Sikkerhed på mindre netværk ?
Fra :    ab©

Dato : 17-11-05 09:36

Nogen der har et bud på en opsætning, der sikkerhedsmæssigt dækker et lille
netværk på en god og billig måde. XP / W2K med adgang til Internettet,
e-mail-konti på alle opsat bag en router ?

ab (-c:)

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-11-05 12:38

ab© wrote:
> [...]
> netværk på en god og billig måde. XP / W2K med adgang til Internettet,
> e-mail-konti på alle opsat bag en router ?

Til hjemmebrug kan en alm. NAT router gøre det - gerne med software
firewalls på klienterne bag den.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Alex Holst

Dato : 17-11-05 22:07

ab© wrote:
> Nogen der har et bud på en opsætning, der sikkerhedsmæssigt dækker et lille
> netværk på en god og billig måde. XP / W2K med adgang til Internettet,
> e-mail-konti på alle opsat bag en router ?

Hvad føler du mangler ved afsnit 5 og 6 i FAQen siden du spørger her i
stedet for at læse dem?

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra :    ab©

Dato : 23-11-05 13:17

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse
> Hvad føler du mangler ved afsnit 5 og 6 i FAQen siden du spørger her i
> stedet for at læse dem?

Tusind tak for "den høflige henvisning" - viden om denne FAQ burde jo være
noget alle var født med

ab (-c:) (hovedrystende)

Fra : Kent Friis

Dato : 23-11-05 16:38

Den Wed, 23 Nov 2005 13:17:15 +0100 skrev    ab©:

> "Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse
>>

> Tusind tak for "den høflige henvisning" - viden om denne FAQ burde jo være
> noget alle var født med
>
> ab (-c:) (hovedrystende)

Der er linked direkte til den fra http://www.usenet.dk/ - som der
sikkert står et eller andet sted i din aftale med din udbyder at
du er forpligtet til at følge...

Mvh
Kent

Fra : Søren G

Dato : 02-12-05 14:06

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> Der er linked direkte til den fra http://www.usenet.dk/ - som der
> sikkert står et eller andet sted i din aftale med din udbyder at
> du er forpligtet til at følge...

Nu har jeg kigget i min aftale med min udbyder, og der bliver usenet.dk. Så
desværre. Du må tilbage til tegnebrædtet.

--
Søren

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 02-12-05 15:09

"Søren G" <soreng@invalid.wq> enriched usenet with:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
>
> Nu har jeg kigget i min aftale med min udbyder, og der bliver
> usenet.dk. Så desværre. Du må tilbage til tegnebrædtet.

Så må du have overset afsnit 14.B, punkt O.
Når det drejer sig om usenet, er du endda så heldig, at nogen har skrevet
de uskrevne regler ned på usenet.dk

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: D:A:D - Call Of The Wild

Fra : Alex Holst

Dato : 23-11-05 16:47

ab© wrote:
> "Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse

> Tusind tak for "den høflige henvisning" - viden om denne FAQ burde jo være
> noget alle var født med

Øh nej. Det var rent faktisk et spørgsmål. Jeg antog at folk der skriver
i danske grupper på usenet er bekendt med usenet.dk, etc.

Når du har læst afsnittet må du gerne melde tilbage og fortælle om der
er noget du savner.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Søren G

Dato : 02-12-05 14:05

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message
> Øh nej. Det var rent faktisk et spørgsmål. Jeg antog at folk der skriver
> i danske grupper på usenet er bekendt med usenet.dk, etc.

Hvad får dig til at antage det ?

--
Søren

Fra :    ab©

Dato : 13-12-05 08:45

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

> Hvad får dig til at antage det ?

Alex er sikkert bare den type, der læser brugsanvisninger inden tingene
pakkes ud / piberygende / pædagog / folkeskolelærer - ingeniør / arkitekt
eller lignende

ab (-c:)

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-11-05 19:48

ab© wrote:
> Nogen der har et bud på en opsætning, der sikkerhedsmæssigt dækker et lille
> netværk på en god og billig måde. XP / W2K med adgang til Internettet,
> e-mail-konti på alle opsat bag en router ?

Det mest simple jeg vil forslår:

1) Husk backup, incl. af systemmet.

2) Kør ikke som administrator, men som en aldmindelig bruger.
Brug kun administrator login'et ved installation af software du
stoler på.

3) Opdatere alt software løbende.

Hvis du keder dig efterfølgende, kan du slå
services og applikationer fra du ikke brugere.