Tvunget brug af OS 9 (Classic) :-((
Fra : Jacob

Dato : 16-11-05 21:34

Jeg anvender i dag OS 10.3.9. Hver ENESTE gang jeg starter Macen (PB
12") insisterer systemet på at jeg skal vente på opstart af OS 9
(Classic). Jeg har omhyggeligt fjernet "fluebenet" i
systemindstillinger - under Classic - hvor man kan indstille at OS 9
skal starte op, når man logger ind.

Hvordan undgår jeg OS 9 ?

VH Jacob

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-11-05 21:38

Jacob <jt.kikkenborg@get2net.dk> wrote:

> [...]
> (Classic). Jeg har omhyggeligt fjernet "fluebenet" i
> systemindstillinger - under Classic - hvor man kan indstille at OS 9

1. Du har et eller andet emne i "startemner" som kræver OS9.
eller
2. Slet OS9 helt (Systemmappe)

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-11-05 11:15

> [...]
> (Classic). Jeg har omhyggeligt fjernet "fluebenet" i
> systemindstillinger - under Classic - hvor man kan indstille at OS 9

kig i Systemindstillinger, "Konti" under login emner.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Tom

Dato : 17-11-05 11:34

Jeg tror..
Start maskine..
gå i systemindstillinger
Vælg start disk
Vælg 10.3.9
Genstart

Tom

On 16/11/05 21:33, in article
1132173216.187109.245240@g49g2000cwa.googlegroups.com, "Jacob"
> [...]

> (Classic). Jeg har omhyggeligt fjernet "fluebenet" i
> systemindstillinger - under Classic - hvor man kan indstille at OS 9

værkst

Fra : Jacob

Dato : 18-11-05 10:27

Tak for de gode muligheder til at begrænse OS 9 udfoldelserne. Men
diktaturet fortsætter.

Områder "Startemner" under konti kendte jeg ikke. Desværre var OS 9
ikke på listen. Jeg mener heller ikke at nogen af de resterende 3
programmer tvinger OS 9 igang. Jeg slettede 3 andre programmer, de
resterende programmerne er: Microsoft AU Daemon (ved ikke hvad det er),
IcalAlarmScheduler (kan jeg godt gætte) , Microsoft Database Daemo
(ved ikke hvad er).

Jeg prøvede også at vælge OS 10 start disk igen - den var nu valgt,
men det "skader jo ikke".

Jeg er lidt ked af at slette OS 9 helt, da jeg sjældent, men dog
engang i mellem, anvender nogle OS 9 programmer (Dreamweaver og
Photoshop).

Kan der være andre muligheder for at vælte diktaturet ?

VH Jacob

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-11-05 10:39

> [...]

> Photoshop).
>
> Kan der være andre muligheder for at vælte diktaturet ?

Prøv dette, som er harmløst:

1. Vælg Systemmappen
2. Vælg Arkiv/Opret komprimeret arkiv
Du får en fil med nanvet Systemmappe.zip
3. Slet Systemmappe
4. Genstart eller log ud/ind

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-11-05 10:47

> [...]

> resterende programmerne er: Microsoft AU Daemon (ved ikke hvad det er),
> IcalAlarmScheduler (kan jeg godt gætte) , Microsoft Database Daemo

Du sletter i øvrigt ikke noget Konti/Startemner.
Emnet starter bare ikke ved opstart/login.
Så du kan roligt eksperimentere med at fjerne/tilføje emner.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Jacob

Dato : 18-11-05 10:55

Så er der igen demokrati - hvor flertallet - nemlig mig bestemmer og
jeg mener at OS 9 er rart at have adgang til, men ikke nødvendigvis
skal deltage i debatten hele tiden.

Mange tak for hjælpen alle sammen

VH Jacob

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 18-11-05 15:05

"Jacob" <jt.kikkenborg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Så er der igen demokrati - hvor flertallet - nemlig mig bestemmer

Må man af ren nysgerrighed spørge hvad problemet bestod i?

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 18-11-05 15:06

"Jacob" <jt.kikkenborg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Så er der igen demokrati - hvor flertallet - nemlig mig bestemmer

og selvfølgelig hvad den endelige løsning var :D

/Hans-Jacob