Motorcykel tøj!
Fra : Lasse Christensen

Dato : 16-11-05 19:14

Hejsa!

Jeg leder efter noget "anonymt" MC tøj, som skal passe til og køre på
ældre motorcykler i.

Men det har jeg endnu ikke kunne finde, har kun kunne finde
sportsudgaverne i alle mulige vilde farver.

Nogle links?

--
Kreidler Florett Mustang 5g
Lasse Christensen, Esbjerg

Fra : Hekto

Dato : 16-11-05 19:28

> [...]
> ældre motorcykler i.
>
> Men det har jeg endnu ikke kunne finde, har kun kunne finde
> sportsudgaverne i alle mulige vilde farver.

Louis har nogle sæt i god gammeldags sort læder.
- bruger det sæ'æl!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Carsten Jensen

Dato : 16-11-05 19:44

Jeg købte noget sort (farven) ved T. Hansen i foråret. Jeg er faktisk
overrasket over kvaliteten.

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-11-05 22:16

Carsten Jensen wrote:
> Jeg købte noget sort (farven) ved T. Hansen i foråret. Jeg er faktisk
> overrasket over kvaliteten.

Væn dig til det - det er altid noget crap hos T.H.

Kunne du i øvrigt ikke lige checke www.usenet.dk og læse lidt om
citatteknik/netikette - hvis vi holder orden bliver det hele meget
nemmere (og det skulle komme fra mig..)

--
vh
Torben - med kraftig T.H. allergi

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-11-05 08:38

Torben Scheel wrote:

> [...]
>
> Kunne du i øvrigt ikke lige checke www.usenet.dk og læse lidt om
> citatteknik/netikette - hvis vi holder orden bliver det hele meget

Det er sgu' smukt - tak for mailen Carsten :

"Den allergi havde jeg også, men det sæt jeg har er på trods af T.H.
rigtigt
godt.

Nettet er frit og hvordan jeg citere kan du og andre netbetjente, uden et
liv, ikke lave om på."

PLOINK

Fra : Intet Navn

Dato : 17-11-05 09:30

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in news:437c33d8$0$78279
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Nettet er frit og hvordan jeg citere kan du og andre netbetjente, uden
> et liv, ikke lave om på."
>
> PLOINK

Men tak alligevel fordi du ikke top-poster mere..!

/claus

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 10:15

Lasse Christensen <nugiz@nospamcompuclub.dk> wrote in news:437b76cd$0$78281

kig evt. hos www.mconline.dk

Fra : Hekto

Dato : 17-11-05 11:44

Rasmus RS50 wrote on 17-11-2005 :
> kig evt. hos www.mconline.dk

Nu har de heldigvis fået et sæt man kan bestille i forskellighe
størrelser. jeg synes i sin tid det var svært at få den rigtige
størrelse.
Kvaliteten virker til gengæld super!

Louis' størrelser kan man gå ud og se på sin egen knagerække, og så
bestille.
Bukser har det iøvrigt i flere modeller til 'normal -langbende -
kortbenede' - og nogle gange til damer.

Fra : Lasse Christensen

Dato : 17-11-05 15:52

Hekto wrote:

> [...]
> bestille.
> Bukser har det iøvrigt i flere modeller til 'normal -langbende -

Kan du anbefale og tage ud til en forhandler og købe tøjet, istedet for
nettet?

Fra : Moller

Dato : 17-11-05 16:38

Lasse Christensen wrote:

> Kan du anbefale og tage ud til en forhandler og købe tøjet, istedet for
> nettet?

   hvorfor ???

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 17-11-05 16:43

Moller wrote:

> hvorfor ???

   Sorry ;) læste "du" som "kun"...

   Hvis man køber tøj, samme mærke, samme model, og samme størelse... den
ene køber du i en butik i DK, og den anden køber du 20-30% billigere i
en netshop fra tyskland :) så er der ik meget at anbefale om... men
finder du det til samme pris, eller kun spare 50-100Kr. altså penuts
beløb når man snakker MC tøj, så er det nemmeste i en butik herhjemme,
og du for samtidig med personlig betjening, hvis man kan lide den slags :)

Fra : Hekto

Dato : 17-11-05 17:09

Lasse Christensen explained on 17-11-2005 :
> Kan du anbefale og tage ud til en forhandler og købe tøjet, istedet for
> nettet?

Tjaaa .. jeg gjorde det jo selv! ... købte på nettet ihvertfald.

På den anden side så skal nogen jo købe hos forhandlerne, hvis de skal
blive ded med at være der!!!

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 17:29

Lasse Christensen skrev i meddelelsen
<437c98f1$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

>Kan du anbefale og tage ud til en forhandler og købe tøjet, istedet for
>nettet?

Du har Mot-Shop og HG inden for rækkevidde, (Flensborg), der er et udvalg Du
ikke finder nogen steder i Danmark, og til absolut rimelige priser.

mvh
Orla

Fra : Lasse Christensen

Dato : 20-11-05 18:44

Orla Pedersen wrote:
> [...]
>

> Du har Mot-Shop og HG inden for rækkevidde, (Flensborg), der er et udvalg Du
> ikke finder nogen steder i Danmark, og til absolut rimelige priser.

Det vil jeg lige prøve og søge på!

