Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GF2 Pro & TNT2 dual skærm problem
Fra : Torsten B. Fix

Dato : 10-06-01 18:50

Hej

Jeg har de sidste uger prøvet at arbejde lidt med dual skærm under Windows
2k, først med et gammelt Cirrus Logic 1MB kort, og mit GeForce 2 Pro 64 MB
kort. Det kørte perfekt og jeg besluttede mig for at få fat i et gammelt
TNT2 kort, i en pci udgave som erstatning for CL kortet.

TNT2 kortet fik jeg så her i torsdags og siden har det været et rent
helvede!

Jeg satte godt nok kortet i og Windows opdagede det med det samme, og
installerede naturligvis de samme drivere som GeForce kort brugte, og der
dukkede billede op på dem et øjeblik efter. Cool det var nemt tænkte jeg,
NOT ! for da jeg havde testet mit GF2 kort i 3dmark 2001, og gik i gang med
TNT2'en, låste hele systemet. Nå ja, det kan da ske, og jeg genstartede
computere, men nej. Hver gang jeg prøver at aktivere noget 3d på TNT2 kortet
låser computeren. Det er ligegyldigt hvad jeg gør, spiller jeg f.eks. i
længere tid på mit GF2 så låser computeren igen.

Jeg har så testet lidt forskelligt igennem. Jeg har prøvet at slå hardware
acceleration fra på TNT2 kortet, ingen forskel. Har prøvet at installere de
drivere der fulgte med TNT2 kortet så det blev genkendt som et Creative
kort. Nej, nej, nej intet virker.

Det endte så men at jeg blev enig med mig selv om at jeg bare kunne slå TNT2
kortet fra når jeg skulle spille, men det hjalp heller ikke.

Nu er det så galt at hvis jeg bruger kombinationen Internet Explorer, Icq &
winamp gå computeren også ned efter en lille time, hvilket naturligvis er
uacceptabelt.

Mit spørgsmål er så, Er der nogen der kan give mig en forklaring på dette "
fænomen" og evt. give mig en løsning på det.

På forhånd tak

Torsten B. Fix

Min computers konfiguration:

Asus P3V4X bundkort

P3 1 GHz

768 MB Ram

WinFast GeForce2 GTS Pro 64 MB
Creative TNT2 32 MB Pci card
Win2k DK w SP1
Nvidia 12.41 drivers og Creative ref. drivers

Fra : Torsten B. Fix

Dato : 10-06-01 18:58

Jeg glemte noget.

Sidste gang computeren gik ned i et spil tog jeg tnt2 kortet ud, og mærkede
på processoren, meget meget varm. Den kan muligvis hjælpe lidt ...