Excel finde dubletter (data vask)
Fra : Rohde

Dato : 16-11-05 17:17

Hej,

Jeg har to store Excel filer, den ene er en total liste med kunder, mens
den
anden er en opgørelse over aktive kunder. I forbindelse med udsendelse af
reklamemateriale skal jeg have fundet ud af hvilke poster i total listen
der
allerede er aktive, da de ikke skal have det samme materiale.

Findes der ikke en funktion i Excel der kan sammenligne to filer, eller
finde dubletter hvis jeg samler begge listerne i et ark? Jeg vil gerne
kunne
styre det på en enkelt kolonne, så den fun sammenligner kundenavnet,
telefonnummeret eller andet, uden at sammenligne på tværs, og finde en
masse
"falske" dubletter i f.eks. vejnavn, postnummer etc.

Håber nogen kan hjælpe mig med denne opgave, så jeg slipper for at gøre
det
manuelt. Har desværre ikke kunnet finde noget om det under Hjælp.

Mvh. Søren

Fra : Rohde

Dato : 16-11-05 17:29

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Kom til at se at der er en gruppe målrettet regneark, så der har jeg
postet
oså. Svar venligst i den gruppe. Jeg undskylder krydspostningen, og skal
aldrig gøre det mere. Desværre ved jeg ikke noget om at futte, så derfor
en
manuel:

fut: dk.edb.regneark.

Mvh. Søren

Fra : winetaster

Dato : 22-11-05 12:41

Hej "Rohde"

Hvis du stadig er interesseret, vil jeg gerne lave en lille vba, der gør
det for dig.
Skriv, hvis du er interesseret !

Mvh W.

http://www.kandu.dk/