Per, Odense wrote:
> På grund af en fejl fra køkkenfirmaet ( De havde glemt at bestille ben til
> et hjørneskab) er opstuillingen af vores køkken foreløbig forsinket en uge
> og de kan tidligst tage fat på det igen næste tirsdag, (de har ikke
> reserveret den tømrer der arbejdede på køkkenet, som fortalte os at han
> havde hul i kalenderen d.d. ) altså næsten en uge mere. Det gamle køkken er
> taget ned og tingene og de nye køkkenskabe roder i hele huset og vi kan ikke
> bruge køkkenet endnu. Det ar altså til "væsentlig ulempe" (mildt sagt p.....
> irriterende). Det er heller ikke billigt at leve af take-away og
> restaurantbesøg.
> Har vi nogen rettigheder med hensyn til nedsat betaling.
> Det er ikke nævnt i købsaftalen.
Er du helt sikker på, at der ikke er taget forbehold for noget, som
sælger kan putte denne hændelse under?
Hvis der ikke er aftalt andet, er det købelovens regler om forsinkelse,
der gælder, og der er nogle muligheder for erstatning. Se
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20030023729 fra §21.
M.v.h.
Jonathan
--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.
POP3, IMAP, PHP, JSP, Java, Perl, Python, Telnet, SSH, Cron-jobs m.v.
http://www.jsp-hotel.dk/