|
| DKW rt125/2 - nu synet Fra : Kim Olsen |
Dato : 17-11-05 18:49 |
|
Hej gruppe
Jeg var til syn i dag med min veteran DKW rt125/2 årg. 1953 og sidst synet i
..... 1967!
Jeg havde medbragt trafikministeriets forklaring om, hvorfor den ikke
behøvede at have bremselys (først lov fra 1956).
Jeg havde lejet prøveplade som regler foreskriver - selvom den blev kørt på
trailer i anledning af snevejret.
Men til ingen nytte....
Han godkendte den uden bemærkninger, uden at komme nærmere end 1 meter fra
den, og uden at berøre køretøjet overhovedet!!!
Jeg fik jo nærmest ingenting for mine kr. 231,-, og overvejede et kort
sekund (men så heller ikke mere!) at klage.
Maskinen blev ikke på noget tidspunkt startet.
Lyset blev ikke tændt
Hornet ikke tjekket
forgaffel/støddæmpere ikke tjekket
Han gik bare en runde, og spurgte hvordan jeg havde skaffet nye emblemer til
tanken. ( www.stemler.de)
Ikke fordi det gør noget - men når nu jeg har brugt flere år på projektet,
havde jeg forventet lidt mere.
Men skidt . den er synet - og de historiske plader er bestilt.
Så jeg er køreklar til foråret.
Kim Olsen
DKW rt125/2
Geely Boss 150, 2003
Adly Jet 100, 1999
| |
Leonard (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 17-11-05 18:59 |
|
"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> wrote:
Tillykke med synet.
>Han gik bare en runde, og spurgte hvordan jeg havde skaffet nye emblemer til
>tanken. ( www.stemler.de)
>Ikke fordi det gør noget - men når nu jeg har brugt flere år på projektet,
>havde jeg forventet lidt mere.
Han har vel ikke vidst noget som helst om hvad han skulle kigge efter,
eller også har han været realist og tænkt at du ikke ville stille med
en flot, nyrestaureret veteran uden at vide at den var i orden - og at
du alligevel vil være så høneræd for at der skal ske noget med
maskinen, at du altid vil holde den i stand og køre langsommere end
hans tante går i gangstativet
Men det virker som spild af penge, at han går rundt og laver igenting.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::
| |
Søren Bøgh Olsen (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Søren Bøgh Olsen |
Dato : 17-11-05 19:05 |
| | |
Kim Olsen (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Olsen |
Dato : 17-11-05 19:46 |
|
> Hvor er det nu lige at vi skal se efter billederne af dyret .
> --
> Venlig hilsen
> Søren Bøgh Olsen
Hej Søren
Ja det er sku da egentlig lidt pinligt, men jeg har faktisk slet ikke
fotograferet den efter den er blevet samlet.
Det må jeg gøre noget ved - så hvis det er sol og tørt i morgen skal I nok
få billeder.
Kim
| |
Futte & Co. (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 17-11-05 19:33 |
|
Kim Olsen wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg var til syn i dag med min veteran DKW rt125/2 årg. 1953 og sidst synet i
> .... 1967!
>
> Jeg havde medbragt trafikministeriets forklaring om, hvorfor den ikke
> behøvede at have bremselys (først lov fra 1956).
>
> Jeg havde lejet prøveplade som regler foreskriver - selvom den blev kørt på
> trailer i anledning af snevejret.
>
> Men til ingen nytte....
>
> Han godkendte den uden bemærkninger, uden at komme nærmere end 1 meter fra
> den, og uden at berøre køretøjet overhovedet!!!
>
> Jeg fik jo nærmest ingenting for mine kr. 231,-, og overvejede et kort
> sekund (men så heller ikke mere!) at klage.
>
> Maskinen blev ikke på noget tidspunkt startet.
> Lyset blev ikke tændt
> Hornet ikke tjekket
> forgaffel/støddæmpere ikke tjekket
>
> Han gik bare en runde, og spurgte hvordan jeg havde skaffet nye emblemer til
> tanken. ( www.stemler.de)
>
> Ikke fordi det gør noget - men når nu jeg har brugt flere år på projektet,
> havde jeg forventet lidt mere.
>
> Men skidt . den er synet - og de historiske plader er bestilt.
