Pli, takt og tone
Fra : Jacob

Dato : 16-11-05 10:31

Hej.

Findes der noget skriv eller en hjemmeside man kan vise til sin
nabo/ovenbo om pli, takt og tone?

Vi deler en villa med dem, og de har gentagende gange foretaget sig
ting hvor vi gerne ville med på råd. Det er ikke ændringer som ikke
kan laves om, men blot småting, som bliver til mange begge små...

Vi har gentagne gange meget venligt forsøgt at få dem til at
respektere os, men uden held.

Mvh Jacob

Fra : Gainsbourg

Dato : 16-11-05 19:44

Tjae, der er jo altid Emma Gads bog om Takt og Tone, men det vil nok være
som at slå vand på en gås og jeg husker heller ikke, at den specielt dækker
naboproblemer.

Har folk ingen opdragelse eller sans for venlig omgangstone, så vil de nok
slet ikke kunne se hvorfor det er en god ide at være høflige i deres omgang
med andre mennesker.

Det bedste du kan forsøge, er nok at tale med dem og være venlig og
pædagogisk og ikke forvente det store.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Jacob

Dato : 16-11-05 20:46

Tak. Det har vi forsøgt, men overskudet og tålmodigheden er svær at
finde :)

Fra : Holst

Dato : 17-11-05 09:48

Jacob wrote:

> Tak. Det har vi forsøgt, men overskudet og tålmodigheden er svær at
> finde :)

Så er der nok ikke andet at gøre end at flytte derfra.

Fra : Max

Dato : 16-11-05 21:41

Hej

>Vi har gentagne gange meget venligt forsøgt at få dem til at
>respektere os, men uden held.

Hvis du ikke kan overbevise dem om at de skal flytte, så må du
npk hellere se dig om efter et andet sted at bo.

Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 17-11-05 09:30

Jacob wrote:

> kan laves om, men blot småting, som bliver til mange begge små...

Bække. Mange bække små gør en stor å. Ja undskyld, men du begyndte selv med
takt og tone

/steen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-05 14:09

Steen wrote:

> Bække. Mange bække små gør en stor å. Ja undskyld, men du begyndte selv med
> takt og tone

Og det er ikke god tone at kommentere stavefejl

--

Christian

Fra : Torben

Dato : 17-11-05 14:18

Steen wrote:

> [...]
> med
> takt og tone

Og det er ikke god tone at kommentere stavefejl

Eller andres fejl

/Torben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-05 14:29

Torben (remove) wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er ikke god tone at kommentere stavefejl
>

> Eller andres fejl

Netop, derfor ""

--

Christian

Fra : Torben

Dato : 17-11-05 16:20

Torben (remove) wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er ikke god tone at kommentere stavefejl
>

> Eller andres fejl

Netop, derfor ""

--

Christian