Goddag alle sammen!
Fra : Jebir

Dato : 10-06-01 18:48

- Så, nu har jeg i hvert fald hilst

Det var en hilsen til alle MC'ister der var på motorvejen mod Aalborg idag
(Jeg kom fra Holstebro). Jeg lagde mærke til, hvor flinke alle var til at
hilse, men jeg valgte ikke at gøre det... - For det første blev kørelæreren
ikke så glad første gang jeg gjorde det, på almindelig vej og for det
andet fordi det var første gang jeg var på motorvej...

Og jo, I kan sige hvad I vil, men indtil videre ER 110 nok for mig

Men vi havde fint vejr til det - i hvert fald på motorvejen... at det så
regnede ca. 3 kvarter da vi var kommet af motorvejen er en helt anden
historie - men det var spændende... lol...

Så hvis I så en blå GS500E og en rød CB500, adskilt af en grøn peugeout
(!!!) 405, ja så var det mig...

Og lige igen, en hilsen til alle MC'isterne

Mikkel Skou

Fra : Thomas

Dato : 10-06-01 21:08

> [...]
> ikke så glad første gang jeg gjorde det, på almindelig vej og for det
> andet fordi det var første gang jeg var på motorvej...

Heh.. min kørelærer sagde på et tidspunkt "lagde i mærke til hvordan
mc'isterne hilste? Det er bla bla". Han opfordrede faktisk til det, med snak
om den hyggelige tradition. Hyggelig fyr.

Ang manglende hilsen, så tror jeg du skal tage det afslappet. Man hilser når
man har overskud til det, og når at se de andre.. ellers lader man være.
For eksempel hilste folk ikke meget på mig da jeg kørte ad E20 fra
fredericia til kbg i torsdags fordi det blæste ad h.... til, og det blev man
da ikke mopset over... at jeg så selv mente jeg kunne køre og styre med en
hånd i den blæst, må have noget at gøre med overmod

> Og jo, I kan sige hvad I vil, men indtil videre ER 110 nok for mig

Heh.. første gang jeg var på motorvej syntes jeg 80 var nok til mig Det
er et spooky sted at køre på mc. Man vender sig dog hurtigt til det og så
føles det langsomt... afhænger selvf af cyklen.

Har i andre med fuldkåbe på gs500e iøvrigt også været nødt til at hvile
hagen på tanken for at få bare _lidt_ ro for vinden, når i kører omkring
150? Synes det er lidt ekstremt at køre sådan for ikke at få tinitus.

> Og lige igen, en hilsen til alle MC'isterne

Hej hej Held og lykke med prøverne når den tid kommer.

Fra : Morten Christensen

Dato : 10-06-01 22:21

"Thomas" <Felling@home.now> wrote in message
> Har i andre med fuldkåbe på gs500e iøvrigt også været nødt til at hvile
> hagen på tanken for at få bare _lidt_ ro for vinden, når i kører omkring
> 150? Synes det er lidt ekstremt at køre sådan for ikke at få tinitus.

Arj, så adræt er jeg sq ikke, at jeg kan få hagen helt ned på tanken

Hvor høj er du?
Jeg er 179, og havde ikke problemer med dette ved nogle hastigheder.

Alternativt, hvis du er "for høj" kan du skifte det originale kåbeglas ud
med et såkaldt "touring-kåbeglas", som har en forhøjning de øverste 5-7 cm.
Måske ser det lidt fjollet eller akavet ud - men det virker 210 % ifølge,
hvad de andre her på gruppen har oplevet med det.

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Thomas

Dato : 11-06-01 09:22

> Arj, så adræt er jeg sq ikke, at jeg kan få hagen helt ned på tanken

Uh? Jeg flytter mig lidt bagud på sædet og lægger mig ned, så hjelmen hviler
på benzin dækslet.... nåååå! Det er måske _derfor_ jeg somme tider begynder
at se mærkelige ting, som mest hører til i en reklame for LSD...næsen over
benzindækslet.. se se

> Hvor høj er du?
> Jeg er 179, og havde ikke problemer med dette ved nogle hastigheder.

Ca 186, så det er da ikke den store forskel. Synes bare mit stakkels hoved
sider lige i vindstrømmen.
Har tidligere set om jeg kunne skaffe et touring glas, det blev bestilt hjem
men passede ikke i min fuldkåbe.. der er tilsyneladende to forskellige..
Siden har jeg ikke gjort så meget ved det.

Fra : Morten Christensen

Dato : 11-06-01 11:17

> [...]
begynder
> at se mærkelige ting, som mest hører til i en reklame for LSD...næsen over

Ehem Hvis du kan sniffe noget benzin op gennem dit dæksel, uden at åbne
det -så tror jeg du skal checke din pakning deri

> Ca 186, så det er da ikke den store forskel. Synes bare mit stakkels hoved
> sider lige i vindstrømmen.

Det kan jo være, at det er ved 183 cm, at det starter.... Hvad ved jeg - jeg
har jo aldrig været i de "højder"

> [...]
> men passede ikke i min fuldkåbe.. der er tilsyneladende to forskellige..
> Siden har jeg ikke gjort så meget ved det.

Gjorde du det ved din pusher, som du købte maskinen hos (Hvis altså du købte
den hos en pusher?)
Han burde jo vide, hvafforn model kåbe, der er monteret på din, og derudfra
kunne bestille et nyt kåbeglas.
Det vil undre mig meget, hvis ikke der findes et nyt kåbeglas til din også.

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup