Skærme
Fijala 3554
Skærm flimrer
Fra : jørgen

Dato : 17-11-05 14:08

Jeg har købt en 19" Syncmaster 913V for 2 uger siden. Skærmen flimrer. Det
er som små bølger der bevæger sig nedefra og op. Jeg har geninstalleret
driveren til skærmen men det ændrede ikke noget. Problemet er mest markant
den første halve time efter den er tændt, men det forsvinder ikke selvom den
har været tændt længe. Tidligere har jeg haft CRT skærm der ikke har givet
problemer så jeg tror ikke det er mit skærmkkort der driller (16 MB ATI Rage
128 Ultra).

mvh jørgen.

Fra : sls\(2770\)

Dato : 18-11-05 13:14

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> givet problemer så jeg tror ikke det er mit skærmkkort der driller (16 MB

Kunne godt forstille mig at dit GFX kort ikke er godt nok.
En fladskærm ser bedst ud i højeste opløsning, mener det er 1280*1024, prøv
det.
Har du installeret skærmdriveren?

Mvh Sid

Fra : Åge

Dato : 18-11-05 17:22

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kunne godt forstille mig at dit GFX kort ikke er godt nok.
> En fladskærm ser bedst ud i højeste opløsning, mener det er 1280*1024,

Skærmdriver. Forklar, forklar. Er det noget nyt?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-11-05 19:54

> [...]
> har jeg haft CRT skærm der ikke har givet problemer så jeg tror ikke
> det er mit skærmkkort der driller (16 MB ATI Rage 128 Ultra).

Det grafikkort er fint til din skærm, så det er ikke der problemet er
(selvfølgeligt medmindre det er defekt). De streger har jeg også set nogle
steder, og det opstår normalt pga. interferens/støj. Er skærmen sluttet
direkte til grafikkortet og er kablet af en god kvalitet? Har du evt. kablet
liggende langs med et andet kabel der støjer?

Hvis du ikke allerede har gjort det, så tryk også lige på 'auto' på skærmen,
så den kan indstille fase m.v. korrekt. Det kan nemlig også give et lignende
symptom.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : anders

Dato : 18-11-05 23:11

Jeg tror det kan skyldes at du kører i for lav hertz, prøv at sætte den til
75 eller 80
"bare et forslag"
hilsen anders

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 19-11-05 11:35

"anders" <aol@dbfjernmail.dk> wrote:

>Jeg tror det kan skyldes at du kører i for lav hertz, prøv at sætte den til
>75 eller 80
>"bare et forslag"

Det er meget sandt for CRT skærme, men gælder absolut ikke for LCD/TFT skærme.

Mange fladskærme kan ikke håndtere meget mere end ca. 65Hz opdateringsfrekvens.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : jørgen

Dato : 20-11-05 15:46

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> direkte til grafikkortet og er kablet af en god kvalitet? Har du evt.
> kablet liggende langs med et andet kabel der støjer?

Ja, skærmen er sluttet på et forlængerkabel på 3 m og der ligger også usb
kabel til mus og keybord tæt ved. Jeg prøvede at sætte den direkte til
grafikkortet og der kunne jeg ikke registrere nogen problemer. Så det er nok
kablet der giver støj. Jeg har dog ikke haft problemer med støj på min gamle
CRT skærm, selvom den var på det samme forlængerkabel. Nu har jeg prøvet at
fjerne kablerne lidt fra hinanden og det har måske hjulpet lidt. Det er dog
et problem der aftager når den har stået tændt et stykke tid.

mvh jørgen.