Råd om videokamera og udlandet
Fra : Ivan J. Kristensen

Dato : 10-06-01 18:47

Hej

Vi er en lille gruppe der skal til USA i sommer og dertil har jeg købt et
Hitachi VM-E575LE videokamera.

Nu er det sådan at det er et lille batteri der sidder i kameraet, så det
skal jeg nok få brugt i løbet af et døgn derovre.

Jeg ville meget gerne have en rejseoplader til bilen (12v er vel det
amerikanske biler kører med) men den koster 700 kroner hos Photocare.

Men måske kan min egen oplader bruges ? Der står 110 ~ 240 V 50 / 60 Hz 20

Jeg mener helt sikker at de kører 110 V og 50 Hz der ovre.
Kan jeg måske nøjes med at købe en stikadapter ?

mvh ijk (som tæller ned til sin sommerferie

Fra : Asle Bjerva

Dato : 11-06-01 00:19

"Ivan J. Kristensen" <ivankristensen@vip.cybercity.dk> skrev i melding
> [...]
> Kan jeg måske nøjes med at købe en stikadapter ?
>
> mvh ijk (som tæller ned til sin sommerferie

Det går nok helt fint. De moderne ladere detekterer selv spenningen og
retter seg inn deretter.
Adapter er en meget enkel løsning. PS:
Om du har med deg flere elektrisk apparater med toben stikker kan du ta med
en tre/fire deler, med en meter ledning, og bruke den mot apparatene. Jeg
har alltid en slik med på reise, det er aldri nok uttak på hotellene :)
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spamblock 9' for E-post)