point-n-click adventure spil
Fra : Michael

Dato : 17-11-05 11:43

Hej NG

Kan I nævne alle de point-n-click adventure spil I kender.

På forhånd tak

MVH
Mike

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-11-05 12:19

"Michael" <hr_mike@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Kan I nævne alle de point-n-click adventure spil I kender.

Secrets of Monkey Island serien.
Indiana Jones, ihvertfald en del af spillene
Maniac Mansion
Zak McKracken
Kings Quest serien
Police Quest serien
Space Quest serien

Det var sådan lige dem jeg kender og kan huske, der er flere men jeg kan
ikke komme i tanke om navnene..

Mvh
Benjamin

Fra : Mike

Dato : 17-11-05 12:46

Mange tak.
Er der ikke også nogle nyere spil?

MVH
Mike

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 17-11-05 14:51

On Thu, 17 Nov 2005 12:45:36 +0100, Mike wrote:

> Mange tak.
> Er der ikke også nogle nyere spil?

Du kunne eksempelvis proeve ScummVM:

http://www.scummvm.org/

--
Now Playing:
Slaughter Mob - L' Amour

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 17-11-05 18:57

On Thu, 17 Nov 2005 12:45:36 +0100, "Mike" <hr_mike@hotmail.com>
wrote:

> Er der ikke også nogle nyere spil?

The Longest Journey
Syberia
Syberia 2
Broken Sword 3 (og forgængerne, men de falder vist ind under "ældre")

Venligst
Thomas

Fra : Arcana Dragon

Dato : 22-11-05 10:56

"Mike" <hr_mike@hotmail.com> wrote in news:437c6d3c$0$9301$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> Mange tak.
> Er der ikke også nogle nyere spil?

Gabriel Knight 3: "Blood of the Sacred, Blood of the Damned". Ikke nyt,
men dog nyere - og hvis man er vild med plagiatet "Da Vinci-mysteriet" er
her et spil, som bygger over "Holy Blood, Holy Grail", og som foregår i
Rennes-le-Chateau.

Gabriel Knight 1 er også rigtig fed, men "a pain" at få til at køre på
moderne PC'er.

GK2 er lavet over samme stil som "Phantasmagoria" (også et Sierra-spil),
og består af seks CD'er som man hele tiden skal skifte imellem.

--
Arcana Dragon of the -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Fra : Kim2000

Dato : 17-11-05 12:48

"Michael" <hr_mike@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Kan I nævne alle de point-n-click adventure spil I kender.
>
> På forhånd tak

Hvorfor dog?

Du kan finde en række spændende eventyr på http://www.bigbluecup.com/ mange
er gode, mange er rædselsfulde
Alle er i den genre du søger.

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : J.H.

Dato : 17-11-05 16:47

Michael wrote:
> Hej NG
>
> Kan I nævne alle de point-n-click adventure spil I kender.

Gamespot kan:
http://www.gamespot.com/games.html?platform=5&category=Adventure+Games&type=games

Fra : Mike

Dato : 17-11-05 18:07