Erfaring med Brig Falcon Rider?
Fra : Mark D

Dato : 17-11-05 10:26

Er der nogen der har erfaringer med brugen af Brig Falcon Rider til
dykkerformål? I Aquarius har vi nemlig en gammel (+ 30 år) viking
gummibåd som vi overvejer at udskifte med en Falcon Rider 450 (der er
også en 500 udgave men den er desværre nok for stor til vores 40 Hk
motor). Den virker som en fin lille båd til en fornuftig pris men er
den holdbar nok til dykkerformål? Alle erfaringer er meget velkommene.
Specielt hvad angår holdbarhed af gummimaterialet samt glasfiber
bunden.

Mvh Mark
Aquarius

Fra : JENS MIKKELSEN

Dato : 17-11-05 17:03

Vi har en 4m Brig med en 30 hk. motor på. Det er en fin og velsejlende båd,
glasfiberen er udmærket kvalitet.og det er pontonerne også. Vil man gøre det
rigtig godt kan man få den med hypalon pontoner, men det koster jo lidt
mere.Den kan lige akurat plane med 4 dykkere´men alm. udstyr.Det kan godt
være det kniber med 4 dykkere med dobbeltsæt.

Hilsen Jens Mikkelsen
Løgstør Dykkerklub.

Fra : amp@alphadiving.dk

Dato : 21-11-05 02:50

Hej Mark

Hvis I er interesseret har vi den ontalte båd med en 40HK Mariner
moter med powertrim, ekkolod, gps, kompas, brandsslukker, styrepult og
integreret benzintank i sæde, bøjle og lanterner. båden er samlet
været i drift under 24 timer og er til salg sammen med bådtrailer.

Hilsen

Aksel Pedersen

Fra : Torben

Dato : 21-11-05 09:49

<amp@alphadiving.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hvor meget, og hvor kan den ses ?

-Torben

Fra : Mark D

Dato : 21-11-05 10:44

hej Aksel

Tak for tilbudet men vi har sådan set allerede både motor (40 Hk) og
trailer (og gps/ekkolod). Det er blot vores gamle båd, der skal
skiftes ud (viking MOB båd +30 år). Så jeg vil lade tilbudet gå
videre til en anden. Men hvordan er din erfaring med en 40 Hk motor på
den båd? Hvor mange dykkere kan den tage med udstyr og stadigvæk
plane? Jeg regner med at den skal kunne klare 4 mand. Men det er måske
derfor I gerne vil sælge den?

Mvh Mark

Fra : amp@alphadiving.dk

Dato : 22-11-05 02:20

Hvis i alle skal være der, med udstyr, iltkuffert osv. er 4 dykkere
max. På kortere ture hvor dykkere kan sidde med udstyret på, kan i
godt være 6 dykkere i båden.
Powertrim, gearkasse og propelstørrelse er vigtige faktorer hvis i vil
op at "plane". Vi blev ikke rådgivet ordenligt da vi købte båden så
vi har betalt nogle sure lærepenge. Grunden til at vi ønsker at
sælge er at vores behov har ændres sig. Vi ønsker at tage længere
væk med båd.

Hilsen

Aksel Pedersen

Fra : amp@alphadiving.dk

Dato : 22-11-05 02:22

Båden findes står på Djursland, du er velkommen til at kontakte os
på telefon eller mail. Benyt nettet og søg på "Alpha Diving" så
finder du vores data.

Hilsen

Aksel Pedersen

Fra : Torben

Dato : 22-11-05 11:53

[...]

Tjaaa, men der står jop ikke en priside på båden ?

-Torben