[ ... ]
> Uanset jeg kan være uenige med mange, synes jeg vold som metode overfor
> anderledes tænkende er tragisk, så tak for linket. Det vil jeg gemme
> hvis andre en dag har samme fordom.

Vold kan aldrig være en brugbar løsningsmodel for noget som helst!

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

Fra : GB

Dato : 22-11-05 13:19

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> wrote in news:437ce275$0$41138$14726298
@news.sunsite.dk:

> Vold kan aldrig være en brugbar løsningsmodel for noget som helst!

Vold kan være nødvendigt. Ville du stå og se roligt til, mens din kone og
dine børn blev voldtaget, bare for at tage et eksempel?

GB

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 22-11-05 14:04

GB wrote:
> Vold kan være nødvendigt. Ville du stå og se roligt til, mens din kone og
> dine børn blev voldtaget, bare for at tage et eksempel?

Nu var det vist ikke temaet for tråden, vel?

Selvforsvar vil ALTID være i orden, på samme måde som "myrde" og "slå
ihjel" heller ikke har samme betydning.

Fra : GB

Dato : 22-11-05 16:22

Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@gmx.net> wrote in

> Selvforsvar vil ALTID være i orden, på samme måde som "myrde" og "slå
> ihjel" heller ikke har samme betydning.

OK så. Men der er jo den dér med at vende den anden kind til - hvordan skal
det så forstås i sin yderste konsekvens? At man lader sig føre til
Colosseum og kaste for løverne uden modstand?

GB

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 22-11-05 16:55

GB wrote:
> [...]
> det så forstås i sin yderste konsekvens? At man lader sig føre til
> Colosseum og kaste for løverne uden modstand?

Hvis man skulle "spille med" på den kristne tankegang, kunne man sige,
at det var et utopisk ideal det med at vende den anden kind til. Når man
ser hvor få, der reelt set gør det, må det jo være en erkendelse af hvor
svært dette ideal *er*.

Omvendt kan man sige, at ideen tiltrækker folk som gerne iklæder sig en
offer-rolle - og at de samtidig kan påstå de gør det for de højere
magter mindsker nok næppe "offerviljen"....

Fra : Cyril Malka

Dato : 22-11-05 21:40

GB wrote:

> OK så. Men der er jo den dér med at vende den anden kind til - hvordan skal
> det så forstås i sin yderste konsekvens? At man lader sig føre til
> Colosseum og kaste for løverne uden modstand?

Altså det, med at vende den anden kind til, skal kun tages som en
metafor, for de kristne. De har jo stået for de fleste folkemord,
tilintetgørelser, krige og myrderier end nogen andre religion (okay,
Islam er ved at følge godt op med det).

Men Jesus sagde jo også: "Men mine fjender dér, som ikke vil have mig
til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne." (Luk. 19:27)...

Så det, med "den anden kind" er vist kun spil for galleriet...

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... The early worm deserves the bird.

Fra : AF

Dato : 22-11-05 21:52

Cyril Malka skrev i news:43838207.9070008@nytestamente.org

[ ... ]
> Men Jesus sagde jo også: "Men mine fjender dér, som ikke vil have mig
> til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne." (Luk. 19:27)...
>
> Så det, med "den anden kind" er vist kun spil for galleriet...

Tja, hvor er det sørgeligt, at Cyrill Malka, stadig fortsætter med sine
grove forvanskninger.

Godt at han ikke rpræsenterer hvad den jødiske tro virkelig står for.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 22-11-05 15:54

"GB" skrev

> "AF" wrote

> Vold kan være nødvendigt. Ville du stå og se roligt til, mens din kone og
> dine børn blev voldtaget, bare for at tage et eksempel?

Øh ... jeg kom lige i tanke om et skriftsted i denne forbindelse:

(Øvrigheden)

Men gør du det onde, så frygt; thi
øvrigheden bærer ikke sværdet for
ingenting; den er jo Guds tjener,
som til straf lader vreden ramme
den, der handler ondt.

(Rom.13,4)

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2005-11-22, CET 14:29)
- "Amen ... Hørt!"

Øh ... engang ude i fremtiden vil menneskeheden måske kolonisere de
nærmeste stjernesystemer. Og man kunne for så vidt godt forestille sig, at
en diktator overtog magten på en af disse planeter. Vi...

14:32
- "Jo! ... bestemt! ... Login program!"

.... Ville de andre kolonier da ikke blande sig og genindføre Lov-og-Orden på
denne planet ?

(absolutely internal: Hope You got the point, Sir!)

RETURN-address:
4542 news:hMV_e.69309$Fe7.233466@news000.worldonline.dk

> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

-

Coming up:
Re: Liv-2 hypotesen i relation til åbenbaringsdyret
(Copyright 930)

Link'ed to ...
4842 news:6hncf.73791$Fe7.251688@news000.worldonline.dk

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Cyril Malka

Dato : 17-11-05 23:42

Henrik Vestergaard wrote:

> [...]
> være pacifistiske. Nu har jeg efterhånden lært, at det faktisk *er* en
> af de *største* forskelle imellem de to trosretninger.

Meget

Og der findes ekstremistiske hinduer, som der findes ekstremister i
andre religioner. Det var deriblandt hindu ekstremister, som myrdede
Gandhi.

De kan være ret så meget rabiate.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 17-11-05 21:37

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og tager de 62 nykonverterede kristne ikke tilbage til hinduismen,
> bliver de altså brændt ihjel, fortælles det:

Det er næppe en trussel der skal tages alvorligt. Men at WHP folkene er
psykopater er der næppe tvivl om. Men der er også kristne der med bibelen i
den ene hånd og med stokken i den anden hånd vil prygle kristus ind divs
hinduer. Således læste jeg om en hindu præst på Hawaii der fik kristus
kærlighed at føle via en ung mand. Herhjemme har vi også et dialogcentret
der
for mange år siden startede som et regulært anti-hinducenter, der så det som
sin
pligt at bekæmpe de allestedsnærværende hinduer omend det kun er med ord.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-11-05 02:58

"Cyril Malka" skrev

> [...]
>
> Og tager de 62 nykonverterede kristne ikke tilbage til hinduismen,
> bliver de altså brændt ihjel, fortælles det:

Hmm ... memory on:

(Banq de la Iblîs)
4912 news:Jupef.351$Cl2.3116@news000.worldonline.dk

> "Jamen så gør dog noget, Iblîs. Vi kan ikke ha' alle disse fangeoprør. Det
> ender jo med, at de alle stikker af!"
>
> Iblîs-simulering:
> "Mig vil tvinge dem med vold, mord, død og ødelæggelse."

Interrupt from ...
4935 news:3n9ff.545$Cl2.4268@news000.worldonline.dk
4936 news:sZ9ff.546$Cl2.4374@news000.worldonline.dk

Der sad to tosser på en bro.

Den ene sagde: "Mig ka' flyve". Og så hoppede han ud.

SPLAT lød det nede fra Afgrunden°.

"Mig ikke li' at flyve", sagde den anden og gik hjem.

Does this says You something, India ?

OUTPUT-order-time:
2005-11-18, CET around 02:55 minus some minuts

RETURN-address:
4542 news:hMV_e.69309$Fe7.233466@news000.worldonline.dk

> [ ... The Arrival, A Bride *must* smell good, Ca.4,11 ... ]

With kind regards,
Info: 4687 news:5_R7f.71954$Fe7.245369@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4937