> Så jeg er køreklar til foråret.
>
Ja,..... en gang imellem bliver man snydt, og skal tilmed betale for det
Jeg fik dog tjekket stelnummeret, men det var også det eneste. Derefter
fulgte en længere fortælling om synsmandens indkøb af en nimbus, og det
var så det.....
Vi kunne måske finde ud af en tysk 2 takt tur til foråret
--
Jørgen, Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine, skadede, årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er
| |
Jorgen Gerdorf (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Jorgen Gerdorf |
Dato : 17-11-05 22:00 |
|
"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:437cc231$0$99996$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg var til syn i dag med min veteran DKW rt125/2 årg. 1953 og sidst synet
i
> .... 1967!
> Han godkendte den uden bemærkninger, uden at komme nærmere end 1 meter fra
> den, og uden at berøre køretøjet overhovedet!!!
>
> Men skidt . den er synet - og de historiske plader er bestilt.
> Så jeg er køreklar til foråret.
>
> Kim Olsen
> DKW rt125/2
> Geely Boss 150, 2003
> Adly Jet 100, 1999
>
Hej Kim.
Tillykke med den køreklare DKW )
Jeg startede selv min MC - karrierre den 3. maj 1958 på en DKW RT125.
Jeg var til syn i Kvistgaard med min nyerhvervede DKW RT250/2 fra 1955.
Men her checkede synsmanden lyset og ville høre hornet og tog til sidst selv
en køretur på MC'en.
Da han kom tilbage sagde han, med et lettere overrasket udtryk: "Den kører
jo helt fint og bremser godt."
Jeg tænkte bare: "Hvad fa.... havde du ellers tænkt dig, når jeg stiller til
syn med den?".
Og så snakkede vi ellers MC resten af tiden (Han kørte selv en Honda
Goldwing).
Det er også helt OK at du har bestilt en historisk nummerplade til DKW. Der
er ikke noget så dumt som at se en gammel MC med en ny hvid nummerplade ;o(
Du sku' ta' og lægge billederne af din DKW ind på
http://www.motorcykelgalleri.dk/ , der ligger billeder af min DKW og også en
rigtig gammel DKW fra 1920.
Håber vi ses på landevejen i 2006
Med venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)
Honda CB500T (1976)
PS: Du ved forhåbentlig, at hvis du melder dig ind i "Dansk DKW Club" kan du
få en billig veteranforsikring i RUNA + DKW klubbladet "Skylleporten".
| |
Kim Olsen (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Olsen |
Dato : 17-11-05 22:47 |
|
> Du sku' ta' og lægge billederne af din DKW ind på
> http://www.motorcykelgalleri.dk/ , der ligger billeder af min DKW og også
en
> rigtig gammel DKW fra 1920.
> Håber vi ses på landevejen i 2006
>
> Med venlig hilsen
> Jørgen Gerdorf
> DKW RT250/2 (1955)
> Honda CB500T (1976)
>
> PS: Du ved forhåbentlig, at hvis du melder dig ind i "Dansk DKW Club" kan
du
> få en billig veteranforsikring i RUNA + DKW klubbladet "Skylleporten".
>
Hej Jørgen
Jeg er allerede medlem af Dansk DKW club og i øvrigt også af VMV.
Jeg vil forsøge at få taget nogle billeder i morgen, og så få langt dem ind
i motorcykelgalleriet.
Der er jo også plads til billederne af min Geely Boss.
De historiske plader jeg har bestilt er iøvrigt med det originale
bornholmernummer startende med "J", da jeg ud fra de originale papirer kunne
dokumentere nummeret.
Hilsen
Kim
| |
Hekto (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 17-11-05 23:27 |
|
> Ikke fordi det gør noget - men når nu jeg har brugt flere år på
> projektet,
> havde jeg forventet lidt mere.
Og mon ikke han var helt klar over at det hele så også var i skønneste
orden?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Armand (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-11-05 23:46 |
|
Kim Olsen wrote:
>
>
> Han godkendte den uden bemærkninger, uden at komme nærmere end 1 meter fra
> den, og uden at berøre køretøjet overhovedet!!!
> Jeg fik jo nærmest ingenting for mine kr. 231,-, og overvejede et kort
> sekund (men så heller ikke mere!) at klage...........
