Nvidia 6600 kontra 6800?????
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 17:50

Hej Gruppe

Skal ud og invistere i ny comp.
Er blevet enig med mig selv (tror jeg nok at det skal være mobo Asus
A8N32 SLI med en 64 X2 4400+ cpu.

MEN jeg skal jo også have et grafikkort og hvad skal det så være for et?
spørger jeg så jer. Har kigget på de 2 i sub, og er sgu kommet lidt i tvivl.
Skal det være GT eller LE eller ...... Er der evt et godt alternativ?
Smertegrænsen er ved de 2000 kr helst billigere

Skal det være med 128 eller 256 mb ram? er mest til 256 men ved ikke om der
er nogen gevinst ved det. Hvad siger I?

Og hvad med de 2 kort imellem kan det betale sig at købe det dyre, i forhold
til hvad man får. Har pt et 4200 ti, som egentlig har gjort det godt nok.

Hvilket mærke skal man vælge (ved godt det ´har MEGET med hvad man tror på
at gøre) Jeg kunne godt tænke mig at lege lidt med OC, men har dog ingen
erfaring med det endnu.(men håber det kommer

Det skal bruges til at game en smule 3rd person shooter på og ellers til at
se film og surfe osv

Jeg ved godt at der sikkert er skrevet side op og side ned om nøjagtigt det
samme, men jeg håber I vil bære over med mig, og besvare mine spørgsmål, da
jeg synes jeg bliver mere forvirret jo mere jeg læser.

På forhånd tak

Hilsen

Kim

"Ud af børnenes mund kommer ord,
som vi voksne aldrig skulle have sagt"

Fra : Lars Remmen

Dato : 17-11-05 18:59

Tommy Trout wrote:
> Det skal bruges til at game en smule 3rd person shooter på og ellers til at
> se film og surfe osv

Hvis det er dine behov ville jeg nok købe en billigere processor og
bruge differencen på et bedre grafikkort samt eventuelt ekstra ram.

I denne artikel:
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/cpu-games2.html
testes forskellige processorer med et system med et GeForce 7800GT
grafikkort og 2gb ram.

I F.E.A.R. er forskellen mellem en Athlon 64 FX 57 og en Athlon 64 3200+
ikke eksisterende i 1024*768 FSAA*4 Maximum quality (44fps for begge
processorer)

I Battlefield 2 1280*1024 FSAA*4 Maximum quaity scorer FX-57 204,3 fps
mens en AMD 64 3200+ scorer 203,9 fps.

Billedet er det samme i de andre spil som testes. Selv en Sempron 3000+
gør det hæderligt. I CoD2 1024*768 scorer den ca. 3,5 fps mindre end
FX-57 (som i denne test kun er nummer to).

Men læs selv.

Lars

Fra : FedeDorit

Dato : 17-11-05 20:40

"Tommy Trout" <troutSNABEL-Aadr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det samme, men jeg håber I vil bære over med mig, og besvare mine
> spørgsmål, da jeg synes jeg bliver mere forvirret jo mere jeg læser.

Drop LE udgaver.LE står for Light Edition

Et fornuftigt bud er et 6600 GT. Kan fås fra ca 1300,- og opefter