Fandt dette tilbud på MConline, hvad synes i?

http://mconline.dk/vare.php?ma=28&mo=149&col=248

Fra : Erling Christensen

Dato : 20-11-05 22:39

-Snip-

>Det vil jeg lige prøve og søge på!
>
>Fandt dette tilbud på MConline, hvad synes i?
>
>http://mconline.dk/vare.php?ma=28&mo=149&col=248

Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve dem først.... I mit tilfælde
klemte de meget slemt lige over tærene, da der er påsyet en ekstra lap
som bare ikke gir sig ....

Jeg endte med og og købe nogle andre støvler som er fine og gå I....
Mvh

Erling Christensen

Fra : Lasse Christensen

Dato : 20-11-05 23:20

Erling Christensen wrote:
> [...]
> som bare ikke gir sig ....
>
> Jeg endte med og og købe nogle andre støvler som er fine og gå I....

Ud i en shop jeg må så :)

--
Lasse Christensen, Esbjerg
Britbike, forhåbentlig snart :)

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-05 10:41

Lasse Christensen <nugiz@nospamcompuclub.dk> wrote in news:4380f692$0
$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Ud i en shop jeg må så :)

Jeg syntes jeg læste at mconline lægger en ny pakkeseddel ved varen. så
man gratis kan returnere den, i fald den ikke passer !!

Fra : Lasse Christensen

Dato : 30-11-05 13:53

Rasmus RS50 wrote:
> [...]
>>

> Jeg syntes jeg læste at mconline lægger en ny pakkeseddel ved varen. så
> man gratis kan returnere den, i fald den ikke passer !!

Hvordan er det generelt med støvlestørrelser?

På Louis.de har de nemlig nogle gode tilbud på støvler for tiden, nogle
SIDI, såkaldt "Restposten", og jeg går ikke udfra de kan returneres i så
fald støvlen ikke passer?

Nogle danske sidder der handler med Vanucci? Jeg har ikke rigtig kunne
finde det store udover en jakke på en side, som ikke er den model jeg
ønsker.

Men så længe at det er tekstiltøj, har det vel heller ikke samme
betydning med pasformen som med lædertøj?

Kan man generelt gå efter de samme størrelser som i normalt tøj?

--
How exactly do you teach abstinence though?
It's like beating a dead cow, it's fun, but it doens't really get you

Fra : Intet Navn

Dato : 01-12-05 09:46

Lasse Christensen <nugiz@nospamcompuclub.dk> wrote in news:438da0b4$0
$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Hvordan er det generelt med støvlestørrelser?

Jeg synes at Sidi's støvlemål virker temmelig 'små'. Almindeligvis
bruger jeg en størrelse 45 - men mine "Sidi Vertebra Tepor" er en
størrelse 46 og er bestemt ikke for store; nærmere tvært imod!

> På Louis.de har de nemlig nogle gode tilbud på støvler for tiden,
> nogle SIDI, såkaldt "Restposten", og jeg går ikke udfra de kan
> returneres i så fald støvlen ikke passer?

Nu skal jeg ikke påstå at kende til tyske regler, men f.eks. i Danmark
kan man (ved fjernsalg forstås!) ikke uden videre frasige sig kundens
fortrydelsesret udelukkende fordi varen man har solgt er et restparti
eller er på udsalg. Umiddelbart ville jeg gætte på at de tyske regler
var nogenlunde de samme - og at Lois (med deres vistnok temmelig gode ry
for kundeservice) ikke havde interesse i at 'strande dig' med et par
støvler du ikke kunne passe. Spørg dem hvis du er i tvivl!

> Men så længe at det er tekstiltøj, har det vel heller ikke samme
> betydning med pasformen som med lædertøj?

Johooo! Pasformen er stadigvæk helt afgørende for om evt. indbygget
beskyttelse (skulder, albuer, ryg, hofter, knæ osv.) bliver siddende de
rigtige steder i tilfælde af et styrt eller om det bare bliver skubbet
til side. Blandt tekstil-brugere er der tilsyneladende en tendens til at
det er vigtigere, at der "er plads til en trøje indenunder" end at evt.
beskyttelse fungerer efter hensigten. Ønsker man f.eks. plads til en
trøje uden at ville give afkald på beskyttelsen af sine 'hjørner', kan
man jo som et snus-fornuftigt alternativ overveje et 'løs-panser' under
trøjer og jakke (af nogenlunde samme slags som benyttes af moto-cross
kørere.)

> Kan man generelt gå efter de samme størrelser som i normalt tøj?

Nogenlunde - omend med de sædvanlige geografiske forbehold (italienere
laver 'små størrelser', amerikanere laver store osv.) Det kan dog som
regel godt betale sig lige at se om den site du køber hos har noget
liggende om størrelser, da den slags sider ofte indeholder lokal visdom
om størrelsen de varer de selv sælger.

Slut herfra!

/Claus

Fra : Lasse Christensen

Dato : 01-12-05 14:46

Intet Navn wrote:
> [...]
> regel godt betale sig lige at se om den site du køber hos har noget
> liggende om størrelser, da den slags sider ofte indeholder lokal visdom

Svaret kom lidt for sent, men du skal alligevel have stor tak for og
have taget dig tiden til og svare :)

Jeg har nemlig bestilt, og regner med snart og få det, så skriver jeg
lige tilbage.