> Han gik bare en runde, og spurgte hvordan jeg havde skaffet nye emblemer til
> tanken. ( www.stemler.de)
>
> Ikke fordi det gør noget - men når nu jeg har brugt flere år på projektet,
> havde jeg forventet lidt mere.
Der er nok erfaring for at på slige modeller ER der kælet for selv den
mindste detalje, samt at ejerne selv er dem der ved mest om stand og
krav for årgangen :-/
--
Armand.
| |
Kim Olsen (18-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Olsen |
Dato : 18-11-05 11:08 |
|
Så er der billeder af DKW'en på www.motorcykelgalleriet.dk
lad mig høre hvad I synes om den.
Kim
"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:437cc231$0$99996$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg var til syn i dag med min veteran DKW rt125/2 årg. 1953 og sidst synet
i
> .... 1967!
>
> Jeg havde medbragt trafikministeriets forklaring om, hvorfor den ikke
> behøvede at have bremselys (først lov fra 1956).
>
> Jeg havde lejet prøveplade som regler foreskriver - selvom den blev kørt
på
> trailer i anledning af snevejret.
>
> Men til ingen nytte....
>
> Han godkendte den uden bemærkninger, uden at komme nærmere end 1 meter fra
> den, og uden at berøre køretøjet overhovedet!!!
>
> Jeg fik jo nærmest ingenting for mine kr. 231,-, og overvejede et kort
> sekund (men så heller ikke mere!) at klage.
>
> Maskinen blev ikke på noget tidspunkt startet.
> Lyset blev ikke tændt
> Hornet ikke tjekket
> forgaffel/støddæmpere ikke tjekket
>
> Han gik bare en runde, og spurgte hvordan jeg havde skaffet nye emblemer
til
> tanken. ( www.stemler.de)
>
> Ikke fordi det gør noget - men når nu jeg har brugt flere år på projektet,
> havde jeg forventet lidt mere.
>
> Men skidt . den er synet - og de historiske plader er bestilt.
> Så jeg er køreklar til foråret.
>
> Kim Olsen
> DKW rt125/2
> Geely Boss 150, 2003
> Adly Jet 100, 1999
>
>
| |
Torben Scheel (18-11-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 18-11-05 11:59 |
| | |
Kim Olsen (18-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Olsen |
Dato : 18-11-05 13:05 |
|
> Flot! Er alt originalt?
>
> vh
> Torben
Hej Torben
Det er jo nok et definitionsspørgsmål, da en del af delene er nyindkøbte
(dæk, bremsebelægninger, benzinhane og saddelgummi og tankskilte) Men jeg
har holdt mig til originale dele (hvoraf nogle nok er produceret i nyere
tid).
Men motoren er helt original tillige med skærme, stel, og ikke mindst alt
el. Også det originale laderelæ er det lykkedes mig at rense så den kom til
at virke igen.
Jeg har pakket motoren om, pga. oliespild, men ellers ikke gjort noget ved
den, da koblingen så OK ud, og den kunne køre, da jeg købte den.
Kim
| |
Moller (18-11-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 18-11-05 12:17 |
|
Kim Olsen wrote:
> Så er der billeder af DKW'en på www.motorcykelgalleriet.dk
>
> lad mig høre hvad I synes om den.
Hvad er det for en slags filterhus tingest der bruges ???
Er det en BVF kaburator du har på ????
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5, CZ 180
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Snotbilig Diselbil, som køre langt Literen søges..
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Kim Olsen (18-11-2005)
| Kommentar Fra : Kim Olsen |
Dato : 18-11-05 12:58 |
|
>
> Hvad er det for en slags filterhus tingest der bruges ???
>
> Er det en BVF kaburator du har på ????
>
>
> --
> VH
> Lars Molnit
Hej Lars
Det er den originale BING kaburator der er monteret.
"luftfiltret" er også det oprindelige "KNECHT". Bestående at en metalsvamp,
som højst sorterer større bier fra
Om det er det oprindelige ved jeg ikke, men jeg har set den model på flere
andre DKW'er så det tror jeg.
Kim
| |
Søren Bøgh Olsen (18-11-2005)
| Kommentar Fra : Søren Bøgh Olsen |
Dato : 18-11-05 23:06 |
| | |
|
|