Hurghada - praktiske spørgsmål?
Fra : Leonardo Schirripa

Dato : 17-11-05 17:25

Hejsa

Jeg skal i næste uge 14 dage til Hurghada, Egypten.
Vi skal to voksne og to børn af sted.

Det ene barn er stadig kun en "baby" - og bruger jo ble og sådan noget gris

Nu kan jeg se, der er flere, der kender lidt til Egypten (og Hurghada)
Skulle det falde så heldigt ud, at nogen af jer også har set (eller ved),
hvad baby-"udstyr" koster?

Kan det betale sig, at tage bleer med hjemmefra?
Er modermælkserstatning, bleer osv dyrere, billigere eller nogenlunde det
samme dernede?
Er der nogen, der har et par tips til "babyer" i Egypten

(tips og råd i det hele taget er meget velkomne!)

På forhånd tak

Leonardo Schirripa

Fra : Thomas

Dato : 18-11-05 08:12

> Jeg skal i næste uge 14 dage til Hurghada, Egypten.
> Vi skal to voksne og to børn af sted.
>
> Det ene barn er stadig kun en "baby" - og bruger jo ble og sådan noget
> gris

Når I har børn med så pas godt på deres maver, og sørg for de fornødne
vaccinationer. Sørg for at alt de spiser af frugt og grønt bliver skyldet i
vand fra flaske.

Hav et lille apotek med til fx. diarre.

Lad aldrig børnene røre ved de Ægyptiske pengesedler, de er bakteriebomber!

> Nu kan jeg se, der er flere, der kender lidt til Egypten (og Hurghada)
> Skulle det falde så heldigt ud, at nogen af jer også har set (eller ved),
> hvad baby-"udstyr" koster?

Jeg har ikke selv haft børn med til Hurghada, men hvis I går efter kendte
blemærker, skal I forvente de koster det samme som herhjemme, hvis de kan
opdrives.

Generelt er prisniveauet væsentligt billigere end i DK, men internationale
mærker koster som regel det samme som i DK.

> Er modermælkserstatning, bleer osv dyrere, billigere eller nogenlunde det
> samme dernede?

Jeg ville nok tage modermælkserstatningen med hjemmefra, hvis det var mig
der havde småbørn med.

Fra : Thomas VJ

Dato : 18-11-05 15:47

"Thomas" <spam@spambam.spam> skrev i en meddelelse

<klip>

> Når I har børn med så pas godt på deres maver, og sørg for de fornødne
> vaccinationer. Sørg for at alt de spiser af frugt og grønt bliver skyldet
> i vand fra flaske.

Dette gælder ikke kun for børnene. Der er ikke meget, der kan spolere en
ferie så effektivt som en kæmpe omgang myldermave.
Er det gået galt, kan Coca Cola, Fernet Brancha, electrolyte og stop-piller
være en god hjælp.

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 18-11-05 17:43

Thomas VJ <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev:

> [...]
>omgang myldermave.
>Er det gået galt, kan Coca Cola,
>Fernet Brancha, electrolyte og stop-piller

Må man godt give børn Fernet Branca?
TPB

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 18-11-05 19:16

>Må man godt give børn Fernet Branca?

Ja det er vel ikke ligefrem ulovligt - men måske ikke passende.
Mogens

Fra : Thomas VJ

Dato : 19-11-05 17:54

"Thomas Peter Bitsch (slet HPFCM)" <tpbknorr@HPFCMpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse

> Må man godt give børn Fernet Branca?
> TPB

Fernet Branca indeholder alkohol og bør derfor naturligvis ikke gives til
børn.
Ligeledes skal man nok også kontakte en læge før man giver børn stop piller.

--
http://dykkerteori.dk/da/ - rejseklar til ferien?