Må komunen udvide sag som hævn?
Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-05 18:20

En jurist har vurderet at der er menneskerettigheds og straffelovs
overtrædelse i at kommunen udvider en sag, som sket her.
----------------------
Til byggebolig-borgmesteren

Vedr min ansøgning om tagterasse-forbedring vil jeg PÅPEGE
STRAFFELOVS-OVERTRÆDELSE i jeres tidligere behandling fra
2.bygningsinspektorats side.

Inspektoratet indledte en sag i foråret med at ønske fjernet nogle
isoleringsmåtter fra mit hus, der ragede et par centimeter ind over
nabobaggårds cykelskurtag.

Da jeg "kværulerede" mod dette, udvidede inspektoratet lovstridigt sin
sag imod mig, med noget helt irrelevant og "straffende/korstogs-agtigt"
nemlig at jeg pludselig også skulle fjerne de krydsfinerplader på
tilbygningens flade tag, som gør denne egnet som tagterasse for mit
hus's lejere.

Selvom byggesagsafdeling desavouerede bygningsinspektoratets krav og
tillod bevarelse af status quo og andet oplag, så er det et indgreb i
privatlivets fred og det er utrygt, at man udvider en sag med
irrelevante ny påfund.