Forlygter smeltet (Aprilia SR50 DiTech)
Fra : Peter[5260]

Dato : 17-11-05 00:03

Hejsa!

Da jeg skulle ud og rulle her til aften opdager jeg, at der ikke er noget
lys i forlygterne på min Aprilia SR50 (årg. 2001).
Den ene pære satte ud for et par uger siden, så jeg kunne jo nu skifte
begge
2 samtidig.
Af med frontkåben, dreje pæreholderne til side, og ud med pærerne.......DE
SAD SQ FAST !!!
Det viser dig, at begge pærer har smeltet "linsen" til ukendelighed, så
pærerne nu sidder fast inde i selve "parabolen".
De kan kun fjernes ved at smadre pæreglasset, men det giver jo ikke plads
til en ny pære!!!
Jeg har engang hørt om et forlygtesæt fra en US-model af Aprilia'en, der
ikke har samme skavank - kender nogen til den historie?
Nogle ideer til, hvad man kan gøre ved det???

Pft
Peter

Fra : verner

Dato : 17-11-05 09:19

Kig her.
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=2408&sub=0&page=1

Fra : Henrik

Dato : 19-11-05 23:53

"verner" <vapa@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kig her.
> http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=2408&sub=0&page=1

Det er fint nok, men Peters sr50'er er årgang 2001 og dit link refererer til
en 97-00 model. Aner dog ikke hvori forskellen ligger.

Henrik

Fra : Peter[5260]

Dato : 28-11-05 01:09

"Henrik" <hrathje@UPSworldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til
> en 97-00 model. Aner dog ikke hvori forskellen ligger.

Min scooter-pusher har bestilt et sæt komplette forlygter fra Italien til
Aprilias US-model 2001, så geden er hermed klippet!
Desværre er de i restordre, så SR'en står og keder sig i øjeblikket.....
Pris: Omkring 1.300-1.500,- inkl. montering, men så får jeg også både
kort+langt lys!

Tak for "advarslen" Henrik
Der ER faktisk stor forskel på SR50'eren før 2001 (ingen Ditech) og fra
2001
og frem (Ditech), men det er vist mest motormæssigt.
Selve indpakningen er der ikke ændret meget ved.

/